Skip to main content

Wij zijn inmiddels over en over de communicatie niets dan complimenten. Alleen, en het kan toeval zijn natuurlijk, maar de wifi valt met enige regelmaat kort weg. Daar heb ik voor de migratie nog last van gehad. Moet ik handmatig iets aanpassen? 

admin: Reactie afgesplitst en eigen topic aangemaakt voor jouw vraag. Verdere reacties mee verhuisd

 

Heb jij jouw FRITZ!Box nog in gebruik of gebruik je nu een Experia/KPN Box?

En heb je nog andere wifi toegangspunten in gebruik en zo ja welk merk en type?


Ik heb de Fritzbox nog in gebruik. Samen met 2 Fritz repeaters 1750E  en 3000.

 


Ik heb de Fritzbox nog in gebruik. Samen met 2 Fritz repeaters 1750E  en 3000.

Hmmm, dan zie ik eigenlijk geen reden waarom de wifi regelmatig kort weg zou vallen.


Kom er nu achter dat niet alleen wifi wegvalt maar de algehele verbinding. Nu in 2 uur tijd al 2x verbinding kort kwijt. Zou het iets te maken kunnen hebben met het nieuwe IP nummer en het toewijzen daar van?


Kom er nu achter dat niet alleen wifi wegvalt maar de algehele verbinding. Nu in 2 uur tijd al 2x verbinding kort kwijt. Zou het iets te maken kunnen hebben met het nieuwe IP nummer en het toewijzen daar van?

Ik hoop dat er snel een moderator van kpn zal reageren om hier in te duiken.

Als het goed is zien zij in de log meldingen van die onderbrekingen en o.b.v. die meldingen kunnen zij, als het goed is, de juiste activiteiten initiëren. 


Dank nogmaals wjb. Hoop inderdaad snel een reactie te mogen ontvangen. Zojuist 3x kort geen connectie. In het logbestand gekeken en geeft aan Time out during Ppp negotiation. 'Maintain permantly' staat aan dus lijkt mij aan de provider te liggen.


Hallo @Dukidemdito, welkom. 

Ik heb jouw vraag, en de reacties van @wjb  naar een eigen topic verplaatst. Zo kunnen we jou het beste helpen! 

Wat vervelend dat jouw verbinding regelmatig weg valt, dat is natuurlijk niet de bedoeling. Als KPN klant kan je gebruik maken van de online service tools, hiermee kan je zelf je verbinding uitmeten en vind je stappenplannen die je eerst zelf kan doorlopen. Ik hoor graag of hier iets uit komt. 


Wij hebben hier precies hetzelfde probleem sinds wij over zijn gezet op de servers van KPN. Een aantal keren per dag valt kort (ongeveer een halve minuut) de verbinding helemaal weg. Om vervolgens gewoon weer terug te keren. Het is niet de wifi, want het gebeurt tegelijk ook op mijn PC die rechtstreeks met een kabel op de fritzbox is aangesloten.

Voordat we overgezet waren hadden we altijd een stabiele verbinding. Dit probleem ligt dus echt bij KPN. Jammer dat we dus toch niet dezelfde kwaliteit krijgen als bij Xs4all, zoals beloofd. Ik hoop dat dit snel opgelost wordt, want het is best vervelend. Helaas zie ik echter nog geen reactie inhoudelijke reactie van KPN.

 

Met vriendelijke groet,

Kees


Beste Kees, gewoon de helpdesk van XS4ALL bellen. Probleem hier was de randapparatuur in het verdeel station. Heeft de monteur vervangen en sinds die tijd geen enkele storing meer gehad.


Beste Dukidemdito,

 

Bedankt voor je tip. Morgen dan maar eens gaan bellen. Thx!

 

Groet,

Kees

 


Zelfde gezeik, na overzetten van xs4all naar KPN 

 

Had dit soort problemen al verwacht, heb eerder KPN gehad en gillend weggegaan ivm de waardeloze kwaliteit en service en nu word ik weer gedwongen bij KPN toegevoegd en meteen weer issues. Sinds overzetten al meerdere (micro) disconnects gehad en dat is met mijn online werk gewoon onacceptabel

 

Zal dus gaan zoeken naar een andere provider


Precies hetzelfde! Bij Ziggo was het ook slecht. Was weer bloj om bij Xs4all te zijn, maar ik was er al bang voor.... en ja hoor; niet stabiel.

Ik ganu naar glasvezel van Delta. Gaan ze komende maand aanleggen 1G up/down. Ben benieuwd


Ik heb inmiddels gekozen voor T-Mobile die bij ons binnenkort glas aanleggen dus dan hoef ik KPN zelfs niet meer indirect te sponsoren via de VDSL verbinding dus stabielen EN goedkoper.

 

Vermoed dat KPN al heel snel spijt gaat krijgen om xs4all, DE kwaliteits provider zo de nek omgedraait te hebben voor een korte koerswinst van hun aandelen die daarna toch wel weer instorten door mismanagement


Ik ervaar exact hetzelfde. WiFi valt een paar keer per uur even kort weg. Zat bijna 25!jaar bij XS4ALL en afgezien van twee regionale storingen in die tijd die snel werden opgelost nooit problemen gehad. Zal met de helpdesk bellen


Beste Kees, gewoon de helpdesk van XS4ALL bellen. Probleem hier was de randapparatuur in het verdeel station. Heeft de monteur vervangen en sinds die tijd geen enkele storing meer gehad.

