Skip to main content
Vraag

Internet valt weg op alle apparaten (v10a)

• August 27, 2026
  • 9 reacties
  • 95 keer bekeken

Goedenavond, mijn wifi valt ook steeds uit op alle apparaten. Een paar weken geleden werkte het gehele internet niet. Gebeld met de klantenservice. Die hebben een reset gedaan van het modem waardoor het internet wel weer werkte. Maar afgelopen weken valt nog steeds meerdere keren per dag de wifi uit. Heb de Wifimanager al doorlopen, wifi gereset, maar het lijkt nu zelfs erger te worden. Ik hoor ook een harde tik vanuit het modem wanneer de wifi weer aan gaat. Ik heb een Experia Box v10A. Kunnen jullie mij misschien helpen?

admin: eigen topic voor je vraag aangemaakt. Oorspronkelijke topic

9 reacties

Forum|alt.badge.img+3
  • Medewerker KPN Escalaties
  • August 30, 2026

Valt bekabeld internet ook weg? Of als je TV kijkt via een bekabelde tuner heb je daar problemen mee als het wifi weg valt?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 30, 2026

@Sacratus1977 Bedankt voor je reactie. Het bekabelde internet valt niet weg. Heb geen TV via KPN (gewoon bekabelde TV).

Forum|alt.badge.img+3
  • August 30, 2026

Als het bekabeld internet wel blijft werken, kunnen we alles voor het modem uitsluiten als oorzaak. Blijkt het draadloze netwerk over.

Heb je naast de experiabox nog andere Draadloze accespoints zoals Superwifi, KPN experia?

Als draadloos weg valt wat zie je dan staan bij de draadloze verbinding. Is je eigen netwerk verdwenen, of zie je deze wel en staat verbroken. of staat er verbonden met een foutmelding. Of alleen verbonden?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 30, 2026

@Sacratus1977 Nee, ik heb geen ander draadloze accespoints.

Als de Wifi wegvalt dan is het eigen netwerk niet vindbaar voor apparaten. Ik krijg dan de melding ‘geen verbinding’.

Francois
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+14
  • Wijsgeer
  • August 30, 2026

is het op vaste tijden ?

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 30, 2026

@Francois nee, het is totaal willekeurig.

Forum|alt.badge.img+3
  • August 31, 2026

Experiabox blijft over als oorzaak. We hebben alles voor de experiabox uitgesloten en als meerdere apparaten van jouw hetzelfde probleem hebben dan lijkt me eigen apparatuur ook uitgesloten. Nu is de vraag zit het probleem hardwarematig in de experiabox of softwarematig.

Heb je al nieuwe firmware op de experiabox geinstalleerd door een Hard reset uit te voeren. 

Hard reset gaat als volgt.

1. Zoek een voorwerp zoals tandestoker, paperclip, naald.
  2. Zoek op de eperiabox het reset gaatje op. binnenin dit gaatje zit een verzonken knop welke je niet kan zien, maar wel kan indrukken met het voorwerp uit stap 1.
  3. Houd het powerlampje in de gaten als je gaat resetten.
  4. Druk het resetknop in met het voorwerp en houd deze ingedrukt tot power rood brand. Dit duurt normaliter 25 seconden.
  5. Zodra power rood is laat de knop los.
  6. Indien power niet vanzelf groen gaat branden binnen 1 minuut, haal stroom 1 minuut van de experiabox. Sla deze stap over indien deze wel groen gaat branden.
  7. Geeft de experiabox 10 minuten om nieuwe firmware te installeren. In de tussentijd is het heel normaal dat de experiabox 1 of 2 keer herstart

Als je na het installeren nog steeds problemen ervaart vermoed ik dat het een hardware probleem is. Bel dan de KPN helpdesk en laat deze je begeleiden. Mogelijk vervangen ze het modem of sturen een monteur.

Let op!! Bij stap 4  zullen alle lampen uit gaan voordat power rood brand. Als je dan al de reset knop los laat voor je een zogenaamde soft reset uit. Dan wis je de instellingen, maar niet de firmware.

• Auteur
  • Deelnemer
  • August 31, 2026

@Sacratus1977 bedankt voor je hulp. Ook die reset is al (meermaals) uitgevoerd. Toen het internet volledig niet werkte ook besproken met de klantenservice dat de wifi daarvoor al regelmatig volledig uitviel. Ze wilde een monteur sturen alvorens de modem te vervangen. De kosten daarvoor zijn voor KPN als het probleem aan de KPN-apparatuur ligt. Het probleem is dat de monteur checkt of de wifi werkt. De kans dat de wifi dan toevallig op dat moment even uitvalt is klein. Dan vertrekt de monteur met de constatering dat alles werkt, en zijn de kosten voor de monteur voor mij. Dus dat gaat geen oplossing bieden helaas.

Jan van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+14
  • Moderator
  • September 1, 2026

Goedemorgen ​@Internet12345 en bedankt voorjouw bericht :)

Flink balen dat je sinds een paar weken problemen ervaart met je wifi verbinding maar goed dat je daar ook via deze weg melding van maakt. Goed dat je de KPN Wifi Manager al eens hebt doorlopen maar ook jammer dat dit nog niet tot een oplossing heeft geleid. Wat geeft de KPN Wifi Manager precies aan wanneer je deze doorloopt? Wat je nog zou kunnen proberen, is om de wifi op 1 van je apparaten eens helemaal opnieuw in te stellen. Daarmee bedoel ik dat je bijvoorbeeld je telefoon je wifi netwerk eens laat vergeten (of verwijderen) en daarna opnieuw verbinding maken.  Je dient dan ook (eenmalig) het wachtwoord opnieuw in te voeren en ik ben toch nog benieuwd of dat een verschil zou maken, baat het niet dan schaadt het niet 🙏🏻

Hopelijk wil je dat nog proberen en ik zie je bevindingen graag tegemoet!