Skip to main content

Goede avond. Ik heb zins kort problemen met de experia wifi. Ik heb er twee 1 in de woonkamer en 1 boven. Beneden prima ontvangst maar boven doet erg weinig. Alles al vele malen gereset maar geen oplossing. Wat is hier aan te doen. Nu er geen monteur langs kan komen ivm corona vindt ik dit erg vervelend. Is het mogelijk om een nieuwe experia box of wifi versterker te krijgen zodat het weer na behoren gaat werken. Ik heb al van alles geprobeerd andere kanalen,Resetten van zowel experia box en wiffi versterker niets helpt.

 

Groet jan

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic naar juiste categorie verplaatst

Hallo @jansen j ,

Ik adviseer jou om de Wifi Manager te doorlopen.

Overal in huis een goede wifi-verbinding?

Verbeter zelf heel eenvoudig je wifi-verbinding. We hebben ook een servicetool om je wifi naam & wachtwoord te wijzigen.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

 

 


Wat zegt de KPN Thuis app bij Internet > Internetpunten?


Hallo @jansen j ,

Ik adviseer jou om de Wifi Manager te doorlopen.

Overal in huis een goede wifi-verbinding?

Verbeter zelf heel eenvoudig je wifi-verbinding. We hebben ook een servicetool om je wifi naam & wachtwoord te wijzigen.

https://www.kpn.com/internet/wifi/manager.htm#/login

 

 

@jansen j 

 

Heb je het bovenstaande al uitgeprobeerd? 


Hallo

 

Ik heb dit al meerdere malen gedaan. Ook een nieuw netwerk gemaakt. En de wifi manager meerdere malen doorlopen. We hebben een tijdje terug problemen gehad bij ons in het dorp met het internet en zins die tijd is het misse boel. Geen idee waar het aan ligt. De thuis app al doorlopen. Deze geeft aan de dat de wifi beneden 16 is en boven 22 ik vindt dit erg weinig gezien dat er meer dan 100 zou moeten hebben. Weet niet meer wat ik er aanmoet doen. Als iemand nog een goede tip heeft graag. Groet jan


Als je in de thuisapp kijkt zie je dan ook 2 experia wifi's? Let op vanaf de v10 of v10a moet er naar de experia,s 1gbit staan niet 100mbit. (De kabelaansluiting moet dus 1ghz zijn)

Een tip vervang alles door de fritzbox die nu via kpn  te huur is. 

Ik had 3 wifi punten die werkten bagger. Nu er een modem van een duitse maker achter zit alle wifi punten weg en nog beter ontvangst ala voorheen. 

Wel moet je 7.50pm aan huur voor dit modem betalen maar meer als waard.

 

Waar ik eerst met de v10 op de 2 4ghz 40mbit haalde is het nu 85mbit.

Ook zit er een dect telefooncentrale in verwerkt en je kan er een harde schijf achter hangen. 

 

 

 


Hallo @jansen j, ik zie dat je al een hoop tips hebt gekregen, maar dat het daarmee nog niet veel verbeterd lijkt te zijn. De snelheid die bij jouw pakket hoort is inderdaad 100/10. Heb je de internetsnelheid ook al eens bekabeld getest? Als je daarmee de snelheid ook niet volledig haalt, kan het ook zijn dat er iets heel anders speelt dan de WiFi. Ik hoor het graag van je.


Ik heb nu thuis om onze nintendo switch op de wifi te krijgen de wifi experia aangesliten. Dit icm met de fritzbox. Fritzbox haalt 122Mbit/s

De experia wifi 60Mbit/s.

De switch is ons enige aparaat wat de wifi boven 70db niet goed mee functioneerd.ligt aan de nintendo switch zelf.

Ik kan mij goed voorstellen dat er iets mis is met de experiabox bij U. Maar de experia wifo,s hebben wij getest op alle modems de v10 de v10a en nu de fritzbox. Elke keer met hetzelfee resultaat. 


Goede avond maar weer.

Het is nu een week geleden dat ik eenprbleem ervaarmet mijn v8 en experiawifi. Het is wel iets beter geworden alleen valt de wifi geregeld weg tot  2 mbit. Het ene moment is hij prima en dan weer weg. Ligt dit aan de v8 of aan de experiawifi versterkers. De vraag of ik alles al eens door heb gelopen dit tot in de treure gedaan alle kabels doorgemeten. Zowel de manager en de app. Alles al meerdere malen gereset.iok alle kabels door laten meten ook hier niks mis mee. Alles maar even goed daarna kan het zijn dat het zomaar weg is. Nu is het wel jammer dat kpn adverteerde met overal goede wifi. Dit wordt nog steeds niet waargemaakt. Ik vindt het jammer dat ik thuis overal goede wifi wil hebben moet ik 199 euro neer tellen en vindt dit erg veel. Is er nog iemand die hier iets op weet of mij verder kan helepen


Die Wi-Fi van kpn is prima. Bij mij door het hele huis en de tuin.  Met twee experia wifi's.  Dus het kan wel. Even voor mijn beeld. De experia wifi's zijn dus allebei met een aparte kabel direct aan gesloten op de experiabox.  De Wi-Fi van de v8 is dus uit.  Klopt dat?


Ja alles is aangesloten rechtstreeks op de v8. De wifi van de v8 is uit dit nagekeken.


Welke snelheid haal je bekabeld en is dat stabiel?


Goedenavond.

 

Bekabeld getest op 92  kbps en wel stabiel.

Deze bijna elke keer rond de zelfde waarde


Goedenavond.

 

Bekabeld getest op 92  kbps en wel stabiel.

Deze bijna elke keer rond de zelfde waarde

kbps? Weet u dat zeker? Dat is vrijwel niets.


Da's mooi want dan kunnen we de v8 uitsluiten van het probleem immers die doet niets met Wi-Fi. Dan wil ik je vragen of je de experia wifi van boven om wil ruilen met die van beneden.  De andere niet aansluiten. Puur om te kijken of ie daar wel werkt.


O daar keek ik gewoon over heen @Nick83 met een abo van 100Mbt/s ging ik van 92Mbt/s uit.


Zou het ook kunnen komen dat er nog een router bij tussen zit. Ik heb deze geplaatst omdat ik in de tuin geen goede wifi grams ivm tv. Dit is wel vreemd dit is 2 jaar goed geweest. Na enkele keren storing hebben gehad van kpn zelf is de wifi snelheid instabiel geworden


Haal em er maar tussen uit. Ik wil echt het netwerk weer samen met jou in gaan stellen. Dus alleen 1 experia wifi direct op het modem

 Verder niets aansluiten.


Hoi @jansen j, de snelheid die met de kabel binnenkomt klinkt een stuk beter (aannemend dat je inderdaad MB/s bedoelde i.p.v. kbps). Joep zit met zijn gedachten op precies dezelfde koers als mij, zou je zijn stappen kunnen doen en kijken hoe het dan gaat?


Ik ga dit proberen. Word vervolgd. Wordt het weekend. Bedankt alvast.. laat het wel even weten.

Groet jan


Goedemorgen. Heb de experiawifi van boven er tussen weg gehaald en beneden er tussen gedaan.

Nu een snelheid van tussen de 110 en 120 kbps.

Nu verder


Sorry mbps


ik mag toch hopen van Mb/s:thinking:


  • Hij geeft met de snelheid meten kpn thuis tussen 110 mbps en 120 mbps zo staat dat er. Heb er geen verstand van dus zou ook mb/s kunnen zijn.

     


 


Het is nu al minder helaas