Skip to main content

Goeiedag. Ik heb aantal maanden geleden een topic gestart omdat ik niet de juiste internet snelheden ontving waar ik wel voor betaal. Ik zou 100mbits moeten krijgen. Maar meer dan 60 kreeg ik niet. Het was wel altijd steady 60 geen wegval problemen. Ik wilde dit dus fixen en gewoon 100mbits ontvangen. Ben erachtergekomen dat ik nog dsl heb. Dus de oplossing was een dubbele dsl lijn. Nou kpn is dit komen doen. En nu krijg ik vaak tussen de 90 en de 120 dus dat is wat ik wilde. Ik was blij, alleen nu zit ik met internet problemen.  Mijn intenternet heeft meerdere keren per week soms per dag. Dat het zo slecht is dat je er geen eens youtube mee kan kijken. Dan is het opeens 6mbits en 3 download. Kan je niks mee en dit houd uren aan ook als ik mijn router restart. En ik ben er ook achter gekomen. Dat als ik games download of update op mijn pc, dat de internet/wifi compleet vertraagd. Opeens word het 20 mbits en 25ping terwijl als ik de download dan weer pauzeer. schiet die weer naar 110mbits en 12 ping. Ik ben er nou echt klaar mee. Ik ben een gamer woon in een huis met 4 mensen. Er worden game consoles gebruikt, pc’s. Meerdere smart tv’s. Maar deze problemen heb ik erbij gekregen sinds ik dus een dubbele dsl lijn heb. Hiervoor was het internet dus een stuk slechter. Maar had teminste geen last van dat het uitvalt. Ik hoop dat iemand mij hierbij kan helpen. Want kpn zelf weet het niet. Zijn al langskomen om te kijken of de dubbele dsl wel goed is aangesloten of schade heeft dit is volgens hun allemaal in orde. Ik hoop dat iemand mij kan helpen. Het is een lang verhaal. Ik hoop dat iemand de tijd kan nemen het te lezen. Zou het erg waarderen. Want ik ben er klaar mee. Glasvezel is ook niet mogelijk moet duizenden euro’s betalen dus dat word hem ook niet. Ik hoop op reactie dankuwel.

De wifi word trouwens compleet overal verlaagd stel ik download een game dan heb ik 25+ ping en 10/20 mbits

als ik de download dan pauzeer schiet de wifi/internet overal in huis weer terug naar 110mbits. Waar kan dit aan liggen? Als ik iets download kunnen ze beneden hier geen eens netflix meer kijken zowat. 


Laten we eerst even in het modem kijken. Je hebt de v10 neem ik aan. Lig een keer in. Ga naar status en dan naar geavanceerd. Van geavanceerd graag een screenshot plaatsen. De echte gamer doet het bekabeld he dus ik neem aan dat je dat ook doet.


Beste joep, ik heb niet de v10 vgm is dat de nieuwste zwarte modem. Ik heb eentje daarvoor. Heb wel aan kpn hierom gevraagd. Maar kwam er niet voor in aanmerking dan moest ik nog een slechtere hebben om die te ontvangen. 


Huh en je hebt pairbonding dus twee lijnen??? Dan moet je de v10 hebben. Die is wit trouwens. 


Je hebt gelijk, sorry ik heb de v10 ja die witte. Excuus.


No problem.  Ik zou graag dat screenshot zien om te kijken wat er aan de hand is. Weet je hoe dat moet?


Ik neem aan dat ik mijn ip van de router  in google moet invoeren en dan moet inloggen en daarvan een screenshot stuur? Alleen ik weet het wachtwoord niet. De aangegeven wachtwoorden zoals: 1234 of admin werkt niet hoe kan ik inloggen dan?


Dan zal je moeten resetten helaas.  Maar dat gaan je huisgenoten nu waarschijnlijk niet leuk vinden. Maar misschien is er nooit een wachtwoord ingevuld.  Probeer het.http://192.168.2.254/


Wat is er vreemd aan dat als je download, dat de rest traag wordt?

Als er 1000 autos tegelijk door de coentunnel willen dat rijden ze ook in de file. 

Ik heb in je post niets gelezen wat vreemd is.


Beste EAZ1964,

ik heb nooit eerder deze problemen gehad. Ze zijn pas gekomen sinds ik een dubbele dsl lijn heb. En het is misschien normaal dat die iets verlaagd. Maar het hoort niet  van 120 naar 15/20mbits te gaan als je een 16gb update van een spelletje doet. En daar in tegen heb ik alsnog meerdere malen per week dat het internet/wifi gewoon zo slecht is dat je op je 4g moet gaan. Heb dit soort problemen nooit eerder gehad nogmaals. Dus ik dit is toch niet normaal?


Beste Joep,

bedankt voor uw reactie. Ik ga morgen kijken of ik op die manier wel kan inloggen zodat ik de screenshot kan laten zien. Heb nu helaas geen tijd meer. Bedankt voor je hulp. Ik ga morgen even verder kijken.


En daar integen word er hooguit alleen 2 smart tv’s en 1 pc/console tegelijk gebruikt het is niet dat alle consoles en tv’s en pc’s tegelijk draaien. 


Balen dat jouw internet sinds de pairbonding te wensen over laat, @Patrick2307.

Als ik het goed begrijp zijn er dus eigenlijk 2 problemen:

1. Jouw internetverbinding wordt trager op het moment dat jij een download aanzet. Dit is heel normaal. Ik en mijn vriend mogen ook graag gamen en dus staat er af en toe een download voor een nieuw spel aan. Dit kost ons ook bandbreedte, waardoor een filmpje op YouTube of een stream op Twitch kijken ineens amper gaat. Dit is alleen tijdens de download zo, daarna is het weer goed. Dit is dus niet iets om je direct zorgen over te maken.

2. Het tweede probleem dat je ervaart is dat eens in de zoveel tijd de internetsnelheid compleet wegvalt, zonder aanwijsbare reden. Dat is natuurlijk wel een lastig probleem. Ik begrijp dat je hiervoor ook al een monteur over de vloer hebt gehad. Die heeft aangegeven dat pairbonding goed is aangesloten en dat er verder geen problemen met de lijn zijn. Dat doet mij al snel vermoeden dat het probleem na het KPN modem lijkt te bevinden. Kan je misschien wat meer vertellen over wat je allemaal aangesloten hebt en hoe je dit hebt aangesloten? Daarnaast ben ik ook benieuwd hoe je de speedtests hebt gedaan, kan je daar wat meer over vertellen?