Skip to main content

Sinds 2 weken heb ik KPN, en gebruik ik de Experia box v10a.

Nu valt regelmatig mijn internet verbinding weg, hier had ik voorheen bij Telfort geen probleem mee,

mijn kinderen spelen op de PlayStation en vaste pc, deze zijn bekabeld gekoppeld via een router aan de experia box.

Het enige wat er veranderd is de experia box van Telfort naar KPN. 

HI HkH, welkom op het forum. 

Als ik dit goed begrijp zijn die apparaten met een kabel verbonden die wegvallen. Klopt dit? Gebruik je ook switches tussen de Experiabox en de apparaten? 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 


Tussen de experia box en de apparaten heb ik een Asus router staan, dit is niet veranderd op het moment dat ik overging van Telfort naar KPN ( bij Telfort met de v10 was er geen probleem. )

 


Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

Deze begrijp ik even niet


Dat begrijp ik, echter zijn er wel instellingen veranderd met de komst van de nieuwe verbinding. Ik durf eigenlijk haast zeker te zeggen dat dit de boosdoener. Zou je deze willen resetten en opnieuw instellen? Bij de meeste krijg je een soort van stappenplan na de reset of pakt het signaal automatisch. 


Voor dat u reageerde op mijn vraag had ik net een mevrouw van de klanten service aan de telefoon.

Zij heeft op afstand voor mij gedaan, uiteraard weet ik niet of dit het zelfde is als wat u bedoeld, als je mij even precies zou kunnen vertellen wat ik moet doen, resetten snap ik, het stappen plan nog niet.

Wat wel bijzonder is wat deze mevrouw mij vertelde is dat, zij mij wel een nieuwe experia box wilde opsturen, waarbij ik op antwoorde als dit de zelfde is zal het niet veel helpen, zij kon ook een monteur sturen en als het aan een knik in de kabel zou liggen kreeg ik kosten over de komst van de monteur, hoezo gratis monteur bij aansluiting.

Wat mij helemaal verbaasde is dat zij bij T-Mobile zat omdat daar de aansluiting soms beter was.


Ik ben ook oprecht verbaasd op meerdere vlakken over deze uitspraken, maar voordat ik dat tegenspreek wil ik zelf ook meekijken. 

 

Zou je ook je profiel willen aanvullen met alle relevante gegevens en hier een seintje willen geven als je dit hebt gedaan? 

 

Deze begrijp ik even niet

 

Als je op die link klikt kun je je gegevens invullen zodat ik je pakket erbij kan pakken. Deze gegevens zijn overigens niet openbaar en alleen voor ons zichtbaar. 


Mocht u nog iets nodig hebben voor mijn profiel hoor ik het.

Uiteraard weet ik niet of het geholpen heeft wat de medewerker heeft gedaan, als ik op dit forum lees zijn er meerdere problemen met de v10a, met haar heb ik ook gesproken over de trage wifi, de uitkomst daar van weet ik ook nog niet.


Als de v10 die ik nog heb van Telfort beter is dan de v10a die ik nu heb van KPN zou het niet zo moeilijk hoeven te zijn om deze weer aan te sluiten en de juiste software/firmware van KPN er op te zetten desnoods een bestand in winzip zodat ik dat zelf kan instaleren en dat deze weer werkt. 


Als de v10 die ik nog heb van Telfort beter is dan de v10a die ik nu heb van KPN zou het niet zo moeilijk hoeven te zijn om deze weer aan te sluiten en de juiste software/firmware van KPN er op te zetten desnoods een bestand in winzip zodat ik dat zelf kan instaleren en dat deze weer werkt. 

Persoonlijk ben ik erg fan van de V10. Dit kan dus gewoon. Voer eerst een reset uit door het resetknopje aan de achterkant met een tandenstoker ingedrukt te houden tot de lampjes uit gaan. 

Met de verbdinding zelf is niet mis. 


Dit heb ik gedaan, de v10 is nu nog aangesloten, maar ik heb geen internet en telefoon


Dat zal toch komen omdat de v10 van Telfort is geweest. 


Hi H, ik heb dit topic ergens over het hoofd gezien. Is het inmiddels gelukt met de modem?