Skip to main content

Ik ben overgegaan van klant van Telfort naar KPN, op zich geen probleem met de beschikbaarheid van internet en tv. Enkel de snelheid van het internet, waar ik apart voor betaal, wordt niet gehaald.

Bij Telfort nooit een probleem gehad en altijd via de Speedtest.nl kunnen checken en zat altijd rond de 200 mb/s. Sinds KPN het heeft overgenomen en ik hetzelfde zou moeten hebben, is het steeds zo dat ik maximaal de 100 mb/s haal. Bel ik een keer, dan moet ik de modem hard resetten met een pinnetje op de achterzijde, daarna prima snelheid via Speedtest. Een week later een test gedaan en jawel, maximaal net geen 100 mb/s…

 

Dit is toch wel erg irritant, ja, ik heb de modem weer gereset op de manier die werd verteld, maar geen resultaat van meer snelheid.

Erg jammer.

Op deze manier wordt het vertrouwen in KPN wel steeds minder.

 

 

Hoe meet u de snelheid? Op een bekabeld aangesloten pc of laptop? Met de speedtest van Ookla?

https://www.speedtest.net/nl/apps/windows


ik meet de snelheid via de link die kpn aanbied, daarnaast via speedtest van ookla. beiden geven hetzelfde resultaat.

 


ik meet de snelheid via de link die kpn aanbied, daarnaast via speedtest van ookla. beiden geven hetzelfde resultaat.

Maar via WiFi, door de lucht dus, of via een kabel? Heeft u uw pc of laptop met een kabel aangesloten op de Experiabox? 


Hoi @Ditchtdi . Welkom op het forum.

Het is belangrijk om de snelheid eerst bekabeld te meten. Op die manier kunnen we controleren of het bij de bron (KPN) misgaat. Als er wél voldoende snelheid via de kabel binnenkomt, kunnen we ons focussen op het wifi gedeelte. Draadloos zijn er helaas geen snelheidsgaranties maar we kunnen wel proberen om het stabieler en/of sneller te krijgen. 


Het is bekabeld, direkt vanuit de experiabox, ik haal net geen 100 mbit/s, alsof ik dit als maximum snelheid heb.

De vorige keer belde een technische medewerker mij terug en moest ik een test laten lopen, dit gaf weer net geen 100 aan, daarna moest ik de experiabox een reset geven, met een klein pinnetje in de achterzijde drukken totdat deze een klik geeft en opnieuw gaat opstarten. Dit werkte de vorige keer meteen, nadat de modem was opgestart een test laten doen en meteen richting de 200 mbit/s.

Nu probeer ik dit al drie keer, maar de snelheid blijft nu tegen de 100 aanzitten….

Ik wil niet weer gaan bellen met hetzelfde verhaal, maar vervelend is het wel als ik betaal voor een 200 mbit snelheid en ik haal het niet.


@Ditchtdi Ik wil je even bellen. Wanneer schikt het? (ik werk vandaag tot 14:30 )


Hoi Erwin, ik stap net thuis binnen, je kan me bellen.

 

Wanneer vandaag niet lukt, morgen ben ik thuis van 9 tot 11.

 

Groet,

Paul

 


Ik krijg direct je voicemail, @Ditchtdi . Ik bel het nummer dat eindigt op 588


als je net belde, mijn telefoon ziet je nummer als anoniem en houd deze stil… kan ik jou bellen?

 


Dat heeft een reden ;-)  Ik kan je mijn nummer helaas niet geven.  Kun je die functie tijdelijk uitzetten? Dan doe ik zo nog een poging.


dat is mijn nummer, maar ik kan niet opnemen omdat deze stil wordt gehouden…. kan je als niet anoniem bellen? of kan ik jou bellen op een nummer?

 


probeer het nog eens?

 


We hebben elkaar gelukkig nog te pakken gekregen. Herstart glasvezelkastje en modem zet geen zoden aan de dijk. 

