Skip to main content

Beste - wie er verstand van heeft…

Wij gaan verhuizen, en nu hoor ik van alle providers dat een aansluiting voor internet op ons nieuwe adres fysiek onmogelijk is. #tegenvaller Bizar nieuws eigenlijk, vooral daar beide buren en aangrenzende huisnummers wel prima en snel internet (niet over de kabel) hebben.

KPN kan een 11 mb-snelheid verbinding realiseren, volgens haar website.

Wie ik ook vraag om uitleg, ik krijg nergens een uitleg of beschrijving van het probleem.

De KPN (helpdesk/service die st!) wil mij enkel en vooral een abo verkopen. Gek genoeg wil ik daar wel op ingaan, maar alleen wanneer duidelijk is of en dat het probleem met de snelheid wel is op te lossen en zal worden opgelost. Tot nu toe levert dit een patstelling op. Ik krijg geen uitleg en geen toelichting en geen vertrouwen in of het probleem dat alle partijen wel zien, kan en zal worden opgelost.

Waar en bij wie moet ik zijn, voor meer informatie over het technische probleem en de mogelijke oplossing(en)? Opdat ik voldoende vertrouwen krijg in een abonnement via KPN?

Als u op deze site: 

https://tele2-fpi-info.fourstack.nl

Uw adres invoert, dan komt daar 11 mbit uit? En als u daar het adres van uw buren invoert? Komt daar dan veel sneller uit?

Hebben uw buren internet van KPN?

Bij 11 mbit zou u niet eens een tv ontvanger van KPN krijgen denk ik. Wel is een 4G modem erbij misschien een optie. Hebben uw buren dat misschien? Sneller Internet Buitengebied heet dat officieel. 


Het antwoord op beide vragen is: ja. (13mb en de buren, met kpn: 100 mb.)

en dit is hartje Randstad, of maakt dat niet uit voor “buitengebied”?…

 

(Later bewerkt: buurvrouw gevraagd: “gewoon bedraad” modem. Geen buitengebied-pakket.)


Misschien kan een KPN medewerker hier iets over zeggen? Waarom de buren snel internet en @C. Miemuis niet? 

Wat hadden de vorige bewoners?


Ik zou heel graag iets van een KPN-medewerker horen.

Achteraf had ik in de topic titel iets met “Help?!” moeten zetten… o.o

 

Help! Ik zou graag wel en verbinding willen! 


Hoi @C. Miemuis! 
Als je volgens onze site 11Mbit/s kunt halen is dat vaak ook wel een accurate inschatting maar voordat de aansluiting gerealiseerd is blijft het altijd wat lastig daar iets concreets over te zeggen.
Ik kijk natuurlijk graag even mee wat de verwachtingen zijn en of er ook upgrades in de planning staan. Kun je je gegevens invullen in je profiel en hier een seintje geven als dat is gebeurd?

Het verschil met de buren kan van alles zijn. Dit kan zitten in de kwaliteit of lengte van de kabel, zo kan het ook zijn dat zij op een andere centrale zitten bijvoorbeeld. Inhoudelijk heb ook ik daar helaas niet echt zicht op.

11Mbit/s is inderdaad niet snel genoeg voor interactieve TV maar je zou (mits er dekking is) wel digitenne moeten kunnen gebruiken. Als dit iets is waar je mee kunt leven denk dat je in deze situatie het beste simpelweg kunt bestellen, als er iets met de lijn aan de hand is waardoor we niet zouden kunnen leveren of er nog werkzaamheden nodig zijn nemen mijn collega's van de backoffice daarover altijd nog contact met je op. Mocht het niet bevallen heb je 14 dagen bedenktermijn vanaf het moment dat alles aangesloten is.


Vreselijk. 11 Mb/s; geen i-TV. Wat een armoe.

Is daar geen Ziggo aansluiting?


Hoi @Thomas 

Dank voor je reactie.
Relevante gegevens zojuist in mijn profiel aangevuld.
Hopelijk komt er iets meer boven tafel zo.

 

#benieuwd


De buren hebben 100? Zit de buitenring vol?

 


Vreselijk. 11 Mb/s; geen i-TV. Wat een armoe.

Is daar geen Ziggo aansluiting?

Tja ... inderdaad. Eigenlijk zou je voordat je een huis koopt moeten onderzoeken of er fatsoenlijk internet leverbaar is. Want het is nogal wat als er niet meer dan 11 mbit leverbaar is. In dat geval zou je gewoon moeten zeggen: dat huis hoef ik niet. 


Bedankt voor je gegevens @C. Miemuis, ik heb even meegekeken maar zie helaas hetzelfde, de verwachting is ongeveer 11Mbit/s te kunnen leveren op dit adres.


Thomas schreef: ik heb even meegekeken maar zie helaas hetzelfde, de verwachting is ongeveer 11Mbit/s te kunnen leveren op dit adres.

Nou, dan wordt het niks met KPN, xs4all, t-mobile, freedom internet, BudgetThuis en wat er al niet meer over de kpn lijn levert.
Flut internet en geen hd televisie.

Blijft over: Ziggo.


@Thomas  dank voor je moeite om het na te kijken. 

Je zegt met iets andere woorden dat het niet kan worden opgelost. Maar is het draadbreuk? Is het dat er nooit eerder in de geschiedenis dsl is “aangelegd”? Of komt het door nog iets anders?

Wij vroegen ons namelijk ook af of de aannemer die de woning “leeg heeft getrokken” nadat de vorige bewoners zijn gaan hemelen, misschien iets heeft beschadigd? 
En dus of er iets nieuw te trekken valt aan draden of aansluiting? Ik bedoel, zoveel meter is er niet te overbruggen?!

 

Wat is de achtergrond dat KPN hier niets “fysiek” aan wil fixen? (krijg ik de indruk…)


@Thomas  dank voor je moeite om het na te kijken. 

Je zegt met iets andere woorden dat het niet kan worden opgelost. 

 

Wat is de achtergrond dat KPN hier niets “fysiek” aan wil fixen? (krijg ik de indruk…)

KPN hoeft en zal hier vast niet openlijk op reageren. 
 

Maar het heeft ongetwijfeld met geld te maken. Voor één huis een kabel aanleggen is duur en wie gaat dat betalen? Er zal in het verleden vast iets gebeurd zijn waardoor jij nu als  nieuwe bewoner met de gebakken peren zit. 
 
Voor nu is de oplossing om Digitenne te gebruiken voor TV. En wellicht een unlimited mobiel abonnement. Dan heb je in ieder geval mobiel internet. 

https://digitenne.kpn.com


Aha, gezien de laatste reactie is het dan de vraag of omderstaande uitkomst hier zal blijven staan…

Je moet een hard hoofd hebben en veel geduld, maar uiteindelijk vind ik deze uitleg:

 

De vorige bewoners hebben destijds toen bij de buren “pair-bonding” werd uitgevoerd, niet “mee gedaan” = daar geen toestemming voor gegeven. En dit kan nu ook niet meer worden aangelegd, want: 

De buurtkast zit vol

ik ben tevreden dat ik nu eindelijk iets beter snap wat er aan de hand is. En dus ook dat ik er beter aan doe niet op een abo in te gaan. Het wordt wachten op glasvezel en in de tussentijd een van de hierboven genoemde oplossingen.

 

Hartelijk dank voor het meedenken an lezen allemaal!Â