Skip to main content

Deze week internet snelheid ge-upgrade van 200/200 naar 1 gb maar haal de snelheden bij lange na niet. Ik zit gemiddeld (rechtstreeks met kabel op mijn Fritsbox 5790) ca 200 donw en 450 Mbit/ s up.

Ik heb mijn glasvezel modem en Fritsbox paar keer herstart, maar geen beter resultaat.

Fritzbox staat goed ingesteld met alle snelheden op de poorten op 1000.

Ligt dit aan het KPN netwerk of kan ik nog iets doen?

 

 

Gebruikt u misschien een usb naar ethernet adapter? 


Hallo, bedankt voor bericht. Ik gebruik wel een Dell dockingstation, maar heb de snelheid ook met een direct aangesloten Cat 6 kabel op Fritzbox gemeten met zelfde resultaat. Daarbij zijn alle andere Lan poorten afgekoppeld. Dus 1 laptop op de Fritzbox aangesloten.


En heeft u bij de laptop de utp-kabel rechstreeks in de laptop zelf gestoken? Of zit dat een adapter tussen? Ik lees al over een dockingstation. Dat is natuurlijk al niet rechstreeks en kan voor vertraging zorgen.

Heeft u nog een ander systeem wat u bekabeld aan kunt sluiten?


Normaal gebruik ik mn laptop via een dockingstation zoals aangegeven. In eerste instantie heb de snelheid in deze configuratie gemeten en kom bijna op zelfde resultaat zoals eerder aangegeven. Omdat ik zelf ook begrijp dat er externe factoren, zoals docking station, aangesloten (rand) apparatuur, invloed kan hebben op de snelheid heb ik als volgt getest:

Glasvezel modem is aangesloten op WAN poort (1000).

Alle LAN poorten afgekoppeld, dus geen extra (rand) apparatuur aangesloten.

WIFI kanaal afgesloten - dus geen wifi apparatuur aagesloten

LAN- UTP (CAT6) kabe van ca 1 meter aangesloten op LAN1 (1000) en die kabel rechtstreeks in mn laptop gestoken, dus zonder adapters etc. Lapto kan snelheid 1GB aan- is gecheckt in specificaties.

Resultaat zoals eerder aangegeven ( 200-450Mbit/s).

Fritzbox aansluiting staat ook op 1000-1000 (up-down), zoals aansluiting nu moet zijn.

Hopelijk is het nu duidelijk hoe snelheid is gecontroleerd.


Opgelost, mijn netwerk adapter stond verkeerd ingesteld, nu op 1gb fullduplex en bijna 1000Mbit/ s up en down.