Na anderhalf jaar trouwe klant van ZIGGO, kan ik de verleiding van de glasvezelverbinding niet weerstaan. Online.nl had op dat moment de beste aanbieding, dus hup… een abo bij hun genomen. Het blijkt dat een KPN monteur moest langskomen om de lijn te activeren. OK! Ik kon er niet omheen, dus afspraak gemaakt en hij was langsgekomen en geactiveerd. Na vele resetten, bellen en frustraties, had ik de het contract beëindigd terwijl ik nog geen seconde van hun internet kunnen genieten. HET WERKTE GEWOON NIET!!! Hele zooi naar Online.nl teruggestuurd.
Nu abo afgesloten bij de KPN. PRECIES HETZELFDE PROBLEEM!!! Na een telefonisch contact is er besloten om een monteurafspraak te maken voor morgenavond. Ik ben zeer benieuwd waar de storing ligt. Ik zal morgenavond een update plaatsen!
In 1,5 jaar tijd had ik nog geen enkele monteur van ZIGGO gezien. Installatie verliep vlekkeloos en dat zonder hulp van buitenaf. MAAR morgen zou de vierde monteur van KPN zijn in 1,5 jaar tijd die bij mij langs is gekomen, terwijl ik GEEN KPN abo had. ze kwamen langs: een keer in de zomer van ‘22, een keer in de zomer van ‘23 (allebei om te checken of de signal uit hun kastje nog goed is), een keer afgelopen september om de verbinding te activeren en morgen om de storing te verhelpen. HOE IS HET IN GODSNAAM MOGELIJK???
Is dit nou de reden waarom KPN NOOIT de beste van alle providers is geweest? Altijd hooguit nummer 2 in de rang. Te grote ambitie die KPN niet kan waarmaken. Advies aan KPN: even jullie ambitie bijstellen!
Ik houd mijn hart vast hoe de kwaliteit van de verbinding in de komende tijd voor mij zal uitpakken. Met zo’n slecht begin van een abo, twijfel ik of het nog goed komt. Had ik maar die ZIGGO gehouden...