Skip to main content

Goede avond. Ik heb zins kort problemen met de experia wifi. Ik heb er twee 1 in de woonkamer en 1 boven. Beneden prima ontvangst maar boven doet erg weinig. Alles al vele malen gereset maar geen oplossing. Wat is hier aan te doen. Nu er geen monteur langs kan komen ivm corona vindt ik dit erg vervelend. Is het mogelijk om een nieuwe experia box of wifi versterker te krijgen zodat het weer na behoren gaat werken. Ik heb al van alles geprobeerd andere kanalen,Resetten van zowel experia box en wiffi versterker niets helpt.

 

Groet jan

 

Admin: titel aangevuld i.v.m. volledigheid en topic naar juiste categorie verplaatst

Op zich is dit voor Wi-Fi echt geen verkeerde snelheid hoor. Het ligt er ook aan hoe je woont. Als je vrijstaand ergens op het platteland woont dan haal je een veel hogere snelheid dan als je in een appartement woont met aan 4 kanten buren die allemaal Wi-Fi hebben. Eerlijk gezegd denk ik dat er niets mis is.


 


Dit is nu elke keer de snelheid. Het valt op dat steeds de wifi wegvalt. Steeds is het even en dan weer terug. Dit kan volgens mij niet de bedoeling zijn of is dit normaal. Ben er nu al 4weken mee bezig om het goed te krijgen. Nieuwe kabels gelegd alles al gecontroleerd en vele malen alles gereset en ook al de manager doorlopen. Weet het nu niet meer anders toch maar weer overstappen. Ben naar kpn gegaan voor 5 jaar terug omdat mij het beter leek. Nu al maanden gezeur voor die tijd niks  aan de hand. Dit heb ik ook als eens meegemaakt bij Ziggo erg vervelend. De wifi moet na mijn mening beneden wel goed zijn met de versterker maar lukt mij niet. Als je ergens mee bezig bent stop het gewoon omdat de wifi uit gaat.


De snelheid blijft schommelen dus. Het WiFi signaal gaat door de lucht, waardoor het gevoelig is voor omgevingsfactoren. Zijn er mogelijk dingen in de buurt die kunnen sturen? Dingen als een magnetron, waterbed, vloerbedekking met aluminium kunnen allemaal invloed op het signaal hebben. Ook apparatuur buitenshuis kan van invloed zijn, is daar mogelijk iets veranderd met hoogspanningskabels. zendmasten of iets in die geest?


Er zijn de laatste tijd nog al wat storingen geweest in deze buurt. Zinsdien is het probleem.

Hiervoor had ik geen last erg vervelend dit


Het zal los staan van de storingen in de buurt, je zei eerder dat de snelheid via een kabel wel goed is. Daar zou je het juist aan moeten merken als het het signaal van buiten af is. Het WiFi signaal begint pas bij de Experia Box, dat komt niet vanuit ons en storingen buitenshuis hebben daar geen invloed op. Heb je nog kunnen kijken naar de mogelijke storingsfactoren die ik noemde?


Goedemorgen Ik heb nu geen idee meer wat ik er mee aan moet alles nagekeken. Er is niks veranderd bij ons. Kabels doorgemeten alles meerdere malen langs gelopen. Het zal wel ik moet maar lijken hoe Het wel op te lossen is. Ik heb geen idee meer. De wifi is er soms goed en de andere keer is het weer weg gaat van 110 naar 56 en dan is het weer 2. Helaas al even mee bezig maar lukt niet. Misschien maar eens bij een andere provider proberen misschien lukt het dan wel


Andere providers maken gebruik van dezelfde internationale standaarden voor Wifi en het signaal moet ook door dezelfde lucht, dus dat hoeft geen verbetering te geven. Het kunnen ook veranderingen in de buurt zijn wat ik al noemde (hoogspanningskabels. zendmasten), dan hoeft er bij jou in huis niets veranderd te zijn maar kan het wel invloed hebben op het Wifi netwerk. 

Op dit moment kunnen we er niet zoveel aan doen, door de situatie met Corona. Als er weer meer mogelijkheden komen kunnen we een Wifi monteur inplannen en kan hij op locatie kijken wat er speelt. Dat was ook de uitkomst van de Wifi Manager, maar ik hoopte dat we samen ook al op de juiste weg konden komen. 


Hallo

Het is mij opgevallen dat alle apparaten op een en de zelfde experia wifi ingelogd blijven. Ik heb er een beneden en 1 boven. Als de kids en mijn vrouw boven zijn blijven ze toch ingelogd op de experia wifi beneden. Ik denk dat dit het probleem is. Maar nu is mijn vraag hoe dit op te lossen. Ik heb er zelf niet te veel verstand van dus het moet maar in jip en Janneke taal misschien kom ik er dan wel uit.

 


De Wi-Fi van de v8 is toch wel uitgeschakeld neem ik aan?


Hallo

Het is mij opgevallen dat alle apparaten op een en de zelfde experia wifi ingelogd blijven. Ik heb er een beneden en 1 boven. Als de kids en mijn vrouw boven zijn blijven ze toch ingelogd op de experia wifi beneden. Ik denk dat dit het probleem is. Maar nu is mijn vraag hoe dit op te lossen. Ik heb er zelf niet te veel verstand van dus het moet maar in jip en Janneke taal misschien kom ik er dan wel uit.

 

Hoe ziet u dat ze met de Experia WiFi beneden verbonden zijn?


Via de thuis app. Daar kan ik zien op welke experia wifi ze zijn verbonden.


Ja... die thuis app... niet te veel aandacht aan schenken. Kan zomaar zijn dat die maar 1x in een half uur zn gegevens refresht ofzo. Je kan beter op het apparaat zelf kijken met wel mac adres die verbonden is.

Je kan er in ieder geval helemaal niets aan sturen. Het systeem regelt zich zelf, daar kun je niets aan bijstellen ofzo.