Skip to main content

Ongeveer een half jaar geleden ben ik van XS4ALL overgestapt naar KPN. Bij deze overstap heb ik de Fritzbox modem van XS4ALL ingeruild voor de box 12 modem. 
Sinds het instellen van deze modem is mijn internet instabiel. Mijn apparaten geven aan wel verbinding te hebben met wifi, maar ongeveer 50% van de tijd moet ik op mijn telefoon weer naar 4G om apps/websites te kunnen openen.

Al een paar keer met KPN gebeld, maar hun oplossing is 2 wifi versterkers, terwijl het probleem zich ook op 5cm van het modem voordoet.

Iemand dezelfde ervaring en daarmee hopelijk ook een oplossing?

Hoi @T.Hessels 

Welkom op het forum van KPN

Als je eenmaal een Fritz!Box gewend bent, dan is het Modem van KPN (Box 12) een korte achteruitgang.
De Fritz!Box is kwalitatief natuurlijk veel beter, met een uitgebreide menu en mogelijkheden.
Niet dat ik nu het KPN Modem Box 12 helemaal afkraak, want heel veel klanten van KPN zijn hier zeer tevreden mee, waaronder mijn eigen ouders.

Zelf heb ik de Fritz!Box 5590 Fiber in eigendom.

Mocht je toch weer graag een Fritz!Box willen, dan kun je die ook huren bij KPN.
Deze kun je dan voor 7,49- euro per maand (inclusief KPN Service Plus) bij je huidige KPN abonnement nemen, je krijgt dan dezelfde Fritz!Box zoals je die ook bij XS4All had.

Alles over de Fritz!Box bij KPN, lees je via de volgende pagina: De Fritz!Box bij KPN!

De Box 12 zou je eens volledig kunnen resetten, door een pinnetje ter hand te nemen, en deze in het kleine gaatje “onder het woord reset” te stoppen.
Zodra de lampjes op het modem volledig uitgaan, haal je het pinnetje los, en laat het modem even rustig inladen en herstarten, totdat alle lampjes weer groen branden.

Van te voren (dus voordat je het modem gaat resetten!) zou je ook nog het glasvezelmodem (FTU) in de meterkast, voor 2 minuten van het stroom kunnen halen.
Na 2 minuten doe je de stekker weer in de wandcontactdoos, en wacht tot alle lampjes weer groen branden.

Controleer daarna, of alles weer goed werkt!


Goedemiddag @T.Hessels en welkom hier op ons forum!

Ik zie dat je al een goede reactie hebt mogen ontvangen van @Michel.uit.Arnhem en hopelijk heb je hier alvast iets aan gehad. Afgaande op je beschrijving, lijkt het puur om de wifi te gaan. Op het moment dat het signaal van de Box 12 niet afdoende is, dan eigenlijk altijd het advies om wifi versterkers te gebruiken. Had je trouwens de KPN wifi manager al eens doorlopen? Deze tool zorgt er voor dat je wifi optimaal wordt ingesteld en hopelijk zorgt dit ook in jouw situatie voor de gewenste verbetering. Laat je ons weten wat hier uit is gekomen?


Hi @Michel.uit.Arnhem en @Jan van KPN ,

Dank voor jullie antwoord! Ik heb de reset al meerdere malen uitgevoerd, ook ism met iemand van de KPN klantenservice. Het wifi signaal is prima, maar het internet zelf is het probleem. Ook op 50cm van de modem moet ik mijn apps op de telefoon via 4G openen. Een versterker is dus niet de oplossing. 
Ik heb gisteren weer telefonisch contact gehad met KPN, er is een nieuw modem onderweg. Hopelijk gaat dat de oplossing bieden!


Hi @Michel.uit.Arnhem en @Jan van KPN ,

Dank voor jullie antwoord! Ik heb de reset al meerdere malen uitgevoerd, ook ism met iemand van de KPN klantenservice. Het wifi signaal is prima, maar het internet zelf is het probleem. Ook op 50cm van de modem moet ik mijn apps op de telefoon via 4G openen. Een versterker is dus niet de oplossing. 
Ik heb gisteren weer telefonisch contact gehad met KPN, er is een nieuw modem onderweg. Hopelijk gaat dat de oplossing bieden!

Kan niet uitsluiten dat de Box 12 hier de boosdoener is @T.Hessels dus in dat kader goed dat deze wordt omgeruild. Ben heel erg benieuwd of het probleem hiermee wordt opgelost en zie je bevindingen dan ook graag tegemoet!