Skip to main content
Beantwoord

Internetbundel buiten EU lukt niet

• 31 juli 2025
  • 10 reacties
  • 107 keer bekeken

Ik heb een bericht ‘BOSNIE 10’ gestuurd naar 1266 maar ik krijg steeds een foutmelding 

Beste antwoord door Maja van KPN

Hi ​@AC2910, fijn dat het via de hulp hier gelukt is om de bundel actief te krijgen, maar dan wel weer erg zuur dat je direct daarna te maken krijgt met een bericht over extra gemaakt kosten 😕

Ben je naar Bosnië gevlogen? Dan kan de verklaring hiervoor zijn dat je toestel toch verbinding met een mobiel satelliet netwerk heeft gezocht, bijvoorbeeld omdat je mobiele data nog niet uit had staan vlak na het opstijgen. Dat de sms hierover pas is verzonden nadat je de sms hebt gekregen dat je bundel actief is geworden, is wel erg onhandig. Als je nieuwe factuur uitkomt, kan je op de 2e of 3e pagina precies zien waarvoor er kosten in rekening zijn gebracht. Mocht je daar nog verdere vragen over hebben, dan wil ik je aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er met je meegekeken kan worden, na een verificatie die we hier via de community niet uit kunnen voeren. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

Bekijk origineel

10 reacties

HeidiV
Topper
  • 100 reacties
  • 31 juli 2025

Hi ​@AC2910 

Je vergeet de AAN, je moet BOSNIE 10 AAN sturen.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 juli 2025

Bedankt voor uw bericht het is nu wel gelukt. Hoe weet ik nu of het is verwerkt? Ik heb wel een SMS gekregen maar in mijn KPN app zie ik nog niks verschijnen.

HeidiV
Topper
  • 100 reacties
  • 31 juli 2025

Fijn dat het gelukt is, als de bundel actief is volgens dat SMS bericht dan is hij ook verwerkt.

Ik lees wel vaker dat het even kan duren voordat hij in de app verschijnt.

• Auteur
  • Nieuwkomer
  • 2 reacties
  • 31 juli 2025

Hoe kan het dat de databundel verwerkt is en ik mijn 4G aanzet en ik opeens een bericht krijg dat ik €60,50 heb verbruikt??! Ik ga dit ABSOLUUT NIET betalen. Ik wil heel graag dat dit geregeld wordt en ik betaal echt geen extra cent.

PeterG
Superuser
  • 64242 reacties
  • 31 juli 2025

Die € 60,50 is verbruikt op een veerboot, in een vliegtuig e.d. Ook een veerboot binnen de EU kan buiten bereik van de landzenders geraken en overschakelen op het eigen 4G netwerk via de (dure!) MARITIEME satelliet verbinding. Dat wordt door geen enkele bundel gedekt. KPN beschermt haar klanten door dit te beperken tot 24 MB à € 2,52 (= € 60,50).

Helaas krijg je hier geen kwijtschelding van.

Niet betalen of inhouden op je betaling is ook niet handig. Na 3 maanden betaal achterstand mag en zal kpn je afsluiten. Nog een paar maanden later, je moet wél doorbetalen, wordt je abonnement beëindigd.

Maar je kunt het voor de toekomst wel vermijden.

Stuur een sms met de tekst bescherming aan naar het nummer 1266. Twee minuten later krijg je een bevestiging dat je geen buiten-bundel kosten meer kunt krijgen. Dan is het voortaan 0 MB en dus € 0.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15369 reacties
  • Antwoord
  • 4 augustus 2025

Hi ​@AC2910, fijn dat het via de hulp hier gelukt is om de bundel actief te krijgen, maar dan wel weer erg zuur dat je direct daarna te maken krijgt met een bericht over extra gemaakt kosten 😕

Ben je naar Bosnië gevlogen? Dan kan de verklaring hiervoor zijn dat je toestel toch verbinding met een mobiel satelliet netwerk heeft gezocht, bijvoorbeeld omdat je mobiele data nog niet uit had staan vlak na het opstijgen. Dat de sms hierover pas is verzonden nadat je de sms hebt gekregen dat je bundel actief is geworden, is wel erg onhandig. Als je nieuwe factuur uitkomt, kan je op de 2e of 3e pagina precies zien waarvoor er kosten in rekening zijn gebracht. Mocht je daar nog verdere vragen over hebben, dan wil ik je aanraden om even contact te leggen met onze directe klantenservice, zodat er met je meegekeken kan worden, na een verificatie die we hier via de community niet uit kunnen voeren. Dit kan online via  Facebook en Xmaar het is ook mogelijk om een belafspraak maken via onze digitale assistent. Je wordt dan teruggebeld op een moment dat het jou goed uitkomt! 

PeterG
Superuser
  • 64242 reacties
  • 4 augustus 2025

Hoi ​@Maja van KPN 

Jullie (moderators) Facebook links kloppen niet en leiden naar Messenger. Want er staat m.me/kpn.

Maar dat moet zijn fb.me/kpn.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15369 reacties
  • 5 augustus 2025

Klopt ​@PeterG, de link hoort te leiden naar Facebook Messenger zodat men ons direct een privébericht kan sturen.

PeterG
Superuser
  • 64242 reacties
  • 5 augustus 2025

Dan ga ik het in mijn copy/paste ook aanpassen.

overigens is de link onderaan de website wel facebook en niet messenger.

Maja van KPN
Moderator
Forum|alt.badge.img+22
  • Moderator
  • 15369 reacties
  • 6 augustus 2025

Dat klopt ook ​@PeterG, wij gebruiken in onze berichten waarbij we verzoeken om rechtstreeks contact met ons op te nemen, altijd de link naar Messenger zodat de klant dan direct in een ‘privé omgeving’ zit waar niemand mee kan kijken en er persoonlijke gegevens kunnen worden gedeeld.
Als klanten geen probleem hebben waarvoor rechtstreeks contact nodig is, is het ook niet nodig om ze naar Messenger te verwijzen 😊

Reageer