Skip to main content
Antwoord

Internet valt sinds gisteren steeds weg via verschillende modems, terwijl alle metingen goed zijn

• July 2, 2025
  • 2 reacties
  • 39 keer bekeken

bb1969
Helper
Forum|alt.badge.img

Sinds gisteren valt regelmatig het internet weg, althans de verbinding is er wel, maar wordt enorm traag en dan is het onmogelijk om een video gesprek te hebben, even later doet de verbinding het weer normaal.

Internet speedtest , geeft 850MB download / 720 upload met een ping van 1ms en jitter 1 ms, wat meer dan prima is, alhoewel dat ook lager is dan normaal.

Wanneer ik een test doe via de tools dan is alles prima, ik van pure narigheid de V10 er maar weer aangehangen, maar die geeft het zelfde probleem, nu maar weer m’n eigen apparatuur er aan. Ik heb nog niet kunnen vinden hoe ik een case kan loggen zodat er mogelijk een trace kan worden gezet om uit te vinden wat er aan de hand is.

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@bb1969 

Je kunt het beste even met de storingsdienst van KPN bellen, deze zijn bereikbaar via 0800-0402.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag: storing.

De medewerker zal dan een lijnmeting doen over je glasvezelverbinding, tussen de wijkcentrale en jouw woning, om zo te zien waar het eventueel fout gaat.
Ook kan de medewerker het KPN modem uitlezen (LET OP: alleen het KPN Modem, niet die van jezelf).

Op basis van de bevindingen kan er verder gekeken worden, en eventueel een monteur ingepland worden om het probleem te verhelpen.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

2 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@bb1969 

Je kunt het beste even met de storingsdienst van KPN bellen, deze zijn bereikbaar via 0800-0402.
Spreek nadat de voice respons stem je heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgende in:
ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag: storing.

De medewerker zal dan een lijnmeting doen over je glasvezelverbinding, tussen de wijkcentrale en jouw woning, om zo te zien waar het eventueel fout gaat.
Ook kan de medewerker het KPN modem uitlezen (LET OP: alleen het KPN Modem, niet die van jezelf).

Op basis van de bevindingen kan er verder gekeken worden, en eventueel een monteur ingepland worden om het probleem te verhelpen.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Alex van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+26

Hi ​@bb1969, fijn om te zien dat Michel je al op weg heeft geholpen. 

Aan de modem ligt het zo te zien niet aangezien dit met meerdere modems gebeurt. Wat je nog kan doen is het glasvezelkastje 3 minuten stroomloos maken. Vergeet ook niet om de KPN modem aan te sluiten op het moment dat je contact met ons opneemt. Zoals Michel dit al aangeeft kunnen we je andere modems niet uitlezen.Â