Skip to main content
Vraag

Internet sinds valt sinds kort steeds kortstondig weg

• May 27, 2025
  • 14 reacties
  • 89 keer bekeken

Beste allemaal,

• Sinds enkele dagen heb ik last van storingen. Enerzijds merk ik dat omdat ik niet thuis kan werken, omdat ik thuis verbinding maak met een virtuele-computer op werk, waarbij ik merk dat de lijn om de 5 minuten weg valt.  Anderzijds merk ik dit tijdens een spelletje spelen, waarbij ik iedere 5 minuten ongeveer 30 sec. compleet vast sta. In de tussen gelegen tijd is er niets aan de hand. 

Ik heb in mijn modem gekeken en op een moment van vast staan refreshed, waarbij ik zie onder het kopje 'IpV6' : Geen IPv6 verbinding. Als de 'lag' weer weg is, en ik refresh is dit weer weg.

Ik kan op deze manier nauwelijks thuis werken noch een spelletje spelen.

Wat ik al heb gedaan?
    * De modem 60 sec uit het stroom gehad. Dit betreft een ExperiaBox v12b
    * De modem meermaals gereset via het reset-knopje
    * De glasvezelgast uitgezet en 60 sec uit het stroom gehad.
    * De ipv 6 verbinding uitgezet
  • Niets werkt.

Kan iemand mij alsjeblieft advies geven wat nu te doen?
Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

14 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Welk modem heb je en welke firmware daarop?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Ik heb de Experiabox V12b, en het firmware is V12.C.24.16.14

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Gebeurt dit ook als je de PC met een kabel aansluit?

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Dat weet ik niet. Ik kan geen kabel aansluiten, dat is technisch niet mogelijk in mijn huis helaas. Ik had het vorige week nog helemaal niet. Ik heb verder zelf helemaal niets veranderd.

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Probeer dit eens

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Ga ik nu proberen Het zou niet moeten veranderen, gezien mijn modem in mijn zelfbouw PC een zeer goede is met AX protocol o.a. tot 2400MB kan. Ga nu testen.

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Zelfde verhaal. Enige tijd alles vast. Kijk ik op de gateway van de modem, staat er:

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Kennelijk dus weer weggeweest, de verbinding...

Leen59
Wijsgeer
  • May 27, 2025

Lijkt toch een probleem met ipv6 dan. Ik las ergens dat je het glasvezelkastje minimaal 2 minuten moet uitzetten. Verder heb ik geen ideeën meer

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 27, 2025

Okay Bedankt, Leen voor de moeite.. ik hoop dat er nog iemand anders is met een zelfde probleem of een zelfs een oplossing!

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • May 27, 2025

Hi ​@KoenC, heb je na het uitzetten van Ipv6 ook het modem herstart? Anders heeft het geen effect namelijk. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Hi Dave.

Gedaan. Werkt niet. Wederom het zelfde...

• Auteur
  • Deelnemer
  • May 29, 2025

Glaskast 2 minuten er af gehad. Werkt niet.
Alle randapparatuur van het netwerk af gehad, werkt ook niet.
Alle kanalen geprobeerd, ook niet.

Na overleg met KPN nieuwe adapter opgestuurd gekregen voor mijn modem, omdat ze zagen dat ik per uur op ‘User Request' 100x per uur de verbinding verlies. Werkt ook niet.

Er wordt een nieuwe modem opgestuurd, maar hard hoofd in…

DaveA
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+9
  • KPN Monteur
  • May 29, 2025

Hi ​@KoenC, je kan via deze servicetool zien of je stroomadapter vervangen moet worden. Als hij binnen de reeks serienummers valt dan zou dat de boosdoener kunnen zijn. Als het nieuwe modem het probleem ook niet oplost (laten we hopen van wel), raad ik aan om opnieuw contact op te nemen met de klantenservice. Geef daarbij aan dat je graag een monteur wilt laten langskomen, want uit je verhaal blijkt dat je zelf al alles hebt geprobeerd, meer dan dit kun je namelijk niet doen.