Skip to main content

Sinds 01-06-2023 werkt mijn internetverbinding heel traag. Snelheidstest geeft een wisselend resultaat tussen 35mb en 90mb (abonnement 100mb). Probleem doet zich op alle computers thuis voor. Bij het opvragen van een pagina zie ik links onderin (Firefox) dat er gewacht wordt of dat er gegevens worden overgebracht. Via Tool KPN controle gedaan. Eerst melding “Er is een probleem”, daarna verdere controle en herstart modem. Niets helpt. Hoe nu verder?

Hallo @Bernardo99 heb je een glas- of een koper-aansluiting?

Welk merk en type modem heb je van KPN in bruikleen?

Heb je de snelheidstest bekabeld of draadloos gemeten?

 


Koperaansluiting. Modem Experia V10A. Snelheid bekabeld gemeten.

Voor de goede orde: met dezelfde apparatuur werkte het tot 1 juni jl prima.


Hallo @Bernardo99 geef de modem eens een fabriieks-reset, gaat het nu beter?

 


Vanaf ongeveer een half uur geleden is de snelheid weer hoger en op het niveau als voorheen. Misschien heeft er iemand nu toch wat reparaties, waar dan ook, verricht? Ik wacht het even af en kan dan altijd nog de reset naar fabrieksinstellingen doen.


Vanaf ongeveer een half uur geleden is de snelheid weer hoger en op het niveau als voorheen. Misschien heeft er iemand nu toch wat reparaties, waar dan ook, verricht? Ik wacht het even af en kan dan altijd nog de reset naar fabrieksinstellingen doen.

Oké, bedankt voor je reactie.

 


Hoi @Bernardo99, goed om te lezen dat de verbinding inmiddels weer op snelheid is! Ik weet niet wat de oorzaak precies was, het zou kunnen zijn dat er onderhoud was aan het netwerk en dat dat inmiddels is afgerond. Mocht het toch terugkomen kan je de reset proberen, en als dat dan niet helpt kunnen wij (hier of telefonisch via 0800-0402) ook met je meedenken. Maar laten we er vanuit gaan dat dat niet nodig is en de verbinding goed blijft 🙂


Gezien het feit dat de snelheid nu weer goed is, lijkt mij een voor de hand liggende verklaring dat er onderhoud was. Maar dan vind ik het wel spijtig dat KPN de klanten daarover niet informeert. Dat zou voorkomen dat er klachten komen en dat er ten onrechte wordt gezocht naar oorzaken in de eigen apparatuur. Zoiets lijkt me toch wel te organiseren?


Vaak wordt er inderdaad wel een sms bericht over gestuurd. Het is ook mogelijk dat er een storing in de buurt was wat zorgde voor de vertraging, bij een storing wordt er alleen een sms'je gestuurd als de verbinding er helemaal uit ligt. Dat was nu niet, daardoor is dat ook een optie. Wat het is is niet terug te zien, maar het is verleden tijd gelukkig.