Skip to main content
Antwoord

Internet snelheid is maar 70Mbit terwijl ik 200Mbit hoor te halen

• May 31, 2024
  • 6 reacties
  • 138 keer bekeken

Internetsnelheid maar 70 Mbit/s in plaats van 200. Waar is de rest van de snelheid?(alle testen al uit gevoerd maar niets helpt)

Beste antwoord door Marcia van KPN

Beste @Mousmonteur, welkom! Jammer om te lezen dat je de snelheid ook bekabeld niet haalt! Ik begrijp dat je al een nieuwe kabel hebt geprobeerd en dat dit niet méér snelheid oplevert. Welk modem heb je?

Je kunt het beste de servicetool voor traag bekabeld internet doorlopen. Mocht je daar niet uitkomen, neem dan even telefonisch contact op met mijn collega's via 0800-0402. Zij kunnen je lijn doormeten en met je meekijken naar wat er speelt. 

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

6 reacties

XS4-Arjan
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+10
  • Wijsgeer
  • May 31, 2024

Hallo @Mousmonteur , hoe heb je getest? Via wifi of met netwerkkabel? Een snelheidstest moet je altijd bedraad uitvoeren, want het wifi-signaal is gewoon niet betrouwbaar genoeg.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2024

sorry een klein beetje laat.

De testen zijn bedraad uitgevoerd rechtstreek van het modem naar mijn laptop met speedtest van KPN.

De andere helplijn van KPN ook uitgevoerd verbinding tussen de lijn en modem zijn goed ,modem al een aantal keren gereset en opnieuw opgestart

Ik_Combineer
KPN medewerker
Forum|alt.badge.img+15

Welk modem heb je?

Nick83
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+25
  • Wijsgeer
  • June 1, 2024

De testen zijn bedraad uitgevoerd rechtstreek van het modem naar mijn laptop met speedtest van KPN.

Er zit niets tussen het modem en de laptop? Geen switch? Geen draadloze verbindingsset? DVS? Devolo? Een kabel uit 1 stuk? 1 geheel? Heeft u al een andere kabel geprobeerd? Zit de kabel rechtstreeks in de laptop gestoken? Of gebruikt u een usb naar ethernet adapter? 

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • June 1, 2024

normaal internet ik met Wifi ,maar de testen heb met een nieuwe kabel van KPN  en rechtstreek tussen modem en laptop (volgen mij moet je dan je snelheid kunnen meten)

Marcia van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+33

Beste @Mousmonteur, welkom! Jammer om te lezen dat je de snelheid ook bekabeld niet haalt! Ik begrijp dat je al een nieuwe kabel hebt geprobeerd en dat dit niet méér snelheid oplevert. Welk modem heb je?

Je kunt het beste de servicetool voor traag bekabeld internet doorlopen. Mocht je daar niet uitkomen, neem dan even telefonisch contact op met mijn collega's via 0800-0402. Zij kunnen je lijn doormeten en met je meekijken naar wat er speelt.Â