Skip to main content
Vraag

Internet is veel te traag en slecht beeld via TV + asynchroon geluid

• February 27, 2026
  • 1 reactie
  • 20 keer bekeken

1 jaar contract afgesloten bij de KPN na 27 jaar ziggo zonder problemen, nu bij KPN zeer slecht beeld af en toe alleen blokjes , het beeld is niet synchroon met het geluid en dat kijkt uitermate storend, 4 gbit internet snelheid bij controle is maar 785 / 815 wat zeer slecht is voor internet glas vezel, gebeld met KPN, eerste medewerker heeft zijn best gedaan maar kon niks meer voor mij betekenen, de tweede medewerker deelde mij mee dat ik blij moest zijn dat ik geen contract had afgesloten met Odido en bood geen oplossing , beide medewerkers vonden het wel vervelend dat ze niks voor mij konden doen.

1 reactie

Arjan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14

Hoi ​@Rolf korver. Welkom op de KPN Community! Ik zou ook snel klaar zijn met blokkerig beeld en dat het beeld en geluid niet synchroon lopen. Begrijpelijk dat je daarvoor de Community bezoekt om tot een oplossing te komen. 

Je zou zeggen dat je met een 4 Gbit/s verbinding wel goed zit qua snelheid en stabiliteit voor de tv-beelden. Maar zo'n snelle en stabiele verbinding kun je weer aardig teniet doen door alles in huis draadloos te verbinden bijvoorbeeld. Dus mijn vraag is: Hoe is je tv-ontvanger verbonden met het modem? En wat voor netwerkapparatuur is er nog meer actief in je thuisnetwerk? Denk dan aan Wifi versterkers, switches en routers. 

Gebruik je trouwens ook de Box 14 die je thuis geleverd hebt gekregen of gebruik je een eigen modem? In de Box 14 zit een speedtest module waarmee je dan exact kunnen uitlezen wat de snelheid is die binnenkomt. Dan weet je direct of het daar fout gaat of elders in je netwerk. Hiervoor dien je in te loggen op de webinterface. 

Hopelijk kun je wat meer duidelijkheid geven over je modem en netwerk. Dan kunnen we vanuit daar weer verder denken richting een oplossing.Â