Skip to main content

Internet valt regelmatig weg en lampjes branden oranje op Superwifi Punten

• January 26, 2026
  • 8 reacties
  • 79 keer bekeken

Goedenavond, 

Sinds korte tijd valt bij mij de wifi steeds vaker per dag voor een korte periode uit. Ik heb het modem al gereset maar de problemen blijven aanhouden. Hierdoor moet ik ook de wifipunten heel de tijd resetten want branden ipv groen, zoals ze altijd deden, nu oranje. Daarnaast is een vreemde bijkomstigheid dat het internet uitvalt wanneer er aangebeld wordt.. Aan de hele setup is echter he-le-maal niks veranderd. Ik ben het spoor even bijster. Iemand tips? 

8 reacties

• Auteur
  • Deelnemer
  • January 26, 2026

Ter info: ik heb de KPN Box 14.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • January 29, 2026

Goedemorgen ​@Leslie1993 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat lijkt me inderdaad knap irritant wanneer de wifi dagelijks wegvalt dus goed dat je daar via deze ook melding van maakt!

Het blijft altijd gissen naar waarom een goed werkende opstelling ineens meer goed functioneert. Het enige wat we weten is dat de verbinding tussen de SuperWifi punten en het modem niet meer optimaal is (op basis van het feit dat de lampjes oranje branden). Dat is een tragere 2,4 GHz verbinding geworden. Je kunt proberen met de WPS-knop op de SuperWifi punten en het modem opnieuw te verbinden. Druk de WPS-knop op de SuperWifi versterker net zolang in totdat het lampje oranje gaat knipperen doe dit binnen 2 minuten ook bij het modem. 

Als dat niet werkt, dan kun je de SuperWifi versterkers eens 30 minuten bekabeld aan het modem aansluiten en ze daarna weer op de oude plek neerzetten. Als het lampje dan weer oranje wordt, zet dan ook eens dichter bij het modem. Dit is om te controleren of dichterbij wel een snelle verbinding opgebouwd kan worden. Dan is de oude plek helaas niet meer geschikt om de versterker neer te zetten en dan zul je 'm dichterbij moeten plaatsen. 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan het advies om een zogenaamde schone installatie uit te voeren. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Hopelijk kun je met deze informatie uit de voeten en leidt dit tot een oplossing van jouw probleem, zie je bevindingen dan ook met belangstelling tegemoet!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 4, 2026

Goedemorgen ​@Leslie1993 , bedankt voor jouw bericht en welkom hier op onze Community :)

Dat lijkt me inderdaad knap irritant wanneer de wifi dagelijks wegvalt dus goed dat je daar via deze ook melding van maakt!

Het blijft altijd gissen naar waarom een goed werkende opstelling ineens meer goed functioneert. Het enige wat we weten is dat de verbinding tussen de SuperWifi punten en het modem niet meer optimaal is (op basis van het feit dat de lampjes oranje branden). Dat is een tragere 2,4 GHz verbinding geworden. Je kunt proberen met de WPS-knop op de SuperWifi punten en het modem opnieuw te verbinden. Druk de WPS-knop op de SuperWifi versterker net zolang in totdat het lampje oranje gaat knipperen doe dit binnen 2 minuten ook bij het modem. 

Als dat niet werkt, dan kun je de SuperWifi versterkers eens 30 minuten bekabeld aan het modem aansluiten en ze daarna weer op de oude plek neerzetten. Als het lampje dan weer oranje wordt, zet dan ook eens dichter bij het modem. Dit is om te controleren of dichterbij wel een snelle verbinding opgebouwd kan worden. Dan is de oude plek helaas niet meer geschikt om de versterker neer te zetten en dan zul je 'm dichterbij moeten plaatsen. 

Mocht dat allemaal niet helpen, dan het advies om een zogenaamde schone installatie uit te voeren. Hoe je dat doet, lees je terug in dit artikel op onze Kennisbank. Hopelijk kun je met deze informatie uit de voeten en leidt dit tot een oplossing van jouw probleem, zie je bevindingen dan ook met belangstelling tegemoet!

Goedemorgen Jan, 

Ik heb het bovenstaande inmiddels uitgevoerd. Hoewel alle wifi versterkers nu wel netjes groen branden en de snelheid over het algemeen echt supersnel is, loop ik nog steeds tegen het probleem aan dat de wifi meerdere malen per dag even kort uitvalt. Vrij vervelend als je film zit te kijken of thuis aan het werk bent. Zou het glasvezelkastje resetten nog werken of denk je dat er iets anders aan de hand is? 

Groet, 

Leslie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 4, 2026

Hoi ​@Leslie1993 en bedankt voor je duidelijke terugkoppeling 👌🏻

Fijn om te lezen dat de snelheid inmiddels wel weer goed is alleen ook enorm balen dat de wifi nu af en toe voor korte tijd wegvalt. Dat glasvezelkastje eens resetten kan sowieso geen kwaad maar ik betwijfel wel of je hiermee het probleem met de wegvallende wifi ook op gaat lossen. Maar probeer dit zeker wel eventjes, baat het niet dan schaadt het ook niet. Mocht dat niet helpen, zou ik de KPN Wifi Manager eens doorlopen om te kijken of deze dit probleem op kan lossen. En wat ook geen kwaad kan, is om de wifi opnieuw in te stellen op de apparaten die ermee zijn verbonden. Hopelijk ben je in de gelegenheid om hier snel mee aan de slag te gaan en hoor graag wat je bevindingen zijn!

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 20, 2026

Hoi Jan, 

Inmiddels van alles geprobeerd en het leek even te werken. Echter is het nu al een week ellende, het wifi signaal valt tenminste 10 keer per dag uit. (Uiteraard op de spannende momenten tijdens de Olympische Spelen..) Misschien dat het toch handig is als iemand eens komt kijken want om maar eerlijk te zijn; dit is geen waar voor m'n geld helaas. Het internet is echt snel, zowel wifi als bedraad. Maar waar het wegvallen vandaan komt is me inmiddels toch echt een raadsel.

Met vriendelijke groet, 

Leslie van Dijk

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 23, 2026

Enorm zuur dat je toch weer tegen dezelfde problemen aanloopt ​@Leslie1993 :(

Ik kan dat wegvallen niet meteen verklaren maar ben er ook van overtuigd dat we hier een oplossing voor kunnen vinden. Als ik het goed begrijp, maak je nu gebruik van Superwifi punten in combinatie met de Box 14. Wat gebeurt er als je de Superwifi punten eens loskoppelt en dan dus alleen even de wifi gebruikt die door de Box 14 wordt uitgezonden? Mocht dat (zeker in de buurt van de Box 14) wel goed werken, dan denk ik dat de Superwifi punten een zogenaamde 'schone installatie' nodig hebben. Hoe je een schone installatie uitvoert, lees je terug in dit artikel afkomstig van onze eigen Kennisbank. Ik weet dat dit in veel gevallen er voor zorgt dat bepaalde problemen worden verholpen en ik heb goede hoop dat dit ook in jouw situatie het geval is! 

• Auteur
  • Deelnemer
  • February 23, 2026

Hoi Jan,

Bedankt! Ik ga dat nog eens proberen van de week. Top dat je mee wilt denken hoor. Ik hou je op de hoogte van de bevindingen. 

Met vriendelijke groet, 

Leslie

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • February 24, 2026

Heel graag ​@Leslie1993 🙏🏻

En mocht je er onverhoopt niet uitkomen, weet dat je dan ook altijd nog een belafspraak in kunt plannen met onze Helpdesk zodat we je vanuit daar eventueel ook nog kunnen ondersteunen!