Skip to main content
Antwoord

Internet valt weg sinds enkele dagen, zowel wifi als via kabel. Nieuwe modem helpt niet

• May 1, 2025
  • 4 reacties
  • 67 keer bekeken

Hallo

Probeer erachter te komen waarom ik nu weer storing heb een aantal weken geleden heb ik hetzelfde probleem gehad met mijn verbinding. Ik heb al een monteur bij mij gehad en alles doorgemeten en was inderdaad een probleem met de modem. De modem Box 12 werd vervangen en ik sloot alles aan en had geen prblemen meer en nu sinds dinsdag 29 april na 17:00 weer uitval. Ik heb de modem even uitgezet en na 10 minuten weer aangezet. En nog steeds problemen. Internet valt zo af en toe heel even weg. Ik zie dit omdat ik bij een game dat ik speel er elke 10 minuten eruit gedonderd wordt. Heb dit ook op mijn ipad. Youtube is dan aan het laden en dan is er even paar seconden geen verbinding en dan daarna werkt het weer. Dit is zowel bekabeld en ook via wifi. Ik heb alles ontkoppeld en alleen mijn computer verbonden via Wifi met het kastje, Voor mijn werk wordt er gebruik gemaakt van citrix systeem en die geeft om de paar minuten geen verbinding te hebben. Nu kan er niets anders storen. Dus weer hetzelfde probleem als ik een paar weken eerder had. Voordat ik weer 90 minuten aan de lijn hang en allemaal testjes moet doen….. Wil ik ook weten wanneer de laatste update is geweest van de KPN box 12 en is het misschien aan te raden om de betere modem te nemen?

En ik werk normaal niet via wifi thuis voor werk, voordat er weer ongevraagd afvies komt. ;-) Ik werk nu maar even via hotspot van mijn iPad want KPN werkt nu niet. Dit is nu de 2de keer….

PS: KPN geeft aan 1gb verbinding maar tijdens de dag meerdere metingen en kom uit op 1/3 van de snelheid. Valt toch wel tegen voor glasvezel. Upgrade naar 4GB kom ik dan uiteindelijk wel op 1 GB overdag?

Beste antwoord door Michel.uit.Arnhem

Hoi ​@Ruud Timmmermans 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je even telefonisch contact opnemen met de storingsdienst van KPN, via telefoonnummer 0800-0402

Spreek dan nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgend in:
Ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag storing.

Een medewerker zal dan een lijnmeting verrichten op jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woonadres, om te achterhalen waar het fout gaat.
Mocht het nodig zijn, dan kan er gelijk een monteur aangestuurd worden.
Geef dan ook aan, dat er al een monteur is geweest, maar dat dit het probleem niet heeft verholpen.

Ook kan de medewerker het modem van KPN uitlezen.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Dit topic is gesloten. Staat je antwoord hier niet bij, gebruik dan de zoekfunctie van de Community of stel je vraag in een eigen topic.

4 reacties

Michel.uit.Arnhem
Superuser
Forum|alt.badge.img+15

Hoi ​@Ruud Timmmermans 

Welkom op de community van KPN.

Het beste kun je even telefonisch contact opnemen met de storingsdienst van KPN, via telefoonnummer 0800-0402

Spreek dan nadat de voice respons stem heeft gevraagd waarvoor je belt, het volgend in:
Ik wil een medewerker spreken en na de tweede vraag storing.

Een medewerker zal dan een lijnmeting verrichten op jouw glasvezelverbinding tussen de wijkcentrale en jouw woonadres, om te achterhalen waar het fout gaat.
Mocht het nodig zijn, dan kan er gelijk een monteur aangestuurd worden.
Geef dan ook aan, dat er al een monteur is geweest, maar dat dit het probleem niet heeft verholpen.

Ook kan de medewerker het modem van KPN uitlezen.

De storingsdienst is 24 uur per dag en 7 dagen per week telefonisch bereikbaar.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Hoi ​@Ruud Timmmermans, welkom op onze community! Zoals Michel al noemt kun je voor een wegvallende verbinding het beste even bellen. Heb je inmiddels al contact gehad?

Ik heb contact gehad. Men zag inderdaad 100x wegvallen van de lijn. Echter probleem was zaterdagmiddag ineens opgelost. Nieuwe modem was niet nodig. Nu al 2 dagen geen enkel probleem..

Heb nog wel een data abonnement afgesloten maar helaas verkeerd voorgelicht. Weer jammer! Morgen maar annuleren.

Thomas van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+24

Bedankt voor je terugkoppeling ​@Ruud Timmmermans! Fijn dat alles weer werkt! 

Dat verkeerd voorlichten is natuurlijk niet de bedoeling, je kunt binnen 14 dagen altijd annuleren inderdaad.

Mocht je verder nog vragen hebben dan weet je ons te vinden!