Skip to main content

Sinds een tijdje worden de rekeningen duurden maar de snelheden helaas trager.
Als ik mijn topic van een paar jaar geleden erbij pak haalde ik toen der tijd
12mb/s download en 0.6mb upload

En dat is nu (zowel speedtest als de kpn speedtest)
9mb/ps en 0.8mb upload (we werken altijd via kabels dus geen wifi)
Beetje vreemd waarom we erop achteruit gaan.


Zelfs een spel downloaden op steam (poorten staan goed) word gecapped op max 1mb, net als andere downloads.

Terwijl dit voorheen 5-7mb was.
En ja router is gereset, meerdere keren aan en uit gehad, en geen virussen/malware/meelifters op het netwerk oid
Zelfs als ik de enige ben die het gebruikt is het zeer slecht en haal ik niet de normale snelheden/
Het valt (meestal) niet uit maar de snelheid is schrikbarend slechter.
We hebben geen glasvezel dat is hier niet beschikbaar helaas.
Paar jaar geleden 4G buitengebied genomen maar daar merken we ook niets meer van.
Type abonnement is trouwens "Hussel Internet 50 Mbit/s"
Als ik bij wijzig je snelheid kijkt is de groene balk ook maar voor een kwart gevuld, al was dit voorheen ook al wel.
Is hier een verklaring voor? of moet ik dit gewoon accepteren?

Hoi @dedas-50 .  Je beschrijft buitengebied.  Dat betekent dat er een extra 4G router bij jouw modem in de buurt moet staan.

Is dit ook het geval?


Hoi @dedas-50 .  Je beschrijft buitengebied.  Dat betekent dat er een extra 4G router bij jouw modem in de buurt moet staan.

Is dit ook het geval?

 

Correct die stond voorheen op 1 streepje zonder enig resultaat maar de snelheid is van 1 naar 2.5mb gegaan

Nog geen megasnelheid maar beter dan niets.

 

Is er trouwens een model van de kpn router met iets meer poorten dan 4?

Momenteel zit alles vol incl de 4g router.

Ik ben blij dat het nu iets beter werkt maar als er in het weekend mensen achter een computer willen werken etc. zou het langzaam irritant worden om steeds de stekker te moeten verwisselen.

is er mogelijkheid om een iets groter model te krijgen? of is hier een soort hub/verbindings stukje voor?

 

alvast dank en met een paar mb meer redden we het wel

 


Daar zijn switches voor, @dedas-50 . https://apparatuurvoorthuis.kpn.com/nl/511342/switch-netgear-gs105e/

Maar die snelheid vind ik nog een beetje tegen vallen om eerlijk te zijn.

Heb je ook een screenshot van de snelheidsmeting?


Dank Erwin, die ga ik eerdaags een bestellen denk ik.

 

 

Al moet ik wel zeggen dat hij nu 12-16 mpbs haalt maar het vanmorgen vroeg bijvoorbeeld 25-30 was.

Ook was de downloadsnelheid velen malen meer dan nu.

Maar sowieso is het beter dan de 1mb snelheid dus die 4g router werkt wel.

Misschien dat de 4g router minder werkt ivm het weer/storing in de lucht?

 

Hierbij de screenshots van zojuist

 


Die 4g router is afhankelijk van de drukte op een mast.  Verder is de plek waar ie staat ook vrij belangrijk. Net als met het bereik met je mobiel.  

Doorgaans zou je daar wel 20Mbit extra uit moeten kunnen halen. Maar het is geen vuistregel.Â