Skip to main content

Sinds een aantal weken heb ik het probleem dat de wifi en de tv box uitvallen. Het lampje op de Experia Box V10A brandt dan wel groen. Als ik de Box dan opnieuw opstart door de stekker van de voeding eruit en weer er in doe start de Box weer op. Daarna werkt alles weer. Soms is het probleem er elke dag, soms is het een poosje weg. Wat kan ik er aan doen?

Dag ​@lexalk heb je glasvezel of een koperaansluiting?

Ik heb een koperaansluiting.

Hi ​@lexalk! Goed dat je dit meldt, want niet de bedoeling dat de verbinding steeds wegvalt.

Op onze website hebben we een aantal stappen voor het oplossen van wegvallend internet. Lukt het daarmee om dit op te lossen?
Zo niet, maak dan een belafspraak met ons. Dan kan mijn collega dit verder met je oppakken en hopelijk werkt alles dan snel weer!

Ik heb vanavond iemand van KPN aan de telefoon gehad omdat de wifi/internet weer uitviel. hij heeft diverse adviezen gegeven en de Experia opnieuw opgestart. Ook de TV werkte niet goed, deze is bekabeld aangesloten. De medewerker kwam er niet uit en heeft een ticket aangemaakt. Ik word daarover teruggebeld. Op dit moment werkt alles weer, maar voor hoelang?

Ik heb gemerkt dat sinds gisteravond de naam van mijn wifi netwerk is veranderd. Hoe kan dit. Ik kan nu met mijn telefoon niet op dit netwerk inloggen. De iPad heeft het zelf gedaan. Ik vind het maar een vreemde zaak. De problemen met de onderbrekingen van TV en wifi zijn gebleven.

Misschien is dat omdat mijn collega je modem een reset heeft gegeven? Dan gaat alles weer terug naar de fabrieksinstellingen. Op de achterkant van de V10A kun je een sticker vinden (onder een kaartje) waar de standaard wifinaam en het wachtwoord op staan. 
Die ziet er ongeveer zo uit:

Lukt het op die manier om in te loggen? 

Fijn dat er een ticket is aangemaakt. Hopelijk krijg je snel terugkoppeling!

Update: het is een paar dagen goed gegaan, alleen vanavond viel de experia weer een paar keer uit. Het lampje ging rood branden, daarna blauw knipperen en daarna het groene lampje. Dit een paar keer achter elkaar. 
Overigens ben ik niet meer teruggebeld zoals beloofd was. Ik vermoed dat de Experia box defect is, hij is al best oud. Ik wil eigenlijk een nieuwe.

Dan kun je het beste weer bellen of een belafspraak maken ​@lexalk. Mijn collega kan dan ook kijken hoe het ticket ervoor staat en eventueel zelf het modem omruilen als die optie er is. 🙂

Dinsdag 13 mei komt er een KPN-monteur om de storing nader te onderzoeken.

Reageer