Ik ga je eerste een nieuwe router sturen. Mocht dat het probleem niet verhelpen, laat het mij weten en dan kijken we verder! 


Helaas…

Ik heb nu op dit moment meer problemen na het vervangen van het modem dan voorheen met het oude modem.

Allereerst heb ik de speedtest gedaan uiteraard, maar ook deze komt weer niet boven de 100mbit/s.

Daarnaast kan ik op geen enkel kastje meer tv kijken, foutcode 301 en 845/846 en ja, alles is direct aangesloten op het modem en nog werkt het niet.

Ik ga nu een belletje plegen naar 0800 0402…

 


Hela, dat is merkwaardig. Wat voor type experiabox heb je gekregen? En zou je die misschien nog eens kunnen resetten? 

Verder is raadzaam om ook de tuner daarna even 30 seconden helemaal van het stroom te halen.


Ik begrijp dat je weer beeld hebt? :-)

Ik wil je komende week wel even bellen. Ik ben daar toe in staat op maandag tot donderdag van 10:30 tot 14:30  .

Laat je weten wat uitkomt?


Hoi Erwin,

 

Ik maak graag gebruik van je aanbod, enkel ben ik komende week maandag en dinsdag aan het werk tot later dan je aangeeft. Woensdag werk ik tot 13 en kan om 13.30 tot 14.00 thuis zijn.

Zullen we afspreken dat we dan contact hebben (bel weer prive dan aub)..

Ik ben al blij dat ik nu weer tv kan kijken op de twee kastjes, maar het snelheid gedoe is wel iets vreemds…

Ik hoor van je.


Ik heb je op woensdag 24-3 om 13:45 in mijn agenda staan.


Hallo Erwin,

Even terugkomend op onze afspraak voor morgen, ik moet werken morgenmiddag, ik ben op dit moment wel thuis en anders donderdagochtend van 9 tot 11 uur.

Vrijdag de hele dag bereikbaar. Laat even weten wat de nieuwe afspraak gaat zijn.

 

Groet,

Paul


Dan schuif ik jou naar donderdag 10:30 :-)


Beste Erwin,

Ik wil je eraan herinneren dat ik tot uiterlijk 11 uur de tijd heb om mijn probleem te onderzoeken, bel afspraak was om 10.30, ik wacht het af.

Groet,

Paul


Beste Erwin,

Ik heb een PC van mijn zoon boven even snel met de 15 meter kabel aangesloten direkt in het modem en je raad het al, deze haalt met gemak de 200 mbit.

Conclusie: Switch is dus de oorzaak.

Monteur kan worden geannuleerd.

Groet,

Paul


Duidelijk! Fijn dat je het nog even getest hebt. Ik ga de monteur cancelen. Fijne middag. 


Beste Erwin,

Ik heb een PC van mijn zoon boven even snel met de 15 meter kabel aangesloten direkt in het modem en je raad het al, deze haalt met gemak de 200 mbit.

Conclusie: Switch is dus de oorzaak.

Monteur kan worden geannuleerd.

Groet,

Paul

Hier kun je een snellere switch bestellen:

https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=129


Laatste bericht in dit topic ( met het schaamrood op de kaken)….

 

Het was niet de switch, het was de ethernet controller van mijn pc, die stond op een snelheid van 100mbit, nadat ik de drivers opnieuw had geinstalleerd, ging deze weer naar 1 gbit snelheid…. waardoor probleem is opgelost.

 

Positieve noot in dit verhaal, zoek het niet altijd meteen buiten je eigen huis/systeem, maar check elk onderdeel, ik was overtuigd dat het niet aan mijn systeem lag, dus wel….

 

Bedankt voor alle inzet en adviezen en aandacht, neem deze case mee in de toekomstige klanten die klagen over te lage snelheden, zal vast vaker gebeuren.

 

Groet,

Paul

Â