Skip to main content

Hallo, 

Eigenlijk al vanaf het begin van mijn internet abonnement bij KPN wordt ik geplaagd met een meestal trage en wegvallende internetverbinding. Ik heb het 1Gbit abonnement, maar in het gunstigste geval haal ik ongeveer 400Mbit, meestal ligt de snelheid maar tussen de 10 en 100Mbit. Ik heb hier in het voorjaar al eens over geklaagd en toen is het modem vervangen, helaas zonder oplossing. Door persoonlijke omstandigheden ben ik er toen niet mee verder gegaan om dit op te lossen. 

Op een gegeven moment begin je eraan te wennen dat je internet traag is, maar nu ik vaak niet eens meer een nieuwsapp kan openen wordt het me toch een beetje te gek. 

Ik haalde straks bedraad een snelheid van nog geen 10Mbit, na het modem een tijdje van het stroom afgehaald te hebben steeg het kortstondig naar ruim 500Mbit om vervolgens binnen een half uur onder de 20Mbit te zitten. 

Doordat het internet zo traag is wordt ook televisie kijken bijna onmogelijk. 

Hopelijk weet iemand hoe ik dit op kan lossen, ikzelf denk (gezien de vele klachten hier op het forum) dat de Box 12 niet zo stabiel is als zou moeten. 

 

Wat voor kabel gebruik je

staat hier 568B of 568C op ?


@bastian433  Ik gebruik de utp kabel die bij het modem geleverd is: 568B. Zowel bedraad als via WiFi is de snelheid na een reset van het modem beduidend hoger dan 30 minuten later. Ook heb ik het glaskastje al meerdere malen opnieuw opgestart, tegelijk met het modem. 


Hmm beide worden na een half uur trager? interessant.

Die box 12 heeft alleen maar gigabit, zou niet zo heet moeten worden zou je zeggen.

misschien toch voor de zekerheid die UTP kabel wisselen tussen de modem en de ONT. En anders zou het ook misschien de ONT kunnen zijn als het modem al vervangen is


@bastian433 Ik heb vanmorgen wederom contact gehad met KPN over de Box 12 en de internet problemen. De nulmeting gaf al problemen, maar de verbinding t/'m het glaskastje blijkt wel goed te zijn. Er is inmiddels wel bevestigd dat ik niet de enige ben met problemen met de Box 12. Als mogelijke oplossing stap ik over op 4Gbit en krijg dus een heel ander modem, over een week hebben we weer contact om te kijken of de problemen opgelost zijn.

Hopelijk kan ik nu eindelijk van glasvezel internet gaan genieten. 

 

Eric