Skip to main content

Ik heb sinds een aantal weken internet en tv plus (glasvezel). In het begin werkte alles prima maar na 2 dagen kwamen de problemen. Eerst bleef het beeld iedere keer vast lopen vooral NPO1 wat ik al niet snapte, na een nieuw ontvangen rode cat6 kabel die de verbinding maakt met het glasvezelkastje en het modem bleven de problemen, alles resetten gaf geen verbetering. Nu een nieuw modem aangesloten en het ging even goed tot ik gisteravond een programma aan het terugkijken was viel weer de internetverbinding weg wat te zien is door het het snel knipperen van het internet lampje op het modem na een seconde of 30 komt de verbinding weer tot stand wat ook te zien is op het modem box 12 door het constant branden van het internet lampje. Dit ging zo om de 10 minuten door wat zeer vervelend tv kijken is. Ik vind het zo jammer want als het werkt dan is het een geweldig systeem tv kijken zonder kabel met fantastisch beeld en snel internet zowel up als down. Ik weet niet wat ik nu moet doen ik heb gewoon weg geen vertrouwen meer in het systeem. Ik lees hier dat vaak een monteur word ingeschakeld om de problemen op te lossen misschien zit het probleem wel buiten mijn woning. Ik wil het eerst hier eens proberen misschien heeft iemand de gouden tip.

Jan, het kort doorschieten van het beeld is gebleven ondanks het kijken via de kabel ipv via wifi. Ik heb iets nieuws geconstateerd dat is dat het punt van doorschieten bij de opname terugkijken hetzelfde is als via de tv gids terugkijken. Bij mij was dit bij de opname/terugkijken van vandaag van De Slimste Mens (aflevering 19) op NPO1 rond het tijd/punt 36min en 57seconden van de terugtellende klok. Misschien kan jij dit zelf ook eens terugkijken en zien wat het systeem bij jou doet? Ik heb wel het idee dat het allemaal wat sneller reageert met de afstandsbediening met de kabel ertussen, alleen jammer dat het probleem is gebleven. De bal ligt weer bij jou.


Dank Jan voor de UTP kabel, ga het uitproberen met nieuwe verse opnames kijken of hij nog steeds stoort of dat het is opgelost. gr

Super, ben dan ook heel erg benieuwd naar je bevindingen @Henk140


Hallo Jan, voor zover ik het nog niet gemeld had, het probleem is gebleven ondanks het bekabeld aansluiten van de TV box. Ik heb inmiddels een nieuwe KPN TV plus box deze was vastgelopen en met geen mogelijkheid meer aan de praat te krijgen. Zag dat het probleem zich nog steeds voordoet het beeld schiet om de zoveel minuten nog steeds door bij opname als bij via de tv-gids terug kijken. Wacht op jouw reactie. Is er nou helemaal niemand die hetzelfde probleem heeft ??? Dat vraag ik me af.

 


Het beste is altijd om tv bedraad te doen. Aangezien je graag een constante bitrate wilt, dit is met Wi-Fi niet het geval. Alleen denk ik dat dit niet het probleem is betreft jou topic. Ik zit sinds 5 dagen ook met een vastlopende router de v12. Het heeft altijd gewerkt, nu moet ik hem elke dag wel opnieuw opstarten en dan werkt alles weer prima. Maar dit wekt wel enige frustratie op. Morgen ga ik dus ook bellen naar kpn, mochten zei dit probleem opgelost krijgen dan zal ik het hier ook delen, misschien lost dit ook jou probleem op.


Peter dank voor je reactie. Ik ben nog steeds geen fan van KPN ik heb nog steeds de ene storing naar de andere. Erg vervelend dat je telkens de boel moet opstarten en resetten ik zou zeggen een nieuwe router aanvragen. Beste Jan ik heb even een link hieronder neergezet met een filmpje van een TV opname waarbij te zien is wat er telkens gebeurd bij het terug kijken van programma's. Bij ongeveer 18 seconden kun je zien dat het beeld gewoon verder schiet en dit telkens om de ik denk 10 a 15 minuten soms eerder. Ik heb het op YouTube moeten zetten het was een stuk makkelijker geweest als ik het hier had kunnen uploaden. Hopelijk werkt het.

https://studio.youtube.com/video/6XPJQi9AJtk/edit

 


Sorry ik denk dat deze link beter werkt,

 

 


Goedemorgen @Henk140.

