Skip to main content

Ik wil toch even wat delen met de community,

Ik zit er over te denken om over te gaan stappen naar ziggo, dagelijks moet ik meermaals de router v12 resetten en dat heeft tot gevolg dat ik niet fatsoenlijk kan werken vanuit huis. De router zegt dat er een internetverbinding is en geen knipperende lampjes. Maar de online tool kan ook geen verbinding maken met de router..

Kpn zegt dat het alleen maar aan onze kant van de router kan liggen, dan heb ik nieuws voor ze… ook als ik alleen maar een kastje van de tv aan de router heb klapt het eruit..

nu hoor en lees ik dat er veel mensen last van hebben en ik ben wel benieuwd wat er voor oplossing gaat komen.

weet iemand meer?

Ik raad je aan om KPN te bellen op 0800 0402. Die kunnen je indien nodig dan nieuwe apparatuur toesturen.

Hiervoor hoef je echt niet (je abonnement op te breken om) naar Ziggo over te stappen.

​@AriënC dank voor je reactie.. mijn abonnement loopt tot 25-1-25.. ik heb nu een jaar nieuwe apparatuur en sinds een half jaar problemen.. ik denk dat het probleem in de glas verbinding zelf zit maar kpn wil dat niet checken zonder bij ons een monteur komt.. en ik vind het belachelijk dat het probleem uitgesloten is en ze toch door blijven zeuren hierover

Ik heb ook al maanden last van dat ineens internet weg kortstondig weg valt meerdere keren per dag. Voor mijn kinderen erg lastig temidden van een actiespel ineens ploef weg verbinding. Het ligt niet enkel aan de wifi. Op mijn bekabelde PC merk ik het ook.

​@RickMinderh en ​@Jos Knol Ik raad aan om KPN te bellen op 0800-0402. Zij kunnen de lijn doormeten, en de modem uitlezen. Aan de hand van hun bevindingen kunnen ze eventueel een monteur laten komen.

Zie je anders mogelijkheden om zelf de log in de modem te kunnen bekijken, als dat kan? En anders kan KPN dat wel doen op wijkcentrale-niveau.

​@RickMinderh en ​@Jos Knol Ik raad aan om KPN te bellen op 0800-0402. Zij kunnen de lijn doormeten, en de modem uitlezen. Aan de hand van hun bevindingen kunnen ze eventueel een monteur laten komen.

Zie je anders mogelijkheden om zelf de log in de modem te kunnen bekijken, als dat kan? En anders kan KPN dat wel doen op wijkcentrale-niveau.

Dat heb ik al geprobeerd, daarop hebben ze niets kunnen meten zeggen ze... het is bij meerdere mensen in de buurt.. dat zou genoeg moeten zeggen

​@RickMinderh Heb je dat al teruggekoppeld? Dan lijkt het mij een probleem in hun POP/Wijkcentrale.

Ik heb ook problemen met mijn KPN box 12. Elke 30-60 minuten valt de internetverbinding weg en moet ik het modem opnieuw opstarten om het te laten werken. De problemen begonnen gisteren. Heb jij hetzelfde probleem?

Ik heb ook problemen met mijn KPN box 12. Elke 30-60 minuten valt de internetverbinding weg en moet ik het modem opnieuw opstarten om het te laten werken. De problemen begonnen gisteren. Heb jij hetzelfde probleem?

Ja.. klopt

Ja.. klopt

Ik heb met KPN gesproken en ze sturen me een nieuw modem. Laat me weten of je het probleem kunt oplossen!

Soms valt bij mij het internetsignaal weg, maar zijn Wi-Fi en LAN gewoon beschikbaar, dwz het netwerk aan de interne kant van het modem werkt gewoon, alle lampjes op de V10 zijn groen. Maar toch hebben wij dan geen toegang tot internet, niet bedraad en niet draadloos. Maar... de tv/radio doet het dan wel (ander VLAN). Het herstarten van de V10 biedt geen enkel soelaas, maar het (2 min) spanningsloos maken van de NT wél! Ik weet nu dat ik steeds als de V10 uit geweest is of als er netwerkonderhoud van kpn is geweest, ik iig de NT moet herstarten. 

Hi allen! Een hoop meldingen door elkaar heen zie ik hier, dus wat algemene uitleg: 

• Als je diensten volledig wegvallen, dus ook bekabeld internet, neem dan  telefonisch contact met ons op, bijvoorbeeld via een belafspraak. Geef daarbij aan dat de gehele verbinding met regelmaat wegvalt. 
    Als dit ook bij je buren gebeurt (en het ook daar de bekabelde verbinding is), geef dit dan ook aan. Dan is er inderdaad de kans dat er iets in de wijkcentrale misgaat wat wij op moeten lossen. 
  • Als alleen de wifi wegvalt, neem dan onze oplossingen voor trage en wegvallende wifi door. Hopelijk is het daarmee opgelost! 
    Zo niet, dan ook het advies op een belafspraak te maken. 
  • Ook hebben we op onze website stappen voor het oplossen van internetproblemen. Daar wordt ook meteen gecontroleerd of er niet toevallig een storing is. 

En als ‘bonus’ dan de tip van ​@Henk2304 

Soms valt bij mij het internetsignaal weg, maar zijn Wi-Fi en LAN gewoon beschikbaar, dwz het netwerk aan de interne kant van het modem werkt gewoon, alle lampjes op de V10 zijn groen. Maar toch hebben wij dan geen toegang tot internet, niet bedraad en niet draadloos. Maar... de tv/radio doet het dan wel (ander VLAN). Het herstarten van de V10 biedt geen enkel soelaas, maar het (2 min) spanningsloos maken van de NT wél! Ik weet nu dat ik steeds als de V10 uit geweest is of als er netwerkonderhoud van kpn is geweest, ik iig de NT moet herstarten. 

Hopelijk lukt het zo om de oplossing te vinden!

Reageer