Skip to main content

Op 12-10 zou mijn overstap naar KPN in moeten gaan. Het resultaat is dat ik gisteren wél al ben afgesloten bij T-Mobile, maar nog niet ben aangesloten bij KPN. 

5x de klantenservice/TD gebeld en na 25x dezelfde vragen, is het resultaat. “We hebben een ticket aangemaakt en binnen 3 werkdagen wordt u geholpen”. “Oh, en we sturen u een noodpakket dat morgen of maandag aankomt”. Toedeloe.

Wat is dit in hemelsnaam voor een waardeloze oplossing?? Ook ik werk zoals velen tegenwoordig deels thuis en dit gaat vandaag dus niet. Ik moet dus maar even verlof opnemen en de kosten betaal je maar uit eigen broekzak. Succes met je kadaver. Dat is waar het op neer komt. 

Is er dan niemand die verder kan kijken dan de klantenservice? Iemand die met spoed een monteur kan langs sturen om dit te fixen? Alles duurt en duurt en je wordt met een slap excuus (“Sorry meneer, mijn teamleider zegt dat we niks kunnen doen”) weggestuurd. Ronduit schandalig!

Monopoly positie op de markt maakt dat men hiermee weg komt en de klant? Die komt er wel uit.. alles op z’n tijd.

Maar wat had je anders verwacht? Dat er a la minuut een monteur naar je toe komt? Er kan altijd ergens iets fout gaan. Nee leuk is het natuurlijk niet.


Dat is altijd die dooddoener. Er kan altijd iets fout gaan. We zijn allemaal mensen, bla bla. Als ik iets fout doe dan krijg ik op mijn kloten en wordt er verwacht dat ik een gepaste oplossing zoek. Een noodpakket sturen is de makkelijkste. 
 

Het is gewoon heel raar dat er in de huidige tijd waar men afhankelijk is van internet, je met ‘oeps’ gewoon weg komt. Je zou bijna een jaar gratis internet verwachten na dit fiasco. Want de jaarprijs is gelijk aan 3 dagen salaris…


Hoi @CK10 en welkom op het forum! Ik snap goed dat dit niet de start is die je in gedachten hebt! 

Ik begrijp dat er een ticket is aangemaakt en dat er een noodpakket is verzonden. Hopelijk heb je deze inmiddels binnen, zodat je toch weer het internet op kan!
Is er inmiddels ook contact geweest met de technische dienst? 

Als er nog geen contact is geweest, dan verwacht ik dat dit binnen enkele dagen is. Ik kan, als je je profiel wil invullen, hier al kijken of er mogelijk al meer duidelijkheid is over wat er aan de hand is. Wil je na het invullen van je profiel een berichtje plaatsen in dit topic, dan kom ik weer bij je terug. Afhankelijk van de informatie die we hebben, zoals de orderstatus, hoe de lampjes op de Experia Box bij jou branden, wordt er een keuze gemaakt voor bijvoorbeeld een monteur of dat er verder onderzoek nodig is door de technische dienst. Direct een monteur sturen is helaas niet altijd de oplossing. 


Dat is altijd die dooddoener. Er kan altijd iets fout gaan. We zijn allemaal mensen, bla bla. Als ik iets fout doe dan krijg ik op mijn kloten en wordt er verwacht dat ik een gepaste oplossing zoek. Een noodpakket sturen is de makkelijkste. 
 

Het is gewoon heel raar dat er in de huidige tijd waar men afhankelijk is van internet, je met ‘oeps’ gewoon weg komt. Je zou bijna een jaar gratis internet verwachten na dit fiasco. Want de jaarprijs is gelijk aan 3 dagen salaris…

Zolang er niet duidelijk is wat de oorzaak is lijkt het trekken van een conclusie voorbarig. En dan vind ik het juist goed dat er snel noodmaatregelen worden genomen. Wat is dan de verwachting als de oorzaak nog niet duidelijk is?


De oorzaak is dat er gewoon niet op tijd geleverd is, maar intussen wel de oude partij is opgezegd, door KPN. Want dat ‘regelen wij voor je’. Er is door meerdere mensen excuses aangeboden en ze wijzen naar elkaar, maar intussen heeft de persoon die mij kan aansluiten (lees, schakelaar in de centrale omzetten) a.s donderdag pas tijd. 8 dagen later dus.

Als ‘oplossing’ zou er afgelopen vrijdag om 09:30 een noodpakket verstuurd worden. Die zou dan zaterdag aankomen. Of toch niet? Want zaterdag ging deze pas écht op de bus. Vanmiddag om 16:00 was er dan eindelijk een pakketje. 4 dagen later. 
 

Digitenne heeft geen signaal. Klatenservice zegt letterlijk ‘heel spijtig meneer, maar op uw adres kan ik geen signaal uitlezen, digitenne gaat niet werken’. En nee, ik woon niet in een gehucht of in het bos. Gewoon in een stad. Dus nog steeds geen TV.

Het mifi kastje heeft 3mb downloadsnelheid en 0.8mb uploadsnelheid. Net genoeg om te surfen op het web. Maar alleen als we met z’n allen in de woonkamer zijn. Lekker hutjemutje.

’Wat verwacht ik dan?’ Moet ik hier nog serieus antwoord op geven?

Ik kan vast een vergoeding van 1/30e (€1,50) per dag voor geen internet tegemoet zien. Dat compenseert alles! 

 


Dankjewel voor de update, al snap ik heel goed dat de situatie verre van ideaal is. Helaas kan ik aan de situatie zelf niks veranderen en ik hoop dat het noodpakket toch iets helpt en dat de monteur het donderdag snel heeft opgelost. 


Op 12-10 zou mijn overstap naar KPN in moeten gaan. Het resultaat is dat ik gisteren wél al ben afgesloten bij T-Mobile, maar nog niet ben aangesloten bij KPN. 

@CK10 , simpele vraag: heb je gebruikgemaakt van de overstapservice? Zo ja, dan zal T-Mobile jou niet afsluiten vóórdat KPN een werkende verbinding bij jou heeft opgeleverd en dit rapporteert bij T-Mobile. 

Update: niet helemaal goed gelezen. Je heb blijkbaar toch gebruikgemaakt van de genoemde service maar heeft KPN enkele heel belangrijke steken laten vallen. Hierna komt er toch geen ‘spoed’ vinkje achter de melding te staan en dat zou men tegenover jou wel verplicht zijn!


Liesbeth geeft eigenlijk de reactie van alle medewerkers die ik heb gesproken weer. ‘Helaas kan ik u niet verder helpen, maar hoop ik wel dat het snel opgelost is’.

En dan snap ik gewoon niet dat de lijntjes blijkbaar niet zo kort zijn om er een soort spoed van te maken of contact te leggen met een andere afdeling die wél kan helpen. Hetzelfde is dat er een heel dossier wordt opgebouwd, maar toch krijg je bij iedere medewerker weer dezelfde vragen. ‘Heeft u de modem al gereset?’ ‘Heeft u de stekker er al 10 seconden uitgehaald?’ 
Niets ten nadele van de medewerkers, maar het komt gewoon knullig over als je 6x dezelde vragen krijgt…
 

Afijn het kwaad is al lang geschied en ik vind het inmiddels allemaal wel best. Ijzer met handen breken gaat hier niet, ben ik achter.