Skip to main content

Vandaag de melding gehad van kpn dat ik alles mocht gaan aansluiten dit netjes gedaan, wat blijkt geen internet.

Nou fijn net overgestapt, dus ik bellen met kpn. Zie foto voor huidig beeld.

Er staat nu een afspraak voor aanstaande maandag. in de tussentijd dus zonder internet. Is er iets wat ik verder nog kan doen, zie ik iets over het hoofd?

Dit is natuurlijk geen fijne start bij mijn nieuwe internet provider.

Het kpn modem geeft groen aan voor power, tevens groen voor wifi. En een knipperend groene led voor internet.

 

 

Admin: afbeelding bewerkt i.v.m. privacy

Wanner zou je pakket actief worden @Svdm013 en heb je toen ook een SMS en/of mail gehad dat je pakket actief is en kunt gebruiken?

Zolang je die melding niet hebt gehad kan je pakket dus ook nog niet actief zijn.

 


@N.N. N. N. Vandaag iets over tienen de mail gehad dat ik alles mocht aansluiten. Daarna alles netjes geïnstalleerd.


Dan zou ik nogmaals bellen met 0800 0402 en zeggen dat je verbinding actief gemeld is maar je geen internet hebt @Svdm013 

Voor dat je dat doet zou je de glasvezelkast van de foto eens minimaal 2 minuten van de stroom kunnen halen en dan herstarten, helpt ook vaak.

Succes.


 

@N.N. bedankt voor uw hulp. De door u genoemde stappen heb ik net nogmaals doorlopen.

Helaas nog geen succes ook niet als ik een internetkabel aansluit op mijn laptop, ik ga even met de klantenservice bellen zoals u hebt gesuggereerd.


Lijkt erop dat er of een fout is gemaakt met het maken van de aansluiting in de wijkkast of er zit ergens anders iets niet goed. Dit zit in ieder geval ergens in de glasvezelverbinding, ofwel in het stukje aan huis of verder. 

Het komt ook wel eens voor dat de verbinding wel gemaakt is maar er nét wat vuil op de vezel zit waardoor deze geen licht doorlaat naar het zwarte kastje. De monteur zal sowieso wat meer onderzoek doen. Geen idee of ie de wijkkast in kan/mag, dat varieert een beetje per netwerk maar het komt sowieso goed!


Lijkt erop dat er of een fout is gemaakt met het maken van de aansluiting in de wijkkast of er zit ergens anders iets niet goed. Dit zit in ieder geval ergens in de glasvezelverbinding, ofwel in het stukje aan huis of verder. 

Het komt ook wel eens voor dat de verbinding wel gemaakt is maar er nét wat vuil op de vezel zit waardoor deze geen licht doorlaat naar het zwarte kastje. De monteur zal sowieso wat meer onderzoek doen. Geen idee of ie de wijkkast in kan/mag, dat varieert een beetje per netwerk maar het komt sowieso goed!

 @NHendriks bedankt voor uw inzicht. Ik zal ze morgen nog eens bellen als de klantenservice geopend is, en anders wacht ik de monteur af aanstaande maandag.

Ik zal de oplossing melden in deze post.


Bij mij zag het er hetzelfde uit, ook een rood lampje Alarm. Na een bezoek van een KPN monteur, die het probleem niet kon oplossen, heeft uiteindelijk een monteur van Selecta (betrokken bij de aanleg) vastgesteld dat de glasvezel te veel demping had in het witte glasvezelaansluitpunt. Hij heeft de glasvezel opnieuw gelast in het witte kastje, waarna het probleem was opgelost.


Bij mij zag het er hetzelfde uit, ook een rood lampje Alarm. Na een bezoek van een KPN monteur, die het probleem niet kon oplossen, heeft uiteindelijk een monteur van Selecta (betrokken bij de aanleg) vastgesteld dat de glasvezel te veel demping had in het witte glasvezelaansluitpunt. Hij heeft de glasvezel opnieuw gelast in het witte kastje, waarna het probleem was opgelost.

@RBxx bedankt voor het delen van uw ervaring ik zal dit meenemen als de monteur van kpn maandag langskomt, Mocht hij het probleem niet kunnen ter plekke kunnen oplossen.


Vandaag de monteur van kpn aan de deur gehad, en die heeft alles netjes opgelost voor mij.

 

De fout zat inderdaad in de wijkkast waar deze monteur wel bij naar binnen mocht.

Alles was binnen een half uur opgelost.

Een ieder bedankt voor het meedenken!


Reageer