Hallo,
Sinds een korte periode heb ik enorme last van internet (WiFi) wat enorm vertraagd in de avond. Eerder gebruikte ik meestal een bekabelde verbinding en had ik geen problemen, maar sinds ik over ben op WiFi met mijn computer o.a. begin ik problemen te merken. Oók streamen op de TV is tergend langzaam in de avond.
Ik zie de effecten goed als ik speedtesten run. Via een bekabelde verbinding rechtstreeks met de router haal ik makkelijk de 1gb/s snelheid zoals het abonnement waar ik voor betaal aangeeft. Met WiFi los, als hij het goed doet, haal ik 200-250mb/s. Dit is de prima snelheid die ik wens te hebben. In de avond daalt dit echter naar maximaal 30-40mb/s, en in sommige gevallen ontbreekt de upload snelheid compleet. Het is ook terug te zien in de ping, deze is namelijk instabiel. Het gaat heen en weer van 10 naar 50 naar 150 terug naar 50 etc. Nou klonk een ping van 50 mij 10 jaar geleden nog niet zo verkeerd in de oren, maar de tijden zijn wel anders. Door deze latency problemen ervaar ik lag, bijv. bij het gamen en streamen op tv.
Iemand een idee wat dit kan zijn?