Skip to main content

Mijn internet valt steeds kort weg.

Ik heb een experia box 10 en maak gebruik van de zwarte super wifi punten. 

Wij hebben alles al gereset maar het blijft gebeuren.

 

Hoor graag wat hier de oplossing voor is.

Hallo @Dgveel , welkom op het KPN forum, waar klanten elkaar helpen.

Als je internet wegvalt, kan je dan ook zien of er lampjes wel/niet branden/knipperen op je Experiabox en eventueel je glasvezelkastje?


Hoi xs4-Arjan, nee helaas heb ik dat tot nu toe nog niet kunnen zien.

 


Hoe vaak gebeurt het dat internet wegvalt? Valt dan alleen de wifi weg, of ook bedraad internet als je dat gebruikt?


Om de 10 minuten. 

Alleen de wifi valt weg. 

 


Om de 10 minuten is wel veel. Ik weet niet of er een update is geweest op de V10 waardoor je problemen krijgt met de zwarte superwifi punten, dat zou kunnen.

Als je alles al gereset hebt, ga ik er een beetje van uit dat je die instellingen nu wel goed hebt staan. Als je je gegevens in je profiel invult, kan een KPN-medewerker je wellicht sneller helpen.


Is de wifi van het modem wel uit en er is wel één superwifi bekabeld aan het modem?


Hé Joep, 

Of de wifi op het modem uit is weet ik niet. 

Er is 1 super wifi punt bekabeld. 

De andere 2 staan los en vallen dus vaak uit, waardoor de wifi weg valt


Misschien kan je even checken of de wifi van het modem uit is. Het wireless ledje zou dan uit moeten zijn.


Het lampje van wireless is idd uit


Het lampje van wireless is idd uit

Dat staat dan goed. Kan je wellicht een van de twee uitvallende losse wifi versterkers dichter bij het bekabelde wifi punt zetten? Blijft de wifi dan ook uitvallen?


Ja die staan al redelijk dicht bij elkaar. Meter of 8 a 10 en dan 1 verdieping ertussen (houtenvloer)

 


Als je dan bedenkt dat de 5ghz band van wifi een bereik heeft van maximaal 8 meter zonder obstakels ertussen dan snap ik die uitval wel.


Beste @Dgveel, welkom! Klopt het dat je op dit moment 3 SuperWifi punten hebt? Heb je er nu eentje extra tussen gezet? Ervaar je inderdaad dat de verbinding nu wél goed is?