Skip to main content

Hier hetzelfde probleem. Van alles geprobeerd maar niets heeft geholpen. Toen een nieuwe modem gekregen en aangesloten en de nieuwe modem werkte totdat ineens de oude netwerknaam verschijnt en ik niet meer verbinding kan maken met de nieuwe gegevens.

Ben al een week bezig met kpn en begin het zat te worden. Met de nieuwe modem ook van alles geprobeerd.

 

Admin: Afgesplitst en eigen topic aangemaakt

Het gaat trouwens over een firmware update uitgevoerd door KPN in de nacht.


Dat klinkt als een noodkreet @Danx . Welk type modem heb je en gaat het over wifi? Werkt de bekabelde pc of laptop wel? Heb je tv van kpn? Zoja werkt dat wel?


Dat klinkt als een noodkreet @Danx . Welk type modem heb je en gaat het over wifi? Werkt de bekabelde pc of laptop wel? Heb je tv van kpn? Zoja werkt dat wel?

Ik heb de modem 12 van kpn(zwarte experia box)

Bekabelde internet werkt prima. Geen tv van kpn alleen internet.


Ik zou gewoon  ff opnieuw beginnen. Doe eerst een factory reset en verbind met de wifi inloggegevens op de achterkant van de router na de reset


Hoe doe je een factory reset? Is dat anders dan een pinnetje  in het reset gaatje achter op de modem? Dit had ik al gedaan namelijk.

Ik heb het probleem met de oude netwerknaam van de oude modem opgelost door mijn eigen netwerknaam en wachtwoord aan te maken. Echter is het wetwerk wat instabiel. Hij valt in ieder geval niet meer uit maar zie ik soms wel dat mijn wifi balkje soms naar beneden gaat.


Hoe doe je een factory reset? Is dat anders dan een pinnetje  in het reset gaatje achter op de modem? Dit had ik al gedaan namelijk.

Ik heb het probleem met de oude netwerknaam van de oude modem opgelost door mijn eigen netwerknaam en wachtwoord aan te maken. Echter is het wetwerk wat instabiel. Hij valt in ieder geval niet meer uit maar zie ik soms wel dat mijn wifi balkje soms naar beneden gaat.

Hoi @Danx . Dat klinkt alsof er al wat schot in de zaak zit. Als je het al hebt opgelost met die netwerknaam is een factory default niet meer echt nodig. 

Als je merkt dat de wifi even slechter wordt. Hoe ver zit je dan van het modem af?


Hoi @Erwin_ ,

 

Het probleem met de netwerknaam is nu helder. Wat KPN  vergeet bij te vermelden (als ze een nieuwe modem opsturen)is dat je op alle apparaten de verbinding moet vergeten omdat deze apparaten automatisch verbinding proberen te maken met de oude netwerknaam, en dat doet wat met de nieuwe modem.

Na de nachtelijke update had KPN moeten zeggen om alle apparaten af te koppelen en opnieuw op te starten. 

Mijn verbinding werkt nu maar is nog een beetje instabiel. Ik zit ongv 10 meter van de modem vandaan zonder muren ertussen en zie ik soms de verbinding ineens van vol naar 1 balkje gaan.

Wanneer ik een meting doe op fast.com zie ik soms 180 mbps maar op een ander moment ineens 4mbps of zelfs kbps.