Skip to main content

Goede dag,

 

Ik heb globaal een beetje op het forum gekeken en de zoekfunctie gebruikt maar kan niet direct iets vinden wat mijn probleem beschrijft.

Mijn internet val steeds regelmatiger gedeeltelijk weg, sites als Twitter, dumpert en geenstijl geven dan de melding het duurt te lang voordat de site reageert misschien is de site overbelast etc etc,

Terwijl Youtube gewoon doorgaat ik kan ook nieuwe filmpjes aanklikken die gewoon afspelen.

als ik zo’n storing heb valt de verbinding met steam en dropbox ook weg, ook het modem is dan niet meer te benaderen.

 

slechts wanneer  ik de kpnbox 12 heb uit en aangezet en de pc opnieuw heb opgestart heb ik weer verbinding.

Ik heb een kpn box 12 direct verbonden met een kabel met de pc veel meer basic kan het niet worden lijkt me.

Hoi @Richarddeleeuw 

Welkom op het forum van KPN

Ik adviseer je om zowel het modem volledig te resetten, en de glasvezelmodem (ONT) in de meterkast 2 minuten van het stroom te halen.

Ga als volgt te werk:

  • Haal het glasvezelmodem (ONT) in de meterkast van het stroom, door de stekker uit het wandcontactdoos te halen.
  • Wacht minimaal 2 minuten, en doe de stekker van de ONT weer in de wandcontactdoos.
  • Wacht tot alle lampjes op het glasvezelmodem weer groen branden.
  • Reset nu het Modem (KPN Box 12), door een pinnetje of naald in het gaatje te prikken aan de achterzijde van de KPN Box 12. Bij het gaatje staat het woord “reset”.
  • Laat vervolgens het modem weer inladen en opstarten, dit kan 10 tot 15 minuten duren.
  • Zodra het modem weer standby staat, en all benodigde lampjes weer groen branden, probeer het dan nogmaals de websites van X (voorheen Twitter), Dumpert en Geenstijl.

Laat even weten, of dit het probleem heeft doen oplossen.


Dank voor uw suggesties, ik heb dit geprobeerd maar zojuist kon ik ineens geen pagina meer openen op steam terwijl er nog een youtube video liep, bij proberen openen van reddit en twitter duurde het te lang voor de host reageerde.

 

heeft helaas dus niet geholpen evengoed bedankt


Hoi @Richarddeleeuw :  Youtube maakt gebruik van een buffer. Dus als je letterlijk de stekker uit het modem trekt blijft youtube vaak nog een halve minuut doorspelen. 

Maar wat zie je gebeuren op het modem als je deze storing hebt?


Vandaag alweer meerdere keren dat het internet wegvalt , wat een bagger is dit zeg. Alles al meerdere keren geprobeerd, de ONT al meerdere keren minuten lang van het stroom gehad en de modem al meerdere keren gereset en hard gereset maar niets help. En als het internet weg valt dan branden alle lampjes gewoon groen zowel op de ONT als op de box 12. Ik denk zelf dat die box 12 bagger is. Heb ergens gelezen dat iemand een andere modem kreeg en het probleem opgelost was. Hij had de modem V10A gekregen. Dus KPN los dit probleem is op want ik zie dat meerdere mensen hier problemen mee hebben.


ik zie dat jij hier een eigen topic over hebt, @marinus68 . Mijn collega zal je daar verder helpen.
Dit topic gaat op slot.