Skip to main content

internet en wifi is vaak traag en valt vaak uit na glasvezel aansluiting. Ik heb hier op 14 oktober een mail over gestuurd en heb nog geen reactie ontvangen. Bij mij in de straat zijn bij een aantal mensen de aansluitkastje al vervangen. Het schijnt daar aan te liggen

internet en wifi is vaak traag en valt vaak uit na glasvezel aansluiting. Ik heb hier op 14 oktober een mail over gestuurd en heb nog geen reactie ontvangen. Bij mij in de straat zijn bij een aantal mensen de aansluitkastje al vervangen. Het schijnt daar aan te liggen

 

Admin: topic samengevoegd met bestaand topic. 


Bel de klantenservice 0800-0402 dan heb je het snelst resultaat. 


Dat kan heel goed kloppen. Dat zijn de Genexis ONT's die het probleem geven.

Je zegt mail gestuurd, naar wie, KPN? KPN is in principe niet te mailen dus wellicht dat je daarom geen reactie terug krijgt. Je kan hier wachten tot een moderator aan dit topic toe is, maar dat kan dagen duren.

Snelste oplossing is 0800 0402 bellen.


@mars-67 Waarheen heb je dan gemaild?


kpn netwerk gemaild


kpn netwerk gemaild

Die gaan hier niks mee doen. Die gaan over de glasvezelkabels en die witte FTU waar de zwarte Genexis overheen is geschoven. Dit is voor de provider, KPN dus, dus even bellen.


Hi @mars-67! Vervelend te horen dat de verbinding niet veel beter is geworden met de installatie van glasvezel. Is het met het advies in het topic gelukt via 0800-0402 een nieuw XGSpon ONT te krijgen? Zo niet, help ik je hier graag mee. Zou je dan wel je profiel in willen vullen en hier laten weten wanneer je dat gedaan hebt?

 

Admin: bericht aangepast voor verbeterde nauwkeurigheid


Hi @mars-67! Is het met het advies in het topic gelukt via 0800-0402 een nieuw FTU te krijgen? 

 

Ik zou niet om een nieuw FTU vragen maar om een XGSpon ONT 😁


ik heb een nieuwe witte ZTE ZXHN F3100 media converter ontvangen en deze in plaats van de zwarte media converter aangesloten. Alles werkt behalve internet. Ik heb de modem 2 keer opnieuw opgestart maar blijf dit probleem houden. Hoe krijg ik weer internet aangesloten? Ik heb de oude zwarte media converter tijdelijk weer aangesloten.


ik maak gebruik van de KPN experiabox, dus alles is van KPN


Dat is geen nt voor een pon verbinding. Welke had je hiervoor, foto?


Huidige PON, die traag werkt


Nieuwe ZTE die niet werkt


Even de voorkant graag. Deze?

 

Je had een NT voor een Xgspon verbinding. Dan kun je niet een NT voor een niet pon verbinding erop doen. Dat gaat nooit werken. Ze hebben een verkeerde opgestuurd. Nokia ONT voor Xgspon moeten ze opsturen.


ja dat is hem

Dank voor het uitzoeken, ik ga KPN bellen om de Nokia ONT op te laten sturen


ja dat is hem

Dank voor het uitzoeken, ik ga KPN bellen om de Nokia ONT op te laten sturen

Volgens mij kan dat niet zomaar want een monteur moet deze aanmelden als deze vervangen wordt dacht ik?


ja dat is hem

Dank voor het uitzoeken, ik ga KPN bellen om de Nokia ONT op te laten sturen

Volgens mij kan dat niet zomaar want een monteur moet deze aanmelden als deze vervangen wordt dacht ik?

 

Ja klopt. Is technisch (nog) niet mogelijk. Dus er zal een monteur gestuurd worden.