Skip to main content

Wat moet ik doen om toch de aan mij beloofde 200 Mbps up en down te krijgen? Ik meet nog steeds 100 Mbps up en down (mbv OOKLA bedraad)?

Administratief staat het in Mijn KPN nog steeds op 100/100.
Na de mail met de snelheidsverhoging heeft het wel even op 200/200 gestaan.

Volgens de medewerker van 0800-0402 moet het technisch goed staan (214/214) maar na reset van Fiber en reset van Experia geen verandering.

Als ik het me goed herinner blijft je abonnement 100/100 en komt er op de factuur een extra regel met “versnelling internet 200/200” of iets dergelijks met de prijs €0. Heb je dat al nagekeken op uw factuur?

 

Als dit zo is moet het gewoon werken bekabeld, als het niet werkt moet KPN gaan onderzoeken waarom het niet werkt.


Hoe krijg ik dat voor elkaar? 0800-0402 ligt het probleem bij mij neer. Ik moet de Experia een monteurs reset gaan geven. Ik twijfel of dat het is, omdat het 1 dag gewerkt heeft.


Hi @JanKra,

Als ik het adres bekijk dat je in je profiel in hebt gevuld, zie ik daar het abonnement op 200/200 staan, dit zou je zelf ook terug moeten zien in je MijnKPN account. Is dat nu ook echt zo?

Ook een technische meting geeft de juiste snelheid weer:

Administrative Speed

214000

SessionSpeed

214000

Vanaf onze kant staat alles nu dus echt goed! Mocht je ondanks dit nog steeds de juiste snelheid niet lijken te behalen, dan kan het maar zo zijn dat een reset toch echt de beste optie is. Ook kan je -indien van toepassing- al je extra aangesloten apparatuur even loskoppelen en dan opnieuw een meting doen, op die manier kan je uitsluiten dat er niet een ander apparaat aanwezig is dat voor verstoring van de snelheid zorgt. 


Beste Maja,

Wanneer ik kijk in Mijn KPN zie ik dit: 

 

En dit is de huidige snelheidstest met OOKLA:

 

 

Grts, JP.


Die snelheden duiden er op dat er ergens een fysieke 100Mbps verbinding is.

Sluit jouw computer eens met een andere netwerkkabel rechtstreeks op de Experia/KPN Box aan.

Wat meet je dan met een Speedtest?


Hallo WJB,

Ik heb een bedrade verbinding getest (hieronder eerst de aansluitwaarde):

 

Geeft als resultaat:

 

Maakt geen verschil.

Grts, JPK


Vervang ook eens de kabel tussen de Experia/KPN Box en de NTU/ONT (glasvezelkastje).

Die snelheden zijn echt karakteristiek voor een "fysieke" 100Mbps verbinding.


Ik denk overigens dat je gelijk hebt en dat de snelheid van jouw Internetabonnement nog niet van 100Mbps naar 200Mbps verhoogd is immers dan zou dat in MijnKPN ook zou aangegeven moeten zijn.

Mijn abonnement is recent van 200Mbps naar 1Gbps verhoogd en dat wordt nu als onderstaand in MijnKPN weergegeven.

 


Heb je het modem al herstart?


Heb je het modem al herstart?

Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar niet geschoten is altijd mis.


Heb je het modem al herstart?

Dat zou eigenlijk niet nodig moeten zijn maar niet geschoten is altijd mis.

Ik dacht misschien waard om te doen omdat een technische meting vanuit kpn moderator wel de snelheid geeft


maar zelfs met een 100Mbit abonnement op glasvezel moet je meer halen dan 95Mbit. deze wordt eigenlijk altijd afgeknepen rond de 120Mbit. dus deze snelheid zou idd kunnen duiden op een 100Mbit verbinding tot het modem. dit zou dan eventueel kunnen door een defecte of slechte kabel, waardoor deze terug valt naar 100Mbit. of eventueel nog een EoF verbinding die maximaal 100Mbit aankan. dit kun je dan in beide gevallen herkennen aan een oranje Ethernet lampje op je glasvezel NT.


Probleem lijkt opgelost. Ik zie nu (bedraad) 201Mbps down en 241Mbps up. Via WiFi blijft het onder de 100, ondanks een aansluitsnelheid van 1,9Mbps.

Iedereen bedankt voor het meedenken.


Ah, als je bedraad 200 meet, dan krijg je nu in ieder geval de juiste snelheid binnen! Wel zuur dat de wifi dan zo achterblijft @JanKra 😕

Je kunt overwegen om daar even een nieuw topic voor aan te maken, zodat er met je meegekeken kan worden hoe je thuisnetwerk precies in elkaar steekt en wat er eventueel gedaan kan worden om de snelheid via wifi wat te verhogen!


Reageer