Skip to main content

Goedeavond,

 

ik ervaar nu voor de 2e keer al dat de experia box zit te irriteren.

in het begin heb ik super traag internet gehad via internet kabel en wifi van 25 t/m 34mbs

dit is traag en niet fijn

ook valt hij steeds weg waardoor je geirriteerd raakt.

ik heb toen al wat testen gedaan en er kwam uit veelste slecht internet / wifi dus versterkers van kpn gekregen en alles opnieuw herstart.

heeft een poosje het goed gedaan maar werd steeds slechter.

 

nu ervaar ik het weer met wegvallend internet en traag internet.

een filmpje op Facebook is al teveel gevraagd.

hij is al meerdere malen opnieuw opgestart en met en zonder die zwarte versterkers.

ik word er eigenlijk niet goed van en ik vraag me af of dit alleen bij mij is.

tv valt soms weg maar voordurend de wifi

als ik 10m van de meterkast af loop heb ik al bijna geen wifi meer en met versterkers lijkt net alsof hij nog meer wifi sterkte wegneemt

 

wat kn ik hier nog mee ?

en hoe krijg ik mijn wifi weer goed en een goede sterkte 

kan het aan de experia box liggen en eventueel versterkers ?

deze zitten er al sinds dat ik bij kpn afgesloten ben erin en ik verwacht dat deze al 8jaar oud zijn 

is het een optie om een nieuwe te krijgen wat het misschien verhelpt ? 
ik ben al meerdere malen hiermee aan het kloten…

Ik kan hem eventueel gewoon zelf installeren zodat hier niet persee een monteur voor langs hoeft te komen

zou je ook een nieuwe reciever aan kunnen vragen ? 
of krijgen alleen nieuwe klanten nieuw 

(dit vraag ik vooral ondat deze vgm ook al dik 8jaar oud zijn en mijn afstandsbedieningen het opgeven)

 

Welke Experiabox heb je? 

Met versterkers bedoel je de zwarte Experiawifi’s?

Je hebt een koperverbinding. Hoeveel zou je moeten halen kwa snelheid en klopt dit met wat je bekabeld meet?

 

 

Heb je de Wifimanager al eens doorlopen? Soms komt daar uit dat je oude apparatuur kan inruilen.

Ook kun je kijken of je tv ontvanger te oud is en mag omruilen 

 

Valt de Experiabox helemaal weg? Moet hij de verbinding helemaal opnieuw inladen?

Als het echt traag is geworden en zelfs de tv wegvalt (tv ontvanger bekabeld aangesloten?), dan zou het wellicht aan de koperkabel buiten kunnen liggen. Of in de aansluiting. Of je Experiabox is gewoon erg oud.

Eerst deze vragen maar even :point_up_tone2::smile:


Hallo en welkom, @Jipvb. Balen zeg, dat je problemen met jouw wifi verbinding ervaart. Ik zie dat monteur @DennisA78 je al een aantal vragen heeft gesteld. Daarnaast heeft hij je aangeraden de Wifi Manager te proberen. Ik sluit me hier volledig bij aan. Dit is namelijk dé manier om het beste uit jouw wifi verbinding te halen. Met deze handige online tool check je de status van je wifi in je hele huis. Kan het beter? Dan zoeken we samen de juiste manier om jouw wifi sneller, sterker en stabieler te maken. Heb je daar SuperWifi punten voor nodig? Via de Wifi Manager krijg je ze voor een superscherpe prijs, zodat je maximaal van je wifi geniet.