Deze week een monteur gehad. Hij was naar de wijk verdeelkast gegaan en heeft ook een en ander moeten vervangen en mij op een andere poort aangemeld. Hij gaf meteen al aan dat mijn apparatuur niet het probleem was. Tevens gaf hij aan dat ik ook op een héle oude "patch paneel?" aangesloten zit en hij hoopte dat hij daar niet aan hoeft te gaan omdat het oud is. 

In mijn regio zijn ze sinds kort met glasvezel bezig maar ik weet ff niet naar welke aanbieder ik het beste zou nemen. 


Beste Kees, gewoon de helpdesk van XS4ALL bellen. Probleem hier was de randapparatuur in het verdeel station. Heeft de monteur vervangen en sinds die tijd geen enkele storing meer gehad.

Deze week een monteur gehad. Hij was naar de wijk verdeelkast gegaan en heeft ook een en ander moeten vervangen en mij op een andere poort aangemeld. Hij gaf meteen al aan dat mijn apparatuur niet het probleem was. Tevens gaf hij aan dat ik ook op een héle oude "patch paneel?" aangesloten zit en hij hoopte dat hij daar niet aan hoeft te gaan omdat het oud is. 

In mijn regio zijn ze sinds kort met glasvezel bezig maar ik weet ff niet naar welke aanbieder ik het beste zou nemen. 

Dank. Schept weer iets meer helderheid van wat het zou kunnen zijn


Beste Kees, gewoon de helpdesk van XS4ALL bellen. Probleem hier was de randapparatuur in het verdeel station. Heeft de monteur vervangen en sinds die tijd geen enkele storing meer gehad.

Deze week een monteur gehad. Hij was naar de wijk verdeelkast gegaan en heeft ook een en ander moeten vervangen en mij op een andere poort aangemeld. Hij gaf meteen al aan dat mijn apparatuur niet het probleem was. Tevens gaf hij aan dat ik ook op een héle oude "patch paneel?" aangesloten zit en hij hoopte dat hij daar niet aan hoeft te gaan omdat het oud is. 

In mijn regio zijn ze sinds kort met glasvezel bezig maar ik weet ff niet naar welke aanbieder ik het beste zou nemen. 

Dank. Schept weer iets meer helderheid van wat het zou kunnen zijn

Heb de knoop doorgehakt. Heb besloten om Fiber van Freedom internet te nemen. Aangezien in mijn regio toch fiber aan aanleggen zijn. Zal wel halverwege volgend jaar zijn ivm planning werkzaamheden maar zo wel verzekerd van goede ISP en geen rekening van +€450.-. 

De huidige verbinding zal toch niet veel beter worden. Heb max 65MBs op mijn adres. 


Beste Kees, gewoon de helpdesk van XS4ALL bellen. Probleem hier was de randapparatuur in het verdeel station. Heeft de monteur vervangen en sinds die tijd geen enkele storing meer gehad.

Deze week een monteur gehad. Hij was naar de wijk verdeelkast gegaan en heeft ook een en ander moeten vervangen en mij op een andere poort aangemeld. Hij gaf meteen al aan dat mijn apparatuur niet het probleem was. Tevens gaf hij aan dat ik ook op een héle oude "patch paneel?" aangesloten zit en hij hoopte dat hij daar niet aan hoeft te gaan omdat het oud is. 

In mijn regio zijn ze sinds kort met glasvezel bezig maar ik weet ff niet naar welke aanbieder ik het beste zou nemen. 

Dank. Schept weer iets meer helderheid van wat het zou kunnen zijn

Heb de knoop doorgehakt. Heb besloten om Fiber van Freedom internet te nemen. Aangezien in mijn regio toch fiber aan aanleggen zijn. Zal wel halverwege volgend jaar zijn ivm planning werkzaamheden maar zo wel verzekerd van goede ISP en geen rekening van +€450.-. 

De huidige verbinding zal toch niet veel beter worden. Heb max 65MBs op mijn adres. 

Gisteren Freedom gemaild. Zat al bijna 25 jaar bij XS4ALL en meer dan blij met de service en techniek. Omdat het voortkomt uit XS4ALL gemotiveerd vanuit dezelfde bezwaren die de meeste XS4ALL klanten hadden hoop ik op het beste. 


Ik ben blijkbaar nogal traag met melden maar ook hier regelmatige uitval de WiFi. Vooral in de avond. Ik weet niet of het precies gelijk is gelopen met de overzetting van xs4all naar kpn maar dat zou zeker kunnen! Ik lees hier nu met name terug dat mensen andere provider kiezen. @Kpn is er nog iets dat jullie als service/oplossing bieden?

 

bedankt alvast!

janneke Weiss 


Blijft de bekabelde pc of laptop wel goed werken @JannekeWeiss ?


Blijft de bekabelde pc of laptop wel goed werken @JannekeWeiss ?

Nee, de tv is bekabeld verbonden met de router. Die valt ook uit. @Joep1965