Skip to main content

Beste KPN,

Al een tijdje valt opeens mijn Wi-Fi signaal opeens weg. Dan zegt mijn modem “BEPERKT”. Dan moet ik hem aan en uit zetten en dan doet ie het weer.
Nu kreeg ik laatst ook een SMS van KPN dat het modem is geüpdatet.

Ik heb een vermoeden dat dit het probleem is geweest waardoor hij af en toe naar  “BEPERKT” springt.

Kan iemand mij een tip geven zodat ik dit ongemak niet meer krijg? Ik heb een 24G/5G modem maar hij staat op 5G bij mij.

Alvast bedankt.

Paul

Hoi @Paul2804 ,

Heb je koper of glasvezel?

In geval van koper: kun je het log+ de DSL waardes delen.

In geval van glasvezel: kun je het log delen?


Ik heb glasvezel. Welk LOG bedoelt u?


Het modemlog. Deze moet via de webinterface te vinden zijn, maar ik weet niet precies waar. Ik heb geen ervaring met de nieuwe software.

Mocht het niet lukken, hoop ik dat een ander forumlid kan uitleggen waar het log precies staat.


Hi @Paul2804! Waar je de modemlogs vindt hangt ook af van welk modem je hebt. Zou je dat willen aangeven? En heb je al een reset van je Experia Box gedaan? En het FTU 2 minuten stroomloos gehad? Meestal lost dat problemen als deze direct op. Zo niet, laat het hier weten. Dan kijk ik graag verder met je naar wat de oorzaak is. 


Beste @Bram_ ik heb dit model. Ik zag wel dat er een update klaar stond. 23.04.39.0 maar dit zou toch niet zomaar een probleem kunnen opleveren?
Echt een log bestand kan ik helaas niet vinden. Of ik kijk verkeerd ergens.

Reset nog niet gedaan en ook de stekker voor glasvezel nog niet eruit getrokken.

 


@Bram_ net na dit bericht viel de verbinding weg. Ik kon geen verbinding meer zien op het IP adres en nadat ik op instellingen klikte werd mij alle verbindingen ontnomen. Ik kon geen enkel log meer zien.
Wi-Fi uit en aan via de PC en hij doet het weer. Dan krijg ik weer te zien dat ik weer 4 weken en de rest operationeel ben. Hij herstart niet zich zelf.

Zag bij inloggen dat ik op firmware V12.C.23.04.38 zat met huidige instelling


@Paul2804 zou je toch de stappen uit mijn eerdere bericht willen uitvoeren? Het FTU 2 minuten stroomloos maken en daarna een reset doen van je Experia Box? Dat moet dit probleem oplossen. Zo niet, vul dan je profiel in. Dan kan ik van onze kant kijken of ik de reden kan vinden.