Hallo @Arjan van Hessen heb je de glasvezelkast al eens minimaal 2 minuten van de stroom gehad en daarna herstart ?
Beste JanD,
nee. Ik ga dat straks zeker proberen en laat weten of de storing daarmee opgelost is.
Arjan
Heb een paar minuten de stroom eraf gehaald en weer aangesloten. Het lijkt te werken maar het is nog te vroeg om het af te sluiten. Morgen gaan we verder kijken. Dank!
Goedenavond @Arjan van Hessen, welkom op onze community! Ik zie dat JanD al een goed eind geholpen heeft. Werkt alles nog steeds goed?
Dag Thomas,
dank voor je reactie. Ik weet het nog niet helemaal zeker maar vrees dat het toch niet geholpen heeft (althans niet voldoende). Het internet doet het goed maar ik heb toch nog wel problemen met bv SONOS die nog steeds lijkt te haperen (maar wel minder dan eerst). Vanochtend een teams meeting gehad en die leek goed te lopen hoewel de andere kant mij even niet hoorde.
Nu is afgelopen zaterdag een KPN monteur langsgekomen en die heeft de galsvezelaansluiting vervangen. Dwz een nieuw kastje erop gezet dat tot 4 GB aankan. Mijn vorige kon “slechts” tot 200MB goed aan (zei hij). Verder heeft hij het modem in de log-stand gezet dus ik zou het moeten kunnen zien. Weet jij hoe?
Alvast dank!
Arjan
Ik snap niet helemáál waar de monteur op doelt maar als je inlogt op je experiabox kun je daar altijd meer informatie vinden. Op onze kennisbank staat voor ieder modem wel hoe je inlogt
Dag Thomas,
de glasvezel komt binnen in een kastje en vandaar gaat er een IP-kabel naar het modem. Dat oude kastje was maar gegarandeerd tot 200MB en ik heb een 1000MB aansluiting. De monteur heeft dat kastje vervangen met een nieuw kastje dat tot 4000B gegarandeerd is (oid). Is dat beter uitgelegd?
Dan het modem. Ik kan er gewoon op inloggen maar het staat ook bij jullie in de watch-mode (als het goed is). Ik merk nog steeds dat SONOS af en toe wegvalt hoewel het iets minder is dan eerst. Ik heb ondertussen ook een teamsmeeting gehad en ook daar ging het net niet helemaal goed maar ik werd er niet echt uitgegooid. Er is dus verbetering maar (ik denk dat) het loopt nog niet helemaal zoals het hoort.
Dan: kun jij mijn modem “bekijken” om te zien wat er eventueel mis gaat?
Alvast dank!!
Arjan
Kun je hierover eens met ons bellen? Mijn collega's kunnen je modem altijd even uitlezen. Ik denk dat dat het snelste is!
Je kunt hiervoor tegenwoordig ook een belafspraak maken
Beste Thomas,
ik heb gebeld en ze hebben alles goed kunnen uitlezen. De glasvezelaansluiting is up sinds het bezoek van de monteur afgelopen zaterdag en ook het modem is goed te lezen. Hij vond niets vreemds. Ik denk echter toch dat er iets in de kabel zit (SONOS is via de kabel aangesloten) dus we zijn er nog niet. Ik heb een aantal tips gekregen en die ga ik maar eens proberen. Ik laat weten wat daar uit komt.
Alvast dank!!
Arjan
Ik heb nu sinds vrijdag 25 okt een nieuwe router en volgens mij is het uitval-probleem nu opgelost.
Nogmaals dank!
Arjan
Ah heel fijn, bedankt voor je terugkoppeling Arjan! Mocht er toch weer iets veranderen dan weet je ons te vinden!
Ha Thomas,
ik heb het nieuwe modem nu een week in gebruik en merk geen storingen meer. De wisseling heeft dus zeker geholpen. Wat echter nog steeds (en steeds meer) problemen geeft is het KPN-kastje. Ik had al overlegd dat die ook vervangen zou worden maar heb tot nu toe niets gehoord.
Heb jij een idee wanneer ik de KPN TV+ (zo heet ie toch?) kan verwachten?
Alvast dank,
Arjan
Thomas (of wie dit ook leest),
ik heb twee bestellingen lopen bij KPN: modem (Box v12) en een vervanger voor de KPN set-up box. Dat zou een KPN+ box worden. Modem is keurig geleverd maar van de KPN+ box hoor ik niets meer. Idee wat er misgegaan is?
Alvast dank,
Arjan
Goedemorgen Arjan, ik zie de omruil van je experiabox wel in het systeem maar geen wijziging waarin jouw abonnement omgezet wordt naar een abonnement met TV+.
Je kunt dit zelf wijzigen via je MijnKPN of telefonisch, je zou de nieuwe ontvanger dan met een dag of twee ook wel in huis moeten hebben