Skip to main content
Beantwoord

Internet valt weg wanneer ik TV kijk

• 30 maart 2025
  • 7 reacties
  • 33 keer bekeken

Goede dag,

het is mij opgevallen dat ik sinds kort wanneer ik tv kijk (KPN TV+ box), mijn internet onderuit gaat. Het wordt traag en vervolgens krijg ik timeouts. Op het moment dat ik de box uitzet, komt het internet ook weer terug.  Ik heb de box al helemaal stroomloos gemaakt, maar dat heeft niet geholpen.

Is er nog iets wat ik kan proberen?

Mvg

Mischa

Beste antwoord door Jasper van KPN

Welkom op de community ​@Mischa74. Dat is niet de bedoeling natuurlijk, dat het internet wegvalt als je tv kijkt. Het tv signaal gaat ook via internet, dus ze moeten die verbinding delen. Als er minder snelheid beschikbaar is kan het zijn dat de tv de voorkeur krijgt boven het internet. Welke internetsnelheid is bij jou haalbaar, en welke snelheid haal je als je een speedtest doet? 

Het kan ook makkelijk (en sneller) zijn om de verbinding volledig na te kijken, dat kan het beste door een terugbelafspraak te maken via onze site.

Bekijk origineel

Heb je de tv ontvanger rechtstreeks bekabeld aangesloten op het modem? Of heb je er een switch tussen zitten? Of iets anders?

• Deelnemer
  • 30 maart 2025

Deze zit direct op het modem aangesloten, daar zit geen switch tussen

• Deelnemer
  • 30 maart 2025

Ik kan natuurlijk vannacht alles stroomloos maken, dus en tv kastje, modem en glasvezel?

• Deelnemer
  • 31 maart 2025

helaas dat was geen oplossing!

Jasper van KPN
Moderator

Welkom op de community ​@Mischa74. Dat is niet de bedoeling natuurlijk, dat het internet wegvalt als je tv kijkt. Het tv signaal gaat ook via internet, dus ze moeten die verbinding delen. Als er minder snelheid beschikbaar is kan het zijn dat de tv de voorkeur krijgt boven het internet. Welke internetsnelheid is bij jou haalbaar, en welke snelheid haal je als je een speedtest doet? 

Het kan ook makkelijk (en sneller) zijn om de verbinding volledig na te kijken, dat kan het beste door een terugbelafspraak te maken via onze site.

• Deelnemer
  • 3 april 2025

Hi Jasper dank je voor je reactie.

ik heb ondertussen, via de site de tip gekregen om het modem naar fabrieksinstellingen te zetten, nadat ik daar een test had uitgevoerd. Dit heb ik gedaan via het kleine gaatje aan de achterzijde. Ondanks dat ik naast het veranderen van het admin wachtwoord hier niets had gewijzigd, bleek dit voor alsnog de oplossing te zijn.

nogmaals dank

Mischa

Jasper van KPN
Moderator

Dat is goed om te lezen ​@Mischa74, fijn dat het nu beter gaat! Hou het voor de zekerheid nog wel even in de gaten, als het toch weer voorkomt kan je alsnog een terugbelafspraak maken. Er kan dan direct meegekeken worden.

Reageer