Skip to main content

Wij hebben thuis in december het abonnement verhoogd, maar nooit de beloofde 200mbit gekregen en altijd de oude 100mbit verbinding gehouden. Wij hadden op het moment van verhogen geen internet en toen hadden we gebeld. Hierna zijn er dingen aangepast en is de snelheid teruggezet naar de oude. We zouden graag willen dat de snelheid weer word verhoogd waar we nu voor betalen (200mbit).

Welkom bij ons op het forum @MarkLigt, je haalt de 200 Mbit/s niet begrijp ik. Hoe meet je dat precies, is dat via Wifi of via een kabel? En wat voor dingen waren er precies aangepast, kan je dat toelichten? Als je daarnaast je forumprofiel ook volledig kunt invullen kan ik ook naar de verbinding kijken. 


Wij hebben simpelweg geen upgrade ontvangen maar, dat staat wel op onze factuur/account

 

Mijn forumprofiel is aangevuld


Dank je voor de gegevens Mark. Ik heb de verbinding daarmee nagekeken en die staat zowel administratief als technisch op 200 Mbit/s. Zou je een speedtest kunnen via een bekabeld aangesloten apparaat om te kijken wat je precies haalt?


Ik heb opgemerkt dat het alleen is bij mijn subnetwerk op de 2e router. Heeft uw enig idee hoe dit komt?

 


Dat klinkt alsof die router de verbinding beperkt voor de apparaten die daarop zijn aangesloten. Mogelijk kan je een instelling daarop aanpassen en wordt het daarmee beter. Ook is het mogelijk dat het een ouder model is, waarbij hoger dan 100 niet mogelijk is. Zo'n eigen router is iets waar wij geen invloed op hebben, dus het is voor mij moeilijk om te zeggen wat het kan zijn.