Skip to main content

Sinds een aantal weken (en na een aantal storingen aan de kant van KPN) valt hier de internet verbinding meerdere keren per dag uit. Voorheen heb ik deze specifieke problemen nooit gehad. Internet en TV gaven maar sporadisch problemen en vaak was het stroom van de experiabox halen voldoende om alles weer op gang te brengen. De service tools hebben helaas niets geholpen, meerdere keren op meerdere devices laten draaien. Reset van de experiabox via de online tool laten doen. Ook handmatig gedaan. Mag allemaal niet baten helaas. Ik hoop dat er hier iemand is die mij er mee kan helpen, voor ik een monteur van KPN langs laat komen.

Wat heb je zoal aangesloten op het modem qua randapparatuur?


Via Wifi een laptop en 2 telefoons.  Bekabeld gaan er 2 kabels naar 2 switches. Op de ene switch is de Tv, de receiver en het kpn kastje aangesloten. Op de andere switch heb ik 2 pc's (windows 10), een Phillips hue bridge en een laptop via dockingstation. Switches zijn van netgear. Een GS108 en een GS105.


Het probleem zou veroorzaakt kunnen worden door de switches.  Die moeten igmp snooping ondersteunen.  En dan zou er een e achter het type nummer moeten staan. Kan je een dag testen zonder dat de switches aangesloten zijn? https://forum.kpn.com/kpncyclopedie-105/igmp-snooping-wat-is-het-en-waarom-is-het-belangrijk-456968


Joep, alvast bedankt voor je hulp. Ik ga hier even in duiken en wat proberen. Begrijp ik het trouwens goed dat beide switches dit moeten ondersteunen? Of gaat het echt alleen om de switch die tussen de experiabox en het tv kastje aangesloten is?

Wat ik wel apart vind is dat het internet er uit vliegt zonder dat de tv aan staat, maar als de tv wel aan staat er niks aan de hand is. 


Ik geef je geen garantie maar ik zou het toch daar even zoeken. Laat even weten hoe het afloopt. https://m.apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/?pageCount=1&pos=2561


Hoi @MarcoD1989, Joep heeft je al op weg geholpen zo te zien. Heb je daar in kunnen duiken en heeft dat verbetering gegeven? 


Hallo Jasper, inderdaad Joep heeft me goed op weg geholpen. Helaas was toen ik vanmorgen beneden kwam het internet wel weer uitgevallen terwijl het tv kastje niet eens was aangesloten op het netwerk. Vandaag doet het internet het verder wel goed. Heb nog wel 1 switch aan staan maar het tv kastje is nu direct op de experiabox aangesloten.


Is het ook mogelijk om een computer zonder de switch, direct op de Experia Box, aan te sluiten? Als het ook zonder de switch gebeurt weten we of we wel of niet naar de switch moeten kijken.


Goedemorgen, even een update over de situatie. Internet is niet meer uitgevallen. Tv kastje nog steeds direct op de experiabox. 2 pc's nog steeds via de switch. Wel heb ik van een vriend een oplossing gekregen betreft het energiebeheer van de netwerk adapter in Windows. Er stond een vinkje aan bij 'De computer mag dit apparaat uitschakelen om energie te besparen'. Sinds dit vinkje uit staat heb ik geen problemen meer gehad.

Ik ben van plan het tv kastje weer aan te sluiten op de switch om te zien of er dan weer problemen voorkomen. Voorheen heeft dit maanden lang gewoon gewerkt. Ik zal het resultaat ook even met jullie delen hier.


Je kunt het stapje voor stapje terugzetten zoals het voorheen was inderdaad. Als het op een gegeven moment dan toch misgaat is de oorzaak ook gevonden. Ik hoop natuurlijk dat het nu blijft werken en dat het vinkje dat jouw vriend heeft uitgezet ervoor zorgt dat alles achter de rug is :slight_smile: