Goeiedag. Ik heb aantal maanden geleden een topic gestart omdat ik niet de juiste internet snelheden ontving waar ik wel voor betaal. Ik zou 100mbits moeten krijgen. Maar meer dan 60 kreeg ik niet. Het was wel altijd steady 60 geen wegval problemen. Ik wilde dit dus fixen en gewoon 100mbits ontvangen. Ben erachtergekomen dat ik nog dsl heb. Dus de oplossing was een dubbele dsl lijn. Nou kpn is dit komen doen. En nu krijg ik vaak tussen de 90 en de 120 dus dat is wat ik wilde. Ik was blij, alleen nu zit ik met internet problemen. Mijn intenternet heeft meerdere keren per week soms per dag. Dat het zo slecht is dat je er geen eens youtube mee kan kijken. Dan is het opeens 6mbits en 3 download. Kan je niks mee en dit houd uren aan ook als ik mijn router restart. En ik ben er ook achter gekomen. Dat als ik games download of update op mijn pc, dat de internet/wifi compleet vertraagd. Opeens word het 20 mbits en 25ping terwijl als ik de download dan weer pauzeer. schiet die weer naar 110mbits en 12 ping. Ik ben er nou echt klaar mee. Ik ben een gamer woon in een huis met 4 mensen. Er worden game consoles gebruikt, pc’s. Meerdere smart tv’s. Maar deze problemen heb ik erbij gekregen sinds ik dus een dubbele dsl lijn heb. Hiervoor was het internet dus een stuk slechter. Maar had teminste geen last van dat het uitvalt. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Want kpn zelf weet het niet. Zijn al langskomen om te kijken of de dubbele dsl wel goed is aangesloten of schade heeft dit is volgens hun allemaal in orde. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het is een lang verhaal. Ik hoop dat iemand de tijd kan nemen het te lezen. Zou het erg waarderen. Want ik ben er klaar mee. Glasvezel is ook niet mogelijk moet duizenden euro’s betalen dus dat word hem ook niet. Ik hoop op reactie dankuwel.
Internet/Wifi wordt extreem traag als ik games download
Beste antwoord door Denise van KPN
Balen dat jouw internet sinds de pairbonding te wensen over laat,
Als ik het goed begrijp zijn er dus eigenlijk 2 problemen:
1. Jouw internetverbinding wordt trager op het moment dat jij een download aanzet. Dit is heel normaal. Ik en mijn vriend mogen ook graag gamen en dus staat er af en toe een download voor een nieuw spel aan. Dit kost ons ook bandbreedte, waardoor een filmpje op YouTube of een stream op Twitch kijken ineens amper gaat. Dit is alleen tijdens de download zo, daarna is het weer goed. Dit is dus niet iets om je direct zorgen over te maken.
2. Het tweede probleem dat je ervaart is dat eens in de zoveel tijd de internetsnelheid compleet wegvalt, zonder aanwijsbare reden. Dat is natuurlijk wel een lastig probleem. Ik begrijp dat je hiervoor ook al een monteur over de vloer hebt gehad. Die heeft aangegeven dat pairbonding goed is aangesloten en dat er verder geen problemen met de lijn zijn. Dat doet mij al snel vermoeden dat het probleem na het KPN modem lijkt te bevinden. Kan je misschien wat meer vertellen over wat je allemaal aangesloten hebt en hoe je dit hebt aangesloten? Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe je de speedtests hebt gedaan, kan je daar wat meer over vertellen?
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.