Skip to main content

Wie had het lumineus idee om op zaterdag nacht de boel plat te gooien voor onderhoud…..

Dat plan je toch op een door de weekse dag ?  Mogen we eindelijk een feestje bouwen voor de pubers,  komt KPN de boel weer verstieren 3 dagen van te voren,  lekker op tijd weer gemeld jongens. 

 

Welk bericht hebt u gehad? Een SMS over onderhoud, vaak ‘s-nachts, of wat anders?


Ja via SMS van KPN


Het is maar net wat KPN als "prime time” beoordeelt?

's nachts is juist de uitgelezen tijd om onderhoud uit te voeren. Met name in het weekend.
Het bedrijfsleven, allerlei organisaties en overheid maken dan het minste gebruik van internet.

Heeft het minst effect op het economisch verkeer door onderhoud in het weekend 's nachts te doen. Een stelletje feestvierende pubers staat ergens het laagst op de ranglijst van belangen.
(Vreemd dat ze internet nodig hebben voor een feestje?  Dat kun je niet drinken).


Dit is een woonwijk ,  kennissen in andere wijk geen SMS , dus lijkt mij lokaal.  En er zitten hier geen bedrijven in de wijk van economisch belang in die zin  (kinderopvang..)  Verder blijf dat 3 dagen vooraf wel weer kort dag is om uitwijk te organiseren.


Internetten kun je ook via een WiFi-hotspot met een smartphone.

Met 3 dagen ervoor bericht, kun je je er zelfs op voorbereiden om een smartphone “tethered” via USB met de modem/router te verbinden. Kun je aan je router gerelateerde apparatuur daar ook mee laten samenwerken.

Ik weet niet welke Experia Box modem/router je hebt, maar heb dat zelf wel eens via een Experia Box V10 en V10A uitgeprobeerd, en dat werkte.


Wat een paniek zeg. Ik heb zo’n SMS meerdere keren gehad, nooit wat van gemerkt, geen uitval, maar ook geen verbetering.

Volgens mij zijn er belangrijker dingen in het leven om je zorgen over te maken.


Hoi @Jackal_NL, welkom. 

Ik snap dat je het moment misschien niet zo geschikt vind, helemaal als je net een leuk feest hebt gepland voor de pubers. Maar onderhoud zou een keer moeten plaats vinden. We proberen dit zoveel mogelijk 's nachts te doen zodat mensen hier overdag zo min mogelijk last van hebben. Zoals @Babylonia al uitlegt proberen wij een zo'n geschikt mogelijk moment uit te kiezen, en dan is midden in de nacht in het weekend toch het meest gunstige moment. Helaas, wanneer we ook onderhoud plannen, er zal altijd iemand zijn waarbij de timing niet uit komt. 

Overigens betekend onderhoud niet dat je helemaal zonder internet komt te zitten. In de praktijk merken de meeste mensen vrij weinig van de werkzaamheden. We informeren klanten omdat er natuurlijk wel een verhoogde kans is op internet uitval en dat dat dan geen reden tis tot paniek, want er wordt immers aan gewerkt :wink:

Ik hoop dat het een mooi feest wordt dit weekend, geniet ervan, zeker met dit mooie weer.