Skip to main content

Sinds 14 juli ben ik klant van KPN omdat ik graag een glasvezelverbinding heb. Ik heb echter nog niet van glasvezel kunnen genieten. De KPN-monteur heeft zijn werkzaamheden niet kunnen afronden, omdat "het MAC-adress niet kon worden geactiveerd" van de Experiabox V12, zoals hij het zei. Mijn devices maken wel verbinding met internet, maar na zo'n 30 seconden valt de verbinding weg. Het eerste lampje (met label internet) van de Experiabox begint dan te knipperen. Na een minuut ofzo heb ik weer verbinding, die daarna weer… je raadt het al.

Sindsdien heb ik meerdere keren het modem van het stroom afgehaald, gereset, het glasvezelkastje van het stroom gehaald. Zonder resultaat. Ook heb ik verbinding gemaakt met verschillende apparaten, met Ethernet en met Wifi. Ook allemaal zonder resultaat.

De monteur heeft een melding gedaan bij de backoffice. Die heeft mij vandaag 16 juli netjes gebeld met de mededeling dat er "heel veel mensen naar kijken" en dat dit "een bekend probleem is bij de v12”. Ook beloofde de meneer dat wij "vandaag" teruggebeld zouden worden met een update/oplossing. Maar helaas hebben we dezelfde dag geen reactie meer ontvangen. Ook kunnen we geen contact maken met de backoffice. Er zou een SMS verzonden worden met contactgegevens, maar die hebben wij niet ontvangen.

Ik moet zeggen dat dit een heel slechte binnenkomer is voor KPN. Ik had gehoopt op een snellere en modernere verbinding dan bij Ziggo. Inmiddels heb ik de neiging om mijn contract te ontbinden en weer terug te gaan naar Ziggo. Wat ook niet helpt is dat mijn abonnement bij Ziggo inmiddels is stopgezet en we thuis dus alleen 4G internet hebben. 

Hoe kan ik dit probeem oplossen? Of beter gezegd, hoe (snel) kan KPN mij helpen?

In een ander topic heb ik gelezen dat een monteur even tijdelijk een ander modem aansloot 🤔


Dat klinkt als een mooie (tussen)oplossing.


Hoi @Stankow . Wat jammer dat het zo'n slecht begin is.

Kun jij je profiel aanvullen en mij daarna hier een seintje geven?