Skip to main content
Vraag

Internet storing 2804PE. Kabelbreuk

• 6 augustus 2025
  • 12 reacties
  • 105 keer bekeken

IK heb sinds 4/8 18:00u een internet storing. Dit die zelfde dag gemeld en kreeg met kerende post een sms dat er een kabelbreuk is in postcode gebied 2804PE. Dit is tot nu 6/8 14:45u nog niet opgelost. 2x gebeld maar medewerker kan niet zeggen over de status en wanneer het opgelost is. Op de side is de verwachte oplossing naar 5/8 06:45u , 5/8 18:45u, 6/8 06:45u en nu 6/8 18:45u gegaan. 2x gebeld, maar niemand kan mij vertellen of de storing gevonden is, of er aan gewerkt wordt en wanneer het echt is opgelost. Vandaag is mij 100Gb bundel voor mijn Odido abo gegeven, echter zie ik daat niets van terug. Zit ik ook niet op te wachten, ik wil gewoon dat wij internet thusi zsm. weer werkt and dat ik probleemloos thuis kan werken. Kan iemand hier iets meeer over zeggen

12 reacties

• 13699 reacties
  • 6 augustus 2025

Je bent blijkbaar klant van provider Odido? In dat geval zit je hier, op de Community van de provider kpn, verkeerd. Het beheer van o.a. het glasvezelnetwerk gebeurt door een afzonderlijk bedrijf: KPN Netwerk B.V. (of Glaspoort of ?). Informatie over kabelstoringen moet je navragen bij je provider: in jouw geval dus Odido? En dus niet hier. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28111 reacties
  • 6 augustus 2025

Hoi ​@FvdLaan . Welkom hier.

Ik snap dat je zo snel mogelijk weer diensten wil maar als ik het zo lees is er dus een kabelbreuk.  Dat kan in sommige gevallen vrij snel herstelt worden maar het hangt natuurlijk heel erg af van de omstandigheden.

Als de kabel ergens in de publieke ruimte is gebroken mag de netwerkbeheerder niet zomaar gaan graven etc.  En zo zijn er nog veel meer variabelen die meetellen.

Meestal komt er na een dag of twee wel een verwachte oplostijd.  Hopelijk is het snel gefixt!

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 augustus 2025

##

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 augustus 2025
Erwin van KPN schreef:

Hoi ​@FvdLaan . Welkom hier.

Ik snap dat je zo snel mogelijk weer diensten wil maar als ik het zo lees is er dus een kabelbreuk.  Dat kan in sommige gevallen vrij snel herstelt worden maar het hangt natuurlijk heel erg af van de omstandigheden.

Als de kabel ergens in de publieke ruimte is gebroken mag de netwerkbeheerder niet zomaar gaan graven etc.  En zo zijn er nog veel meer variabelen die meetellen.

Meestal komt er na een dag of twee wel een verwachte oplostijd.  Hopelijk is het snel gefixt!

Weer een antwoord waar ik weinig mee kan. Is de lokatie van de breuk gevonden? Welke acties lopen er om de kapotte netwerkkabel te repareren. De 2 dagen zijn nagenoeg voorbij, maar ik zie niet gebeuren en heb geen idee van de voortgang.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 6 augustus 2025

​@Henk2304 : Ik ben wel degelijk KPN Internet en bellen klant, enkel mijn mobiele abo is via Odido. Ik heb geen KPN mobiel abo, maar de KPN medewerkster vanmorgen heeft vlgs haar zeggen 100Gb op mijn Odido abo gezet. Geen idee hoe/of dit kan, en ik vindt het ook niet terug.

• 13699 reacties
  • 6 augustus 2025

Lijkt mij inderdaad ook vreemd, maar je weet maar nooit welke afspraken providers onderling gemaakt hebben. Verder vrees ik dat providers wel storingen doorkrijgen, met een te verwachten oplostijd, maar verder niet veel details. En die oplostijd kan dus ook zomaar veranderen. Meer dan dat er op de storingpagina in MijnKPN staat weten zij waarschijnlijk ook niet. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 augustus 2025

Ruim 60 uur zonder internet en bellen (2804PE).  Wat is de status en wat gebeurd er??

• 13699 reacties
  • 7 augustus 2025

Meer info dan op

https://www.kpn.com/service/storingen?page=1

zul je hier ook niet krijgen. 

Erwin van KPN
Moderator
  • Moderator
  • 28111 reacties
  • 7 augustus 2025

Hoi ​@FvdLaan .  Omdat je Odido noemde kreeg ik ook de indruk dat je geen klant van ons was.  Ik ben niet bij het gesprek geweest maar als deze medewerker dat zo beweerd heeft dan heeft ze opties die geen enkele andere KPN helpdesk medewerker heeft. ;-)   Wij kunnen alléén bundels op KPN abonnementen zetten. 

Verder kan ik helaas niks voor je doen.  Er is iets stuk. Dat is gemeld.  Dan gaat KPN en de Netwerkbeheerder (niet dit forum) dat z.s.m. oplossen.  Daar gaan jij of ik niets in bespoedigen.  Het is dus afwachten.

Ik kan het helaas niet anders maken.

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 7 augustus 2025

De netwerkbeheerder en KPN zijn toch één en dezelfde. 

De KPN communicatie/ inforrmatie en het verwachtings management is ver onder de maat. 

Intussen uitgevonden dat alle KPN glasvezel klanten in de omgeving hetzelfde probleem hebben. Aansluitingen op de Delta glaskabel (ja we hebben hier 2 kabels in de meterkast) hebben geen probleem.

Het is al de 2e grote storing binnen 4 weken en mijn mening over KPN is kompleet omgekeerd.

KPN doe hier iets aan!

• 13699 reacties
  • 7 augustus 2025
FvdLaan schreef:

De netwerkbeheerder en KPN zijn toch één en dezelfde. 

Nee! Dat heb ik hierboven ook al uitgelegd. Om concurrentievervalsing uit te sluiten zijn het netwerkbedrijf KPNNetwerk en de provider kpn jaren geleden al gesplitst. De provider kpn heeft net zoveel (of weinig) contact met KPNNetwerk als alle andere providers die van dat netwerk gebruik maken.

FvdLaan schreef:

Delta glaskabel (ja we hebben hier 2 kabels in de meterkast)

Ja, wij ook. 

FvdLaan schreef:

KPN doe hier iets aan!

Zie de reactie hierboven van moderator Erwin van de provider kpn. 

• Auteur
  • Deelnemer
  • 6 reacties
  • 8 augustus 2025

Gisteren 14:03u een melding van kpn gekregen dat het probleem verholpen was,  maar dat was niet juist, er was niets opgelost.  Vandaag een nieuwe kpn melding (14:03u) van beschadigde netwerkkabel. De toegezegde monteur is nog niet geweest, maar om 13 45u zag ik dat alles weer werkte.

Nu nog even afwachten op het officiële kpn bericht dat het opgelost is 

Reageer