Skip to main content

De snelheid op mijn adres zou 19  mbps moeten zijn maar ik haal maar net 11,5 bedraad in Boelenslaan

Hoi @PostmaReno, welkom hier. 

Je geeft aan jouw snelheid niet te halen. Ik wil graag eens meekijken naar de snelheid op jouw adres. Zou je jouw Forumprofiel willen voorzien van postcode + huisnummer en naam van de contractant. Ook ontvang ik graag de uitslag van een speedtest die je met een kabel rechtstreeks op het modem hebt uitgevoerd. Hoor graag van je. 


Hallo, 

Dank voor je reactie 

Bekabeld haalde ik amper 12 mbps maar inmiddels is het krap aan 17.

Het is dus erg wisselvallig en begint storend te worden.

Ik denk er over om over te stappen naar Ziggo

Met vriendelijke groet 

 


Er zouden inderdaad 19 beschikbaar moeten zijn. Je meet echter minder. Hoe meet je dit precies? Met een computer via de kabel? Of via de WiFi. Als dit het geval is zou je dan de WiFi tips willen doorlopen. Helpt dat? Want jouw lijn meet verder goed. 


Hallo Bart

Op dit moment (19-05-2020 10.00 uur) haal ik een snelheid met mijn laptop rechtstreeks verbonden aan mijn router een snelheid van slecht 10,4 mbps 

https://kpn-itns.speedtestcustom.com/result/9e349b10-99a6-11ea-a083-5141ed1f1598

Dit is net iets meer dan de helft van wat het zou moeten zijn en nog niet een vijfde van waar ik voor betaal.

met vriendelijke groet

 


Dat mag wel meer zijn, dat snap ik goed. Kun je mij vertellen hoe het modem is aangesloten op het aansluitpunt? Is dat met een ronde kabel van maximaal 2 meter zonder splitter? En heb je het modem al opnieuw opgestart of zelfs een reset gegeven? Zorgt dat voor verbetering? 


Ik zit mer een ronde e216040 kabel van 3 meter rechtstreeks op mijn modem aangesloten experiabox v10, deze heb ik al vervangen ivm klachten


3 meter zeg je? Voor een koperverbinding is dat eigenlijk wel te lang. Ik wil je echt aanraden een kabel te gebruiken van maximaal 2 meter tussen aansluitpunt en modem. Heb je een langere en ik stuur eventueel een monteur aan kan hij kosten gaan berekenen omdat wij een kabel ondersteunen tot 2 meter. 


Dank voor je reactie maar dit is uiteraard van de zotte. Kpn kan toch niet verlangen dat, als ik  een aanvaardbare snelheid wil halen , in de meterkast moet gaan zitten te internetten.

Ik heb al geïnvesteerd in een extra repeater van kpn maar de kwaliteit  blijft ook via wifi ver achter.

 

Ik ga nu toch serieus overwegen om met mijn hele bundel, internet, tv, telefoon en 2 x mobiel abonnement over te stappen .

 


Nee dat is ook zeker niet wat ik zeg. Je hoeft zeker niet in de meterkast te gaan zitten. Maar de lengte van kabel tussen modem en aansluitpunt is wel belang. Hoe langer deze is, hoe meer verlies van snelheid er kan zijn. Vandaar zeggen we dat het maximaal 2 meter moet zijn om verlies van snelheid te voorkomen. 

Daarbij heb je een repeater van ons? Welke heb je? De Experia WiFi? De zwarte vierkante? Heb je de WiFi manager al eens doorlopen? Zorgt dat voor verbetering van WiFi?