Inmiddels is dit een bekend probleem want je bent helaas niet de enige die problemen ervaart met het terugkijken van opnames. Achter de schermen wordt hard gewerkt aan een update die er voor moet zorgen dat dit probleem wordt verholpen. Wanneer deze precies wordt uitgerold, durf ik nu nog niet te zeggen maar weet in ieder geval wel dat hier hard aan wordt gewerkt!


Oke, das een geruststelling zeg ik dacht dat ik de enige was. Het probleem is inderdaad niet in het begin waargenomen door mij. Het speelt al wel een tijd, hoop dat er binnenkort een einde aan komt want het blijft vervelend je mist vaak cruciale details in wat er gezegd word in een programma. Jan, ik neem aan dat je ons een bericht stuurt als er een eventuele update aankomt neem ik aan?


Oke, das een geruststelling zeg ik dacht dat ik de enige was. Het probleem is inderdaad niet in het begin waargenomen door mij. Het speelt al wel een tijd, hoop dat er binnenkort een einde aan komt want het blijft vervelend je mist vaak cruciale details in wat er gezegd word in een programma. Jan, ik neem aan dat je ons een bericht stuurt als er een eventuele update aankomt neem ik aan?

Zodra de update er is die dit probleem moet verhelpen, zal ik mijn best gaan doen om dat hier ook even te delen @Henk140! Houd sowieso het forum ook even in de gaten, ik ben natuurlijk niet altijd aanwezig. 


Beste Jan,

Even een update van mijn kant.

De storing is veranderd. Het hele korte doorschieten van het beeld tijdens terugkijken is veranderd in om de zoveel tijd het doorschieten/wegvallen van een halve tot hele zin. Het is dus minder geworden dat het beeld kort doorschiet tot bijna niet meer, in om de zoveel tijd (ik heb het niet gemeten) dat het doorschieten van het beeld qua tijd groter is geworden soms een halve tot hele zin. Dit even ter info aan jou. Weten jullie al meer van dit probleem qua oplossing het schijnt niet zo makkelijk te zijn maak ik op.

 


Beste Jan, ik heb goed nieuws.

Ik weet niet of jij hier bij betrokken bent geweest maar sinds vanavond heb ik voor het eerst weer sinds maanden een film gekeken zonder dat het beeld is versprongen, dat is een hele verademing. Ik weet niet of dit met de recente updates te maken heeft hopelijk blijft het zo dat is een ergernis minder. Als het zo doorgaat begin ik toch te twijfelen om volgend jaar weer over te stappen wie weet misschien word ik nog fan ook.

 

Mvgr

 

Henk

 


Beste Jan, ik heb goed nieuws.

Ik weet niet of jij hier bij betrokken bent geweest maar sinds vanavond heb ik voor het eerst weer sinds maanden een film gekeken zonder dat het beeld is versprongen, dat is een hele verademing. Ik weet niet of dit met de recente updates te maken heeft hopelijk blijft het zo dat is een ergernis minder. Als het zo doorgaat begin ik toch te twijfelen om volgend jaar weer over te stappen wie weet misschien word ik nog fan ook

Hoi @Henk140, goed nieuws en bedankt voor het delen. Ik ben hier niet direct bij betrokken geweest maar wij verzamelen uiteraard alle signalen die we vervolgens doorzetten naar de ontwikkelaars. Dat moet er uiteindelijk voor zorgen dat alle kinderziektes en overige problemen op die manier vroeg of laat worden verholpen. Uiteindelijk gaat het alleen maar beter worden dus ik denk dat de kans dat jij fan wordt, best wel aanwezig is! 


