Skip to main content

Hallo,

Ik vind het raar dat standaard internet een stuk slechter is dan mijn mobiele 4g en 5g abonnement.

4k films op netflix kan ik bijvoorbeeld niet kijken.

Download snelheid is maar 26 MB max. 

Wat ik nog vreemder vind is dat ik wel net zoveel betaald als iemand met glasvezel. 

Denk er toch maar een over na om over te stappen er wordt mij al jaren beloofd dat het zal worden verbeterd of is er nog een andere oplossing.

 

grt Bas 

Waarschijnlijk woon je wat verder weg van de centrale en dan gaat de snelheid omlaag.  Welke type modem heb je en wat zegt de site van kpn over de snelheid als je doet alsof je een bestelling plaatst?


De snelheid die Kpn aangeef is max 26 mb ik heb de experia 10.


Tja. VDSL hier is 17Mbps. Vodafone 4G is bij mij via een router plm. 120Mbps.

De techniek achter VDSL biedt gewoon niet meer als je ver (> 1.5 km.) van de centrale woont.

Als meer gewenst is dan is de Odido 4G voor Thuis wellicht een oplossing. 
En ja; er had echt geregeld moeten zijn indertijd dat je betaald voor de snelheid die je krijgt. 
Wellicht is het ook mogelijk een Sneller Internet Buiten Gebied 4G modem te krijgen. Daarmee gaat bij mij die 17Mbps. naar 50-60Mbps. Is gratis overigens.

 


Hoi Enst-Jan,

Bedankt voor je bericht ik ga er vandaag eens naar informeren.


Heb vandaag geïnformeerd maar ondanks dat er maar max 26 mb wordt geleverd bij mij kom ik er niet voor in aanmerking. Met andere woorden oude klanten zijn niet belangrijk en als je sneller internet wil ga je maar na de concurrent. Daar ben je dan 20 jaar klant voor. Dus nu maar op zoek naar een andere provider.


Heb vandaag geïnformeerd maar ondanks dat er maar max 26 mb wordt geleverd bij mij kom ik er niet voor in aanmerking. Met andere woorden oude klanten zijn niet belangrijk en als je sneller internet wil ga je maar na de concurrent. Daar ben je dan 20 jaar klant voor. Dus nu maar op zoek naar een andere provider.

Hallo @basnl je zou via kpn.com is een pseudo-bestelling kunnen doen via jouw postcode/huisnummer.

Als je in aanmerking zou komen voor internet buitengebied zie je dat meteen staan, maar gezien de 26Mbit/s die je haalt, verwacht ik het eerlijk gezegd niet, maar dan heb je in ieder geval even gekeken en een postieve of negatieve bevestiging daarvan.

 


Ik heb met de klantservice aan de lijn gezeten en ze geven wel aan als je minder dan 30 mb krijgt kan je in aanmerking komen maar er zijn dan ook weer andere regels dat ik er buiten val. Ze komen gewoon niet met een oplossing. ik heb bijvoorbeeld al last om een 4k film te kijken zit ik dan mooi met me 8k tv. Soms gebruik ik het internet van mijn telefoon maar als hotspot omdat het dan wel kan alleen naar 10 gig verbruik moet je dan elke keer om 2gig vragen.

 


Hallo @basnl volgens onderstaand schema van Netflix heb jij voldoende snelheid:

 


Hallo @basnl volgens onderstaand schema van Netflix heb jij voldoende snelheid:

 

Jan ik ben met al deze dingen bekend ik ben al blij als ik soms 15mbps ontvangt maar daar gaat het al mis. Al mijn apparaten ondersteunen 4K of hoger. Ik hoor alleen geknepen met mijn dataverbruik als ik mijn mobiele hotspot inzet maar het is raar dat deze van betere kwaliteit is dan mijn vaste verbinding. Daarbij komt nog is kijken dat ik het belachelijk vind dat ik het zelfde betaald als iemand met glasvezel.


Weet je hoe je in moet loggen in de v10? Zoja doe dat dan eens. Ga naar status en dan naar geavanceerd.  Van die pagina zou ik wel een screenshot willen zien om te kijken of er wat met de verbinding mis is.


Weet je hoe je in moet loggen in de v10? Zoja doe dat dan eens. Ga naar status en dan naar geavanceerd.  Van die pagina zou ik wel een screenshot willen zien om te kijken of er wat met de verbinding mis is.

Er is niets met de verbinding mis kpn constateert dit ook alleen ze leveren gewoon geen sneller internet.


Jij zegt dat je af en toe 15 heb dan lijkt me er toch iets niet goed. Bij mij is de snelheid 29 en ik kan gewoon alles doen. Netflix in 4k is totaal geen probleem.  Vandaar mijn vraag.


Zal best kunnen maar het ligt er ook aan waar je woont. Ik heb ook nog kinderen thuis en als die een keer een game willen downloaden ben ik twee dagen bezig.


Dan moet je naar Ziggo gaan. Via dsl gaat een hogere snelheid gewoon niet lukken.  Het kopernetwerk wordt vervangen door glasvezel maar dat kost heel veel tijd.


Ziggo kunnen wij niet ontvangen helaas. Glasvezel lig al in mijn huis wij waren de eerste gemeente in nederland alleen KPN mag daar geen gebruik van maken.


O ok ja dat is dan balen inderdaad. Maar er is geen provider die daar over levert die bij jou past?


Het vervelende van alles vind ik dat je je emailadres kwijt raakt en je combinatiekorting  . Ik kan naar Delta of naar Caiway. 


Goedemorgen @basnl en bedankt voor je bericht!

Ik zie dat je al veel goede reacties vanuit de community hebt mogen ontvangen en ik denk dat het meeste inmiddels wel is gezegd. Hoe meet je die snelheid trouwens? Met een bekabelde verbinding of via de wifi? Houd er rekening mee dat je snelheid verliest zodra je via de wifi gaat werken omdat het signaal zich dan door de lucht moet verplaatsen. 


De snelheid meet ik met een kabel. Maar ik heb de oplossing al gevonden. Ik ga naar aanbieder SOLCON je blijft dan je kpn email behouden en je voordelen en zij hebben wel glasvezel.


De snelheid meet ik met een kabel. Maar ik heb de oplossing al gevonden. Ik ga naar aanbieder SOLCON je blijft dan je kpn email behouden en je voordelen en zij hebben wel glasvezel.

Dat is afgaande op jouw situatie een prima oplossing @basnl. Bedankt in ieder geval voor je toelichting!