Skip to main content

Goedmiddag,

De afgelopen dagen gebeurt het meerdere malen dat mijn internetverbinding eruit valt. Het is een glasvezel verbinding. en deze functioneert al 10 jaar heel stabiel.

wat Ik merk is dat ik in teams zit en ben dan +/- 2 minuten offline.

Vandaag is dit weer gebeurt om 11:25. Wat me opvalt is dat in de fritzbox de online monitor dan ook aangeeft dat hij verbonden is sinds dat moment. Ik zie echter ook geen historie van de periode daarvoor. Mijn vraag is dus: ligt dit aan het internet? of reset de fritzbox zich om de een of andere reden en zit daar het defect.

 

En wat kan ik hier aan doen?

Groet,

Ron

Hallo @rmjkessels , als je in je FritzBox naar System > Event log gaat, kan je filteren op “Connection”, misschien bij jou in het Nederlands.

Wat staan daar voor meldingen?

 


Hallo @XS4-Arjan ,

daar zie ik dit staan.

Je ziet dat een kwartier geleden de verbinding voor de 3 keer weggevallen is vandaag. ik heb hier al eerder gekeken, en ik zie het dus dan steeds alleen onderstaande 3 records staan. Het lijkt dus ook dat de historie van voor dit event ‘verdwenen’ is.

 


Hoi @rmjkessels , als de rest van de historie weg is, is dat vaak omdat de Fritzbox herstart is.

Je zou je event-log eens op All kunnen zetten en dan van beneden naar boven lezen wat er zoals is gebeurd. Maar je kan niet verder kijken dan voor de herstart.

Als je Fritzbox steeds herstart, kan het zijn dat er een stekkertje niet helemaal goed zit? Misschien is de voeding niet meer OK, of wordt hij te warm? Staat hij vrij?


Hoi @XS4-Arjan 

als ik de eventlog op all zet komt wr alleen info bij van een tijdserver om de tijd van de fritzbox goed te zetten. Om 18:10 is ie weer herstart

 

de fritzbox voelt niet warm aan staat vrij op de plaats waar die al 10 jaar staat en de voeding geeft n groen licht en is ook niet warm. De stekkers zitten er ook goed in.

 

ik denk dat ie vervangen moet worden…


De 7581 is van 2016, dus hij is nog geen 10 jaar oud. Had je die via XS4All of KPN? Dan kan je het beste een nieuwe aanvragen.

Dit is het model dat gebruikt wordt voor oa pair bonding bij VDSL, heb jij dat ook?

Laat maar, je hebt glasvezel, lees ik hierboven.


@XS4-Arjan hij is idd al een keer vervangen wss in 2017 ofzo de voeige was te oud..

ik heb glasvezel geen vdsl

waar kan ik een nieuwe aanvragen?

ik heb m van xs4all


Je kan het snelste een nieuwe aanvragen door de XS4All helpdesk te bellen op 020-3987666 (het is alleen net 20u geweest).

Als je nog bij XS4All zit, heb je waarschijnlijk ook wel Service Plus. Ik heb het zelf nooit gebruikt, maar het kan vast van pas komen.

Eventueel de KPN helpdesk bellen op 0800-0402 en inspreken “ik wil een medewerker spreken”.

 

 


Hi @XS4-Arjan , dankjewel voor je hulp. Ik ben zojuist goed geholpen door KPN.

Dank voor je advies


Reageer