Skip to main content

Wij ondervinden al een hele tijd uitval van internet.

 

Wij zijn verbonden met glasvezel. Nu hadden wij eerst KPN Experiabox 10 maar die heb ik zelf vervangen door een Fritz!Box 7590AX. 

Aangezien ik thuis werk, is een stabiele verbinding wel een vereiste. 

 

Nu is de uitval al heel erg verbeterd na de switch van het modem, maar toch nog verbindingsprobleem. Ook wordt radiosignaal via KPN TV+ heel vaak onderbroken.

Ik monitor min verbind en zie dit dus: 

 

Ben je via een ONT verboden of direct op fiber met de Fritz!box ?


Via ONT want ik heb een Fritz!Box 7590AX


Heb je de zelfde problemen als je de KPN box aansluit ? Op deze manier kan je het ONT uitsluiten of juist niet. 


Als ik de KPN Experiabox aansluit dan ervaar ik veel meer uitval. KPN Box gebruikt dezelfde ONT aansluiting


Als ik de KPN Experiabox aansluit dan ervaar ik veel meer uitval. KPN Box gebruikt dezelfde ONT aansluiting

Dat klopt, je kan maar 1 ONT gebruiken. Je ONT  id is aan je abonnement gekoppeld.

 

In dit geval is het beste om je KPN box even aangesloten te houden en KPN inschakelen.
 

Het zou wel eens kunnen zijn dat je ONT niet meer goed is, als dit zo is moet er een KPN monteur langs komen. Dat kan echter alleen alles van KPN is (dus met een Fritz!Box moet hij geleverd zijn door KPN, heb je hem zelf gekocht dan moet je KPN box aangesloten zijn bij support). 


Nadata ik de switch die ik gebruik heb vervangen door NETGEAR switch die igmp ondersteunen heb ik voor meer dan 3 dagen geen uitval gehad. 

Ik had switches van TP-LINK maar blijkbaar veroorzaken die toch ook problemen. 

 

Ben hopelijk van de ellende af.

 

update...zal je altijd zien dat vandaag om 08.21 twee keer 2 seconden uitval gehad. Dus ik vermoed toch dat het iets is met ONT aansluiting