Skip to main content

Op onregelmatige tijden valt internet uit. 
Al verschillende keren met helpdesk gebeld en die helpen niet. Moet elke keer weer het riedeltje van reseten etc. doorlopen. Kennis van verschillende helpdesk medewerkers verschilt ook erg. Maar uitkomst is dat het niet verbetert.  
Ook hier in het forum verschillende keer gezien dat dit een probleem is. In geen forum heb ik een goede oplossing gelezen. Vandaar dat ik toch hier de vraag stel. Als soort laatste middel, want vervolg stap is dan toch maar weer terug gaan naar Ziggo… 
Hoop dat wellicht toch iemand hier kan helpen. Gaat om bedraad internet die voor korte tijdsperiode uitvalt van minuten uitvalt. Tijdens videocalls met grote groepen komt dit buitengewoon knullig over. 

Hi @EJB0099 en welkom op het forum! 

Inderdaad niet handig als dit tijdens het videobellen gebeurt. 😥 Het gaat dus om het bekabelde internet, je laptop of PC is rechtstreeks bekabeld op je modem aangesloten? Hier zit geen andere apparatuur tussen?
Mocht er wel andere apparatuur tussen zitten, test het dan ook door de laptop rechtstreeks bekabeld op je modem aan te sluiten. Ik ben benieuwd hoe het dan gaat.

Mocht dat niet helpen of mocht het al rechtstreeks aangesloten zijn, valt het internet dan ook uit op alle apparaten? Of alleen je PC/laptop? 


Internet is direct aangesloten en valt op alle apparaten in huis uit. 


Check. Zou je dan je forumprofiel zo volledig mogelijk aan willen vullen en hier een seintje willen geven wanneer je dit gedaan hebt?
Dan kan ik de verbinding doormeten. 

Daarnaast ben ik ook benieuwd wat er al gedaan is. Je noemde dat hetzelfde riedeltje doorlopen wordt met het resetten. Dit is dan het resetten van je modem? 
Mocht je glasvezel hebben, is het glasvezelpunt dan ook al eens herstart? 
Noem gerust ook eventuele andere dingen die al geprobeerd zijn en wat de uitkomst daarvan was. Dan hoef je niet hetzelfde weer te doen/beantwoorden. 🙂


Ik heb profiel aangevuld.
Het is glasvezel. herhaaldelijk glasvezel punt gereset. modem gereset. alle apparaten aan het internet gereset. Alles ook stroomloos gemaakt. 
Het vervelende is elke keer een korte tijd. Dus als ik begin te bellen als het niet doet, tegen de tijd dat ik door de wachtrij van ongeveer 10 minuten heen ben doet hij het weer. Echter 1 minuut geen internet is bij video calls heel vervelend. 


Wat is er allemaal bedraad aangesloten op de Box12? 


Dankjewel @EJB0099! Ik heb de verbinding doorgemeten en zie dat de verbinding tussen ons netwerk en je modem al een aantal keren is weggevallen. Daar gaat dus iets niet goed. 

Je hebt ook al een andere internetkabel getest tussen je glasvezelpunt en je modem? 
Zo ja, dan wil ik je aanraden om hierover te bellen met ons via 0800-0402. Als je inspreekt dat je een storing hebt dan krijg je vanzelf iemand aan de lijn. Het modem moet namelijk gereset worden voor ik verder de stappen kan doorlopen. Het is handiger als dit telefonisch gedaan wordt want dan is het op een moment dat jou niet in de weg zit. 

Mocht het je niet uitmaken wanneer het modem gereset wordt, laat het hier dan weten. Dan loop ik de stappen verder door!


Is goed om te resetten, we zijn gewend aan dat het af en toe wegvalt…….


Prima. Ik heb de reset zojuist gedaan! Hopelijk kwam hij toch niet ongelegen. 😬 

Laat je het me weten of de verbinding daarna nog een keer wegvalt? Dan kan ik dit verder met je oppakken en hopelijk is de oplossing dan snel gevonden.