Skip to main content
Antwoord

Internet werkt niet, connection is uit en alarm brandt rood op glasvezelkastje

• October 6, 2025
  • 3 reacties
  • 82 keer bekeken

Hallo allemaal, ik heb alle apparatuur aangesloten, maar er is een probleem opgetreden en ik weet niet wat ik moet doen.

Beste antwoord door Vikash van KPN

Hoi ​@Alfgair. Welkom op de community en goed dat je hier je vraag stelt!

Als het alarmlampje rood brandt op het glasvezelkastje, dan betekent dit dat er geen goede verbinding is met het glasvezelnetwerk. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals een probleem met het signaal of een storing in de wijk. Kun je eens bekijken of het kastje goed stroom krijgt (stekker eruit en na 10 seconden weer erin mag je gerust proberen). Brandt het lampje daarna nog steeds rood? Dan is het verstandig om contact op te nemen met de klantenservice.

Laat je weten hoe dit afloopt?

3 reacties

Leen59
Wijsgeer
  • October 6, 2025

Lijkt erop dat er een probleem met de glasvezel is. Bellen met 0800-0402 en zeggen dat je een storing hebt.

WMG-N
Wijsgeer
Forum|alt.badge.img+12
  • Wijsgeer
  • October 7, 2025

@Alfgair 

Kijk op de KPN website of er een storing in de buurt is. Als dit niet het geval is heb je (zeer waarschijnlijk) een storing ergens in de glasvezelkabel. Zie verder het antwoord van ​@Leen59 

Vikash van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+23
  • Moderator
  • Antwoord
  • October 8, 2025

Hoi ​@Alfgair. Welkom op de community en goed dat je hier je vraag stelt!

Als het alarmlampje rood brandt op het glasvezelkastje, dan betekent dit dat er geen goede verbinding is met het glasvezelnetwerk. Dat kan verschillende oorzaken hebben, zoals een probleem met het signaal of een storing in de wijk. Kun je eens bekijken of het kastje goed stroom krijgt (stekker eruit en na 10 seconden weer erin mag je gerust proberen). Brandt het lampje daarna nog steeds rood? Dan is het verstandig om contact op te nemen met de klantenservice.

Laat je weten hoe dit afloopt?