Skip to main content
Beantwoord

Internet te traag

  • May 12, 2020
  • 9 reacties
  • 106 keer bekeken

De snelheid op mijn adres zou 19  mbps moeten zijn maar ik haal maar net 11,5 bedraad in Boelenslaan

Beste antwoord door Bart van KPN

Nee dat is ook zeker niet wat ik zeg. Je hoeft zeker niet in de meterkast te gaan zitten. Maar de lengte van kabel tussen modem en aansluitpunt is wel belang. Hoe langer deze is, hoe meer verlies van snelheid er kan zijn. Vandaar zeggen we dat het maximaal 2 meter moet zijn om verlies van snelheid te voorkomen. 

Daarbij heb je een repeater van ons? Welke heb je? De Experia WiFi? De zwarte vierkante? Heb je de WiFi manager al eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering van WiFi?

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

9 reacties

Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 17, 2020

Hoi @PostmaReno, welkom hier. 

Je geeft aan jouw snelheid niet te halen. Ik wil graag eens meekijken naar de snelheid op jouw adres. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Ook ontvang ik graag de uitslag van een speedtest die je met een kabel rechtstreeks op het modem hebt uitgevoerd. Hoor graag van je. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 17, 2020

Hallo, 

Dank voor je reactie 

Bekabeld haalde ik amper 12 mbps maar inmiddels is het krap aan 17.

Het is dus erg wisselvallig en begint storend te worden.

Ik denk er over om over te stappen naar Ziggo

Met vriendelijke groet 

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 18, 2020

Er zouden inderdaad 19 beschikbaar moeten zijn. Je meet echter minder. Hoe meet je dit precies? Met een computer via de kabel? Of via de WiFi. Als dit het geval is zou je dan de WiFi tips willen doorlopen. Helpt dat? Want jouw lijn meet verder goed. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 19, 2020

Hallo Bart

Op dit moment (19-05-2020 10.00 uur) haal ik een snelheid met mijn laptop rechtstreeks verbonden aan mijn router een snelheid van slecht 10,4 mbps 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9e349b10-99a6-11ea-a083-5141ed1f1598

Dit is net iets meer dan de helft van wat het zou moeten zijn en nog niet een vijfde van waar ik voor betaal.

met vriendelijke groet

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 20, 2020

Dat mag wel meer zijn, dat snap ik goed. Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En heb je het modem al opnieuw opgestart of zelfs een reset gegeven? Zorgt dat voor verbetering? 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 20, 2020

Ik zit mer een ronde e216040 kabel van 3 meter rechtstreeks op mijn modem aangesloten experiabox v10, deze heb ik al vervangen ivm klachten


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • May 22, 2020

3 meter zeg je? Voor een koperverbinding is dat eigenlijk wel te lang. Ik wil je echt aanraden een kabel te gebruiken van maximaal 2 meter tussen aansluitpunt en modem. Heb je een langere en ik stuur eventueel een monteur aan kan hij kosten gaan berekenen omdat wij een kabel ondersteunen tot 2 meter. 


  • Auteur
  • Deelnemer
  • May 22, 2020

Dank voor je reactie maar dit is uiteraard van de zotte. Kpn kan toch niet verlangen dat, als ik  een aanvaardbare snelheid wil halen , in de meterkast moet gaan zitten te internetten.

Ik heb al geïnvesteerd in een extra repeater van kpn maar de kwaliteit  blijft ook via wifi ver achter.

 

Ik ga nu toch serieus overwegen om met mijn hele bundel, internet, tv, telefoon en 2 x mobiel abonnement over te stappen .

 


Bart van KPN
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+20
  • Oud Moderator
  • Antwoord
  • May 25, 2020

Nee dat is ook zeker niet wat ik zeg. Je hoeft zeker niet in de meterkast te gaan zitten. Maar de lengte van kabel tussen modem en aansluitpunt is wel belang. Hoe langer deze is, hoe meer verlies van snelheid er kan zijn. Vandaar zeggen we dat het maximaal 2 meter moet zijn om verlies van snelheid te voorkomen. 

Daarbij heb je een repeater van ons? Welke heb je? De Experia WiFi? De zwarte vierkante? Heb je de WiFi manager al eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering van WiFi?