Hallo Jan,

 

Even een update, het verspringen van het beeld is verleden tijd ik constateer het niet meer niet meer bij de opname kijken en het terugkijken via de gids. Eigenlijk is de boel behoorlijk stabiel, heel af en toe start hij vaak bij live pauzeren en weer starten ineens weer opnieuw op wat wel heel snel gaat moet ik toegeven. Wat mij betreft kan deze topic gesloten worden mocht dit kunnen.


Jan, ik heb toch te vroeg gejuicht. Ik zit nu een recente opname te kijken van de film Grease op Paramount Network en ik heb toch het beeld een aantal keer zien verspringen in het eerste half uur dus het is nog steeds niet goed helaas. Ik heb al mijn opnames verwijderd vorige week ivm met de storing van het verspringen van het beeld en dacht bij de nieuwe opnames het probleem niet te hebben maar dat was dus te voorbarig. Dus misschien voor jou toch weer een punt om door te geven dat het verspringen van het beeld NIET is opgelost.


Jan, ik heb toch te vroeg gejuicht. Ik zit nu een recente opname te kijken van de film Grease op Paramount Network en ik heb toch het beeld een aantal keer zien verspringen in het eerste half uur dus het is nog steeds niet goed helaas. Ik heb al mijn opnames verwijderd vorige week ivm met de storing van het verspringen van het beeld en dacht bij de nieuwe opnames het probleem niet te hebben maar dat was dus te voorbarig. Dus misschien voor jou toch weer een punt om door te geven dat het verspringen van het beeld NIET is opgelost.

Goedemorgen @Henk140, dit signaal zal ik zeker meenemen en doorgeven. Heb je nog andere opnames teruggekeken de afgelopen dagen waarbij je een soortgelijk probleem ervaarde (dus los van Grease)?


Goedemorgen @Henk140, dit signaal zal ik zeker meenemen en doorgeven. Heb je nog andere opnames teruggekeken de afgelopen dagen waarbij je een soortgelijk probleem ervaarde (dus los van Grease)?

 

Beste Jan, ik heb het een tijdje in de gaten gehouden maar ik heb geen verspringing van het beeld meer gezien misschien was het een andere storing. Zowel bij opname terugkijken en bij via de gids terugkijken heb ik geen storing meer gezien.


Beste Jan,

 

Het gaat al maanden prima met het tv kijken eigenlijk geen problemen of storingen.

Ik ga misschien over een aantal maanden mijn contract zelfs verlengen bij KPN.

 

Ik heb een andere vraag en misschien moet dit in een nieuwe topic?

Wanneer ik in het opname gedeelte ben dus bij de opname en ik ben bezig om een opname te bekijken en deze dan stop dan gaat hij helemaal terug naar de bovenste laatste opname waardoor ik steeds helemaal naar beneden moet om weer bij de opname te komen waar ik was gebleven. Wanneer je zoals ik heel veel opnames hebt is dat steeds een heel gedoe. Is er een manier om makkelijker naar de eerdere opname te gaan dus die helemaal beneden staan? Waarom blijft hij niet staan bij stoppen van de opname waar je bent gebleven zonder dat hij helemaal terug gaat naar boven naar de laatste opname. Is dit te wijzigen op een of andere manier. Alvast dank voor je antwoord.

Met vriendelijke groet.

 


Hoi @Henk140 :)
Allereerst goed om te lezen dat het de afgelopen maanden prima is gegaan met het tv kijken, dat vind ik oprecht fijn!

Wat betreft je vraag met betrekking tot het terugkijken van de opnames; op dit moment hebben we hier zo geen andere oplossing of manier voor. Maar je feedback gaan we natuurlijk wel doorspelen richting de ontwikkelaars. Hopelijk kunnen ze hier op termijn iets in aanpassen zodat het terugkijken van opnames wat soepeler gaat verlopen! Kortom; waardevolle feedback!


Reageer