Skip to main content

Het regelen van internet in mijn nieuwe appartement lijkt ONMOGELIJK! 

Duidelijk is dat er geen glasvezel in de woning is, omdat de onderbuurvrouw geen toestemming heeft gegeven dit via haar meterkast naar de bovengelegen appartementen door te trekken. Daarom heb ik met de klantenservice aan de telefoon gehangen en specifiek gevraagd naar internet via het ISRA punt in mijn woonkamer. Moest volgens de medewerker geen probleem zijn, deze kon zelfs zien dat dit nog een actieve verbinding was.

 

Wachten, wachten en nog eens wachten op bericht van KPN terwijl de beloofde aansluitdatum in zicht kwam. Hierop zelf maar contact gezocht en dan krijg je te horen dat ze wachten op de netwerkbeheerder die werkzaamheden moet uitvoeren alvorens het internet kan werken?! En KPN weet zelf ook niet wat voor werkzaamheden. Als je dan belt met de netwerkbeheerder beginnen ze weer over glasvezel terwijl ik de situatie duidelijk heb uitgelegd: wij kunnen geen internet afnemen via de glasvezel verbinding dus werkzaamheden zijn niet nodig !!!! 

 

KPN en KPN netwerkbeheer sturen mij steeds heen en weer tussen elkaar, van het kastje naar de muur en niemand die een antwoord kan geven op waarom het niet opschiet. Wie kan helpen? Ik word gek van het bellen

En KPN weet zelf ook niet wat voor werkzaamheden. Als je dan belt met de netwerkbeheerder beginnen ze weer over glasvezel terwijl ik de situatie duidelijk heb uitgelegd: wij kunnen geen internet afnemen via de glasvezel verbinding dus werkzaamheden zijn niet nodig !!!! 

Een hele vreemde situatie, al een lange tijd geleden is besloten vanuit KPN (Netwerk NL) dat daar waar glasvezel beschikbaar is, het kopernetwerk wordt uitgeschakeld. Als bij jou in de omgeving glasvezel beschikbaar is, dan zou het in principe dus niet meer mogelijk mogen zijn om DSL (koper) te bestellen.

Een paar bronnen Koper Uit :: KPN Netwerk NLGlas aan Koper uitKPN vervangt kopernetwerk voor glasvezel.

Nieuwe aansluitingen realiseert KPN Netwerk NL niet meer op DSL wanneer er glasvezel beschikbaar is, dat buren e.e.a. frustreren veranderd daar (helaas) niets aan maar misschien kan een moderator eens wat dieper graven ?!


Het regelen van internet in mijn nieuwe appartement lijkt ONMOGELIJK! 

Duidelijk is dat er geen glasvezel in de woning is, omdat de onderbuurvrouw geen toestemming heeft gegeven dit via haar meterkast naar de bovengelegen appartementen door te trekken.

Volgens mij zijn onderburen verplicht daar medewerking aan te verlenen. 

En zoals Gerrit al zegt: als er glasvezel beschikbaar is ... of zou moeten zijn ... dan worden er in principe geen nieuwe abonnementen meer afgesloten op koper.


Nick83 schreef:

Volgens mij zijn onderburen verplicht daar medewerking aan te verlenen.

Klopt.


Nick83 schreef:

Volgens mij zijn onderburen verplicht daar medewerking aan te verlenen.

Klopt.

En toch gebeurt het vaak genoeg niet. Ik heb nog geen monteur samen met de politie naar binnen zien gaan omdat er glasvezel door de meterkast heen moet. 


En KPN weet zelf ook niet wat voor werkzaamheden. Als je dan belt met de netwerkbeheerder beginnen ze weer over glasvezel terwijl ik de situatie duidelijk heb uitgelegd: wij kunnen geen internet afnemen via de glasvezel verbinding dus werkzaamheden zijn niet nodig !!!! 

Een hele vreemde situatie, al een lange tijd geleden is besloten vanuit KPN (Netwerk NL) dat daar waar glasvezel beschikbaar is, het kopernetwerk wordt uitgeschakeld. Als bij jou in de omgeving glasvezel beschikbaar is, dan zou het in principe dus niet meer mogelijk mogen zijn om DSL (koper) te bestellen.

Een paar bronnen Koper Uit :: KPN Netwerk NLGlas aan Koper uitKPN vervangt kopernetwerk voor glasvezel.

Nieuwe aansluitingen realiseert KPN Netwerk NL niet meer op DSL wanneer er glasvezel beschikbaar is, dat buren e.e.a. frustreren veranderd daar (helaas) niets aan maar misschien kan een moderator eens wat dieper graven ?!

Het koper wordt uitgezet op adres niveau, dat betekend waar nog geen glasvezel ligt dat het koper ook niet uit wordt gezet. Het is gelukkig weer mogelijk bij KPN om internet via koper aan te vragen als het te lang duurt op glas. Ergens in dat proces is hier iets fout gegaan.
 

@DemiHoogendoorn1995 ik denk dat het gemakkelijkst is om je abonnement te annuleren en opnieuw aan te vragen via de klantenservice met het zelfde verzoek. Als het goed is krijg je direct een bevestiging per mail met een asymmetrische snelheid (100/10, 200/20) en daaruit kan je weten dat de bestelling op koper is aangevraagd.


En toch gebeurt het vaak genoeg niet. Ik heb nog geen monteur samen met de politie naar binnen zien gaan omdat er glasvezel door de meterkast heen moet. 

Ik ook niet, in het verleden (2011) is er wel een leuke uitspraak geweest tussen een woningbouwvereniging en huurder. Of er een wettelijke verplichting is weet ik niet en betwijfel ik eerlijkgezegd. Bij sociale huurwoningen is het de woningbouwvereniging die eigenaar is en een huurder ertoe kan verplichten. Bij een koopwoning of appartement ligt dit dacht ik anders en heb je zelfs nog te maken met een VVE.

 


Nick83 schreef:

Volgens mij zijn onderburen verplicht daar medewerking aan te verlenen.

Klopt.

En toch gebeurt het vaak genoeg niet. Ik heb nog geen monteur samen met de politie naar binnen zien gaan omdat er glasvezel door de meterkast heen moet. 

Dat zou slechte reclame zijn. Dus ik kan me wel voorstellen dat ze het zover niet laten komen. 


Hoi @DemiHoogendoorn1995, welkom bij ons op het forum. Het gaat niet echt van harte zo te zien, wat vervelend! Ik zie dat de anderen al een aantal suggesties hebben gegeven, ben je daarmee opgeschoten?

Doordat er geen gegevens op je profiel staan kan ik er inhoudelijk ook niets over zien of zeggen, dus ik hoop dat er schot